Zamula sie przy 3,5 tys

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

to jest kostka od czujnika polozenia sprzeglo zresztą widac ze jest wpieta w czujnik polozenia sprzegla. Ja mam tak ze trzyma 1100 obrotow nieraz i wystarczy wcisnac sprzeglo ze 2 razy i obroty spadaja na 900 :roll: ten czujnik jest odpowiedzialny za dawke paliwa zreszta jak milion trylion dziewicset innych w tych naszych .fordach

stefan1307, jak chcesz to mozesz podjechac jutro do mnie to sie podepnie kompa dopiero jestem wolny wiec mozna cos popatrzec do poludnia jak cos
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Kumpel wymieniał mi napinacz, ten półksiężyc no i od tamtej pory często gęsto po zmianie biegu z 1 na 2 lub 2 na 3 obroty skaczą do 2-3 tys.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

a nie masz tam pod nią czujnika ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82, możesz coś więcej o tym czujniku sprzęgła? Juz raz gdzieś o tym pisałeś ale ja się ani w benzynie ani w dieslu z czymś takim w essach nie spotkałem stąd moja ciekawość.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WIEKSZOSC TESTU SKOPIOWANA Z INNEGO FORUM

czujnik pedału sprzęgła daje znać do ECU że sprzęgło jest wciśnięte a on chwilowo zmienia parametry pracy silnika. Np. przy wciśnięciu sprzęgła podczas zmiany biegów silnik będzie podtrzymywał lekko zwiększone obroty żeby nie kręcić silnika od "zera" Co tu nie


Czujnik sprzęgła służy do zmniejszenia momentu obrotowego przy wysprzęglaniu, ma to zapobiec szarpnięciom . Oczywiście do tempomatu też jest potrzebny.

Pelni jeszcze inne zadania np są auta w ktorych jak sie nie wcisnie pedalu to auto nie odpali,gdzies kiedys wyczytalem ze ten czujnik ma tez zwiazek z skladem mieszanki ,po podlaczeniu pod forscan i po wyborze monitorowania tego czujnika widac zmiane jak sie wcisnie sprzeglo i jak pusci czyli u mnie chyba dziala ok chociaz wkurzaja mnie te podwyzszone obroty dwa wcisniecia sprzeglem i obroty na 900 aaa
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja w 2 różnych escortach majstując przy sprzęgle nie widziałem takiego czujnika...
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

No własnie ja też.... chyba że w Mk7 coś takiego zmajstrowali...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Ten czujnik rusza mi sie we wszystkie strony, moze to on jest przyczyna trzymania obrotów po zmianie biegu

Bodzio82. Przepraszam ze nie przyjechałem ale czasu nie mialem...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nonam pisze:Ja w 2 różnych escortach majstując przy sprzęgle nie widziałem takiego czujnika...
Yagr pisze:No własnie ja też.... chyba że w Mk7 coś takiego zmajstrowali...
Jeden z tych dwóch to MK7 :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, miałem na myśli siódemeczki z ostatnich lat produkcji..... albo taki "czuj" był w tych maszynach co miały EECV na pokładzie....?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

obroty jednak skaczą od tego czujnika, ktory znajduje sie przy pedale sprzęgła, zastanawiam sie jak to zrobic bo on sie rusza w lewo i prawo ;/
ODPOWIEDZ