Zamula sie przy 3,5 tys

Moderator: Moderatorzy

stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Zamula sie przy 3,5 tys

Post autor: stefan1307 »

Witam. Tak jak w temacie, od jakiegoś czasu gdy wkręcę mojego essa na 3,5 tys obr/min czuje takie lekkie zamulenie, jakby mu odciął na sekundę paliwo i nadal kreci ale znacznie wolniej, oczywiście jest to wyczuwalne. I jeszcze jedna rzecz, bodajże fiesta 1.3 ma ten sami silnik co mój escort, w tamtym silniku po wciśnięciu gazu było widać jak ładnie wchodzi na obroty a w moim essie gdy wcisnę do podłogi to najpierw słychać takie sykniecie a zaraz zaczyna wchodzić lecz oczywiście tak jakby był zamulony. Mam nadzieje ze zrozumieliście coś z mojej gadki. Prosze o pomoc, przynajmniej w nakierowaniu co może być tego przyczyną. Pozdrawiam


PS. dodam ze ess to MK7 z 97r 1.3 benzyna
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kiedy wymieniane świece i kable?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, 20:43 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Kable i swiece byly wymieniane jakos zaraz przed zima, pażdziernik-listopad.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

stefan1307, a filtr paliwa ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jaka stacja ?
Może trzeba by zmienić stację paliw ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Filtr paliwa tez był wymieniany wtedy kiedy kable, bo kiedyś miałem przygodę ze stacja i mi pompkę paliwa rozdupcyło, jedyny raz zatankowałem na tej stacji. cały czas tankuje na orlenie, zdarza sie ze na bliskiej ale rzadkość
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

bliska i orlen to jest to samo :) może cewka nawala?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Nie mam pojęcia, nagle wszystko zacząło sie walic w tym samochodzie, bo jeszcze jest problem z tym ze jak wrzucam bieg np. z 1 na 2 lub 2 na 3 to przytrzymuje obroty np. na 2 tys albo 3 tys i po 2 sekundach opadają. Moze to ma cos związane z tym...
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a może sprzęgło się ślizga? albo linka się gdzieś blokuje?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

Nie nie, zle mnie zrozumialeś, gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to podczas dawania na luz, przytrzymują się obroty a powinny opaść, jak dam z 1 na luz to tak samo, a przeciez powinny opasc a nie trzymac
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

może VSS padnięty?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
stefan1307
Posty: 137
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:24
Lokalizacja: Płock/Toruń

Post autor: stefan1307 »

a co to jest ten VSS? za co on odpowiada?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

vss podaje sygnal do ecu z jaka predkoscia porusza sie auto w obecnej chwli przez co odpowiednio do danej predkosci ecu dostosowuje dawke paliwa



vss to inaczek wehicle speed sensor czyli po polskiemu czujnik predkosci silnika

to drogie dziadostwo ,jak bys podpial kompa jelsi sie da u ciebie to bys zobaczyl z jaka predkoscia auto porusza sie w danym momencie wlasnie to ustala vss
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, 21:24 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

stefan1307 pisze:a co to jest ten VSS? za co on odpowiada?
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4841
Polecam korzystanie z forumowej "szukajki" - podobne przypadłości były juz wielokrotnie na forum relacjonowane.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

stefan1307 pisze: gdy zmieniam bieg z 1 na 2 to podczas dawania na luz, przytrzymują się obroty a powinny opaść, jak dam z 1 na luz to tak samo, a przeciez powinny opasc a nie trzymac
to moze byc czujnik polozenia pedalu sprzegla chociaz nie mam pewnosci ,u mnie na b jalowym sa obroty na poziomie 1100 jak wcisne sprzeglo np dwa razy obroty spadaja na 900 :mrgreen: pewnie czujnik ale ja narazie nic z tym nie robie
ODPOWIEDZ