sprężarka klimy - podłączenie
Moderator: Moderatorzy
najlepiej włącz klime wyciągnij wtyczke od zabezpieczenia ciśnieniowego następnie kawałkiem przewodu zwieraj przewody wtyczki tego samego koloru i słuchaj czy klika Ci przekażnik(jedna para załańcza wentylator druga para przewodów zabezpieczenia sprężarki).Jeżeli klika znajdz kolor przewodu.jeżeli nic nie klika sprawdz bezpiecznik ,czy masz wogule przekażnuik R 10 (może ktoś zdemontował) czujnik przeciwzamrożeniowy (czy ma przejscie
znajduje sie między akumulatorem a kanałem klimatuzacji na podszybiu)
znajduje sie między akumulatorem a kanałem klimatuzacji na podszybiu)
znalazłem DWIE wolne wtyczki:
1-sza[damska płaska , otwierana przyciskiem od góry;
podłączona jest do kablli o kolorach (fioletowożółtym) i (czarnym)]
2-ga[ zostały tylko na końcu przewodów pkrągłe bolce, kolory to (fioletowożółty) i (czarrny)
Fioletowżółte kable biegną gdzieś do kabiny zaś czarne są połączone z nadwoziem
W obu wtyczkach pojawia się napięcie 13.4V gdy włączam w kabinie klimę , gdy rozłanczam wtyczkę przy czujniku ciśnienia napięcie ginie , to samo gdy rozłanczam wtyczkę tego czujnika co jest między akumulatorem a parownikiem w podszybiu.
Czujnik ciśnienia ma kolory:
czarny
------------>na fiolet
beązowy
czarnożołty
------------>fioletowoniebieskim
czarnobrązowy
Czujnik w podszybiu obo kakumulatora :
ze skrzynki gdzie jest parownik- wychodzą 2 czarne przewody- wchodzą do czujnika i wychodzą: 4 sztuki i za wtyczką zmieniają kolory :
czarny-------------------------->czarny
czarnożółty-------------------->fioletowy
brązowy----------------------->fioletowoniebieski
brązowoczarny--------------->fioletowożołty
BEZPIECZNIKA klimatyzacji nie potrafiłem zlokalizować!!
Czy te dwa przewody które znalazłem pod filtrem powietrza dopowiadają przewodowi który zasila sprężarkę !!!
1-sza[damska płaska , otwierana przyciskiem od góry;
podłączona jest do kablli o kolorach (fioletowożółtym) i (czarnym)]
2-ga[ zostały tylko na końcu przewodów pkrągłe bolce, kolory to (fioletowożółty) i (czarrny)
Fioletowżółte kable biegną gdzieś do kabiny zaś czarne są połączone z nadwoziem
W obu wtyczkach pojawia się napięcie 13.4V gdy włączam w kabinie klimę , gdy rozłanczam wtyczkę przy czujniku ciśnienia napięcie ginie , to samo gdy rozłanczam wtyczkę tego czujnika co jest między akumulatorem a parownikiem w podszybiu.
Czujnik ciśnienia ma kolory:
czarny
------------>na fiolet
beązowy
czarnożołty
------------>fioletowoniebieskim
czarnobrązowy
Czujnik w podszybiu obo kakumulatora :
ze skrzynki gdzie jest parownik- wychodzą 2 czarne przewody- wchodzą do czujnika i wychodzą: 4 sztuki i za wtyczką zmieniają kolory :
czarny-------------------------->czarny
czarnożółty-------------------->fioletowy
brązowy----------------------->fioletowoniebieski
brązowoczarny--------------->fioletowożołty
BEZPIECZNIKA klimatyzacji nie potrafiłem zlokalizować!!
Czy te dwa przewody które znalazłem pod filtrem powietrza dopowiadają przewodowi który zasila sprężarkę !!!
Mam jeszcze jedno pytanie :
czy gdzieś jest filtr w układzie - filtr który oczyszcza powietrze zaciągane przez dmuchaeę .
Ja trafiłem do takich (mechaników) że gdy zmieniali silnik dmuchawy musieli spuścić czynnik z klimy o czym nigdy nie powiedzieli , a wręcz temu zaprzeczyli i żęby było śmieszniej nie dali podkładki pod opudowe dmuchawy i teraz woda leje się do wewnątrz auta !!
A ,,w auto klimie ,, to tylko nabili za 240 zł. a, i jeszcze psiknoł sobie jakieś pianki na dłoń i usiłował włożyć ten specifik do obudowy dmuchawy z marnym skutkiem .- psiknięcie 40 zł.
I PO CAŁYM SERWISOWANIU!!!!!!
-- nie było przewodów do sprężarki , a gość powiedział kasująć ,, śmiga jak żadna inna,,!
O czym trzeba pamiętać i co trzeba wymieniać aby ten układ funkcjonował ?
czy gdzieś jest filtr w układzie - filtr który oczyszcza powietrze zaciągane przez dmuchaeę .
Ja trafiłem do takich (mechaników) że gdy zmieniali silnik dmuchawy musieli spuścić czynnik z klimy o czym nigdy nie powiedzieli , a wręcz temu zaprzeczyli i żęby było śmieszniej nie dali podkładki pod opudowe dmuchawy i teraz woda leje się do wewnątrz auta !!
A ,,w auto klimie ,, to tylko nabili za 240 zł. a, i jeszcze psiknoł sobie jakieś pianki na dłoń i usiłował włożyć ten specifik do obudowy dmuchawy z marnym skutkiem .- psiknięcie 40 zł.
I PO CAŁYM SERWISOWANIU!!!!!!
-- nie było przewodów do sprężarki , a gość powiedział kasująć ,, śmiga jak żadna inna,,!
O czym trzeba pamiętać i co trzeba wymieniać aby ten układ funkcjonował ?
Orginalnie w fordzie niema filtra ale możesz sobie sam wstawić (zalecane )na podszybiu jest wąska klapka jak ją odkręcisz będziesz widział parownik tam możesz wstawić filtr.a ta piana w spraju to jest płyn bakteriobójczy (zapachowy)co jakiś czas powinno sie psiknąć aby uniknąć nieświeżego zapachu oraz bakterii.Ja osobiście napełniam klime za 100.
Czy to normalne żę rura którą ,, płynie ,, freon njet bardzo mocno zimna --oszroniona dość sporo a ta cienka którą wraca freon jest bardzo gorąca ???? KLIMA nie bardzo chłodzi kabinę , może w pierwsze parenaście minut jest dość chłodne powietrze ale z czasem przestaje dmuchać zimnem !! ??
TO NORMALNE ??
TO NORMALNE ??
Dostałem twoją wiadomosc sory że nie odpisywałem ale sie spózniłeś 30 lipca wyjechałem na wakacje i dopiero wróciłem(byłem w twoich stronach Sarbinowie)A co do klimy jeżeli jest tak jak opisujesz tzn że rura gazowa Ci zamarza to masz uszkodzony termostat przeciwzamrożeniowy(znajduje sie on na podszybiu po lewej stronie obok akumulatora taka czarne pudełeczko z którego wychodzą przewody dwa wchodzą do komory wentylacyjnej to jest czujnik a dwa idą wszereg ze sprzęgłem spręrzarki)czujnik ten powoduje wyłączenie sprężarki jeżeli zejdzie za nisko ciśnienie freonu (mówiąc po ludzku jeżeli zaczyna zamarzać parownik włancza sie spreżarka a jak wentylator przedmucha (rozmrozi)włancza sie spreżarka )spróbój włączyć klime na maksymalnym wentylatorze ale bez gaz zobacz czy cały czas leci Ci zimne powietrze.I jeszcze jedno jeżeli masz zamrorzoną rure powrotnąto sprawdz czy nie dmucza Ci słabiej wentylator w kabinie bo jeżeli jest uszkodzony czujnik przeciwzamrorzeniowy to będzie zamarznięty parownik i słabiej dmucza wentylator
nowa napewno od 1TYŚ I WIĘCEJ - używki nigdzie nie spotkałem może wie coś na ten temat MACGYWER !!---> to wybitny fachowiec z tej dziedziny !
P.S
nie zaglądałem do klimy bo leje a musze ją rozszczelnić bo zle wsadzili to całe pudło ( pewnie uszczelki nie dali ) i woda leje się do kabiny- mam bajorki w aucie , ale poczekam na jakis słoneczny dzień !!
P.S
nie zaglądałem do klimy bo leje a musze ją rozszczelnić bo zle wsadzili to całe pudło ( pewnie uszczelki nie dali ) i woda leje się do kabiny- mam bajorki w aucie , ale poczekam na jakis słoneczny dzień !!