Elektrozawór LPG

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Elektrozawór LPG

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 11:37

Siemka! 3 lata temu w nysce zakladalem gaz sekwencyjny, nie pytajcie czy STAG czy inne ustrojstwo i nie mam pojecia jak sie tego dowiedziec... ale do rzeczy:

rok temu padł mi jeden z elektrozaworów, podjechalem do mechanika od LPG i wymienilem - skasował 100zl.

zaraz potem widzialem na all, że takie pierdolki są za 50zl, wiec można to zrobić znacznie taniej, może nawet w domowym zaciszu. tylko cholera teraz jakoś nie mogę znaleźć pojedynczych sztuk, są całe listwy :( ja miałem elektrozawór Logic Jet jeśli się nie mylę.

Pytanie gdzie to można jeszcze dorwać (na all pod hasłem logic jet nie ma), o ile wogole mozna? a dwa jak sie zabrać do wymiany? odłączyć aku? zamknąć zawór na butli?? mechanior wogole do butli się nie dobierał, wiec chyba z zaworem nic tam nie robil.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10882
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 12 wrz 2012, 11:40

kolega chyba myli wtryskiwacz z elektrozaworem


tu masz czysczenie magic jeta http://www.youtube.com/watch?v=mC3AvxGIaOo


a tu jedna sztuka http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacz-ma ... 30144.html
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20875
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 12 wrz 2012, 11:44

siutek, no i ze to niby drogo 100zl jesli czesc kosztuje 50zl ? dziwne podejscie jesli usluga zostala wykonana poprawnie.

Mozesz to sobie spokojnie wymieniac bez zakrecania i odpinania czegokolwiek w aucie. Jedynie przydaloby sie podpiac pod sterownik gazu i posrawdzac czy wszystko jest w miare ok.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10882
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 12 wrz 2012, 11:46

ta w warszawie za wymiane filtra w elektrozaworze (koszt ok 3-5zł) plus regulacja instalacji drugiej generacji to 80zł !!! na czysto 75zł zarobku za 15 minut roboty !!! to co to jest 50zł za robocizne ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 11:48

cidzej, tak dokładnie, chodzi mi o to, a moja pomyłka wynikła z faktu, że własnie mechanik to coś nazwal elektrozaworem, wiec sam też tak to nazywałem ;)

a co do samego wtryskiwacza, nie wiem czy czyszczenie coś da :/ bo mój regularnie "stuka", wiec boje sie ze ma sie juz ku koncowi...

[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2012 ]
WieSiu pisze:siutek, no i ze to niby drogo 100zl jesli czesc kosztuje 50zl ? dziwne podejscie jesli usluga zostala wykonana poprawnie.

Mozesz to sobie spokojnie wymieniac bez zakrecania i odpinania czegokolwiek w aucie. Jedynie przydaloby sie podpiac pod sterownik gazu i posrawdzac czy wszystko jest w miare ok.
nie twierdze ze to drogo,
twierdze, ze po co mam dawac zarobic komus, jesli jestem w stanie zrobic to sam?
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10882
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 12 wrz 2012, 11:53

siutek pisze:moja pomyłka
a ja myslalem, ze nasza wiedze sprawdzasz :551:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 11:56

cidzej pisze:
siutek pisze:moja pomyłka
a ja myslalem, ze nasza wiedze sprawdzasz :551:
sie czepiasz wiesz? ;>
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20875
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 12 wrz 2012, 12:30

siutek pisze:nie twierdze ze to drogo,
twierdze, ze po co mam dawac zarobic komus, jesli jestem w stanie zrobic to sam?
i tak jest jak najbardziej ok :D Trudne wymiana nie jest,wiec spróbuj, ale proponowalbym zaczac od podpiecia pod komputer i zobaczenia czy jest tam taka opcja sprawdzania wtryskiwaczy, warto sprobowac. No i moze warto ogolnie przejrzec czy wszystkie parametry pracy sa poprawne,zeby potem sie nie zawiesc,ze wymieniles i jest podobnie.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 12:42

WieSiu, swego czasu zastanawialem sie nad zakupem interfejsu do instalacji, duzy koszt to to nie jest (jak dobrze pamietam to chyba wlasnie tyle, co bym zaoszczedzil na wymianie u mechanika :P).

A co do samego sprawdzania, to jest jaknajbardziej dobry pomysl, natomiast podejrzewam, że za podpiecie do kompa w warsztacie tez zawolaja kilka dyszek :P no chyba ze znajde jakiegos zyczliwego

co do samej instalacji, zle nie chodzi. rok temu jak wymienialem jeden wtryskiwacz, to facet od razu zwrocil mi uwage, że drugi też juz halasuje, i tak jezdze od roku, jest ok, ale wole to zrobić zanim mi padnie i zacznie palic na 3 gary :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20875
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 12 wrz 2012, 12:48

siutek pisze:A co do samego sprawdzania, to jest jaknajbardziej dobry pomysl, natomiast podejrzewam, że za podpiecie do kompa w warsztacie tez zawolaja kilka dyszek no chyba ze znajde jakiegos zyczliwego
trzeba bylo przyjechac na zlot podajac najpierw jakiej firmy masz sterownik :D bys mial podpiecie gratis.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 12:57

WieSiu, uwierz mi, że bym chciał ;)
a wracajć do LPG, jak sprawdzić jaki mam sterownik??
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20875
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 12 wrz 2012, 12:59

nie wiem w czym problem. Wystarczy odczytac ze sterownika jego nazwe. Wtryskiwacze ida prosto do tego sterownika.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1608
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek » 12 wrz 2012, 13:00

oki ;)
już wiem: kontroler wtrysku gazu stag 200-4
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 » 13 wrz 2012, 01:11

SIUTEK kup pojedynczego magic jeta ,przekrecisz jeno kruciec i dysze bo dysze sa dobierane do auta idywidualnie ,wymiana polega na wybiciu dwoch precikow ktore zabezpieczaja zeby wtryskiwacz nie wypadl z calej szyny potem jak juz wybijesz te preciki wyjmujesz wtryskiwacz ,zakladasz drugi wciskasz preciki w otwory i robota zrobiona ,teoretycznie powinno sie zrobic kalibracje po wymianie i jakas korekcje mnoznika na trasie , ale nawet jak nie zrobisz kalibracji auto powinno jedzic poprawnie jesli bylo dobrze wyregulowane podczas montazu i sa dobrane odpowiednie dysze.

Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG » 16 wrz 2012, 00:36

dysze nie tyle dobierane co rozwiercane :P i teoretycznie można by to zrobić wiertarką jak i duża część gaziarzy robi po kto w tokarke zainwestuje :P
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD

ODPOWIEDZ