Strona 1 z 2

likwidacjia rejestracji

: 11 wrz 2012, 13:46
autor: radek0202
witam . zastanawiam sie nad zlikwidowaniem tablicy rejestracyjnej z klapy bagarznika i mam pytanie czy moze to ktoś robił ? :) jesli tak prosze opodpowiedzi

: 11 wrz 2012, 14:02
autor: WieSiu
yanek robil, niech Ci powie co i jak :D

: 11 wrz 2012, 14:19
autor: ELpYndoL
Tak to wygladało kiedys w moim pierwszym Escorciku ;)

: 11 wrz 2012, 14:25
autor: radek0202
i zajebiście to wygląda jaksie do tego zabrac?:D

: 11 wrz 2012, 14:31
autor: ELpYndoL
radek0202, nie mam niestety takich zdolności auto zostało odstawione do blacharza i on to robił ;) od razu uprzedzę nic nie płaciłem :P i nie wiem ile takie wygładzenie klapy może kosztować

: 11 wrz 2012, 14:32
autor: radek0202
jedynie w zderzaku troche przeszkadza czarna lampka od oswietlenia

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2012 ]
łeee ja to bym chciał sam sobie zrobic no nic posiedze pomyśle jak bd jakieś skutki to napewno zrobie fotorelacjie :)

: 11 wrz 2012, 14:41
autor: ELpYndoL
radek0202 pisze:jedynie w zderzaku troche przeszkadza czarna lampka od oswietlenia
tak nie zdążyłem zlikwidować bo auto sprzedalem :P a wystarczyło to wyjąć i dziurę żywicą polatać ;)

: 11 wrz 2012, 19:23
autor: nonam
Takie wygładzanie klapy było fajne kilka lat temu, a teraz zalatuje totalną tandetą i agrotunerem, ale co kto lubi, wystarczy zmienić escorta na calibrę albo golfa :mrgreen:

: 11 wrz 2012, 19:56
autor: radek0202
jestem młody lubie eksperymentować a przy okazji chce sie czegos nauczyc zrobic cos nowego sprawdzic czy dam rade . :) no zobaczymy oprzemysle sprae ale raczej bede działał :)

: 11 wrz 2012, 21:25
autor: ELpYndoL
radek0202, działaj działaj nie ma co gładka klapa to jeszcze nie takie zło jak 3 czy 4 rozmiary za wąska opona do felgi to dopiero wieś :( no ale i wieśniacy też ludzie ;) ciekawe czy kupuja tez za małe ubrania/buty albo za małe kondony :DDD

: 11 wrz 2012, 21:34
autor: Hex
Wspawaj blachę i zalep szpachlą.
Mi też to się nie podoba, nie dlatego że wiejskie jak to piszą wyżej :) Tylko dlatego że ta klapa jakaś taka pusta się wydaje po tym zabiegu, może ze znaczkami będzie lepiej ;)

: 12 wrz 2012, 00:12
autor: S3ci0r
Hex, dokładnie! klapa wychodzi za pusta, widać że czegoś brakuje i wg mojej opinii zalatuje tandetą.

: 12 wrz 2012, 00:23
autor: kupiec
to nie jest temat o tandecie tylko jak zrobić taką klape :evil:
nie wiecie jak robić to nie pisać :!:

: 12 wrz 2012, 00:35
autor: S3ci0r
budżetowo można żywicą z matą szklaną a później wyrównać szpachlą ;) tylko żywica musi być dobra a nie jakiś tam poliester

: 13 wrz 2012, 12:35
autor: Mateklobez
Pamiętajcie, że zamocowanie tablicy rejestracyjnej z tyłu pojazdu jest uwarunkowane przepisami kodeksu drogowego :)

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), a dokładnie - załącznik 5 do tego rozporządzenia.

§ 1.

Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:
dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;
dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;
dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;
dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.
Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:
położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;
tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;
tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:
nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;
wysokość położenia tablicy nad ziemią:
wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
wymagania widoczności geometrycznej:
tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:
dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,
płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;
wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.

§ 2.

Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.