Strona 1 z 2
Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )
: 23 sie 2012, 18:55
autor: clhseba
Witam
Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika
i dzisiaj się zabrałem za montaż
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO
czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota
Jakieś rady ??
Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy
Centralkę mam taką jak ta
centralka
: 23 sie 2012, 19:06
autor: cidzej
clhseba pisze:czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
jak ci klika to wychodzi na to, ze przekaznik jest tylko musisz na jedna noge podac zasilanie a na drugie wyjsc na sterownik ... jest jakas instrukcja do tego ? inna sprawa, ze moze byc sterowany "minusem" tzn plus podajesz bezposrednio na silownik, a z centralki idzie masa, ale podstawa to instrukcja
: 23 sie 2012, 19:08
autor: clhseba
tak mam instrukcję
później wrzucę skan
do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
: 23 sie 2012, 19:12
autor: Yagr
clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
: 23 sie 2012, 19:12
autor: cidzej
j.w. moze byc tak, ze wlasnie plus powinien byc na silownik a minus idzie z centralki dlatego podstawa to instrukcja !
: 23 sie 2012, 19:15
autor: Yagr
jeśli sie okaże że siłownik wymaga uruchamiania minusem a centralka potrafi tylko sterować plusem to będziesz musiał to obejść przekaźnikiem.
: 23 sie 2012, 19:16
autor: clhseba
Yagr pisze:clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
u mnie w sedanie jest miejsce w klapie

nic nie trzeba wiercić anie sztukowac
instrukcja
Uploaded with
ImageShack.us
: 23 sie 2012, 19:52
autor: Yagr
Z tego co na tym schemacie da się wypatrzec to sterownik ma wyjście na siłownik klapy plusowe. Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
: 23 sie 2012, 19:56
autor: clhseba
Yagr pisze: Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
a dokładnie ?
Sprawdzałem miernikiem czy po naciśnięciu guzika na pilocie pojawia się napięcie na kablu i nic

: 23 sie 2012, 20:05
autor: Yagr
clhseba pisze:a dokładnie ?
DOkładnie to nie wiem ale ford lubi robić na opak i nie zdziwiłbym się gdyby sobie wymyślił ze siłownik musi byc zasilany stałym plusem a uruchamiany minusem. Ale to raczej kwestia tej centralki. Może trzeba jakoc aktywowac tą funkcję albo co?
: 23 sie 2012, 20:21
autor: cidzej
ze schematu wynika iz po nacisnieciu pilota ma byc plus na kablu czerwono-czarnym - jak go nie ma to chyba centrala do reklamacji bo pewno oplombowana jest i nic w srodku nie pomierzysz .... wprawdzie z czystej ciekawosci moznaby np na próbnik dac 12V a minusa podlaczyc pod ten kabel czerwono-czarny i zobaczyc czy zaswieci ale raczej watpie - wtedy prawdopodobnie! byloby sterowanie minusem i moznaby podlaczyc na stale plusa do silownika a minusa z centrali ale ale !PRAWDOPODOBNIE! bo jest takie prawdopodobienstwo, ze uwalony uklad w urzadzeniu pod malym obciazeniem wlasnie tak sie bedzie zachowywal a jak dostanie do wysterowania przekaznik to calkiem sie spali

jest jeszcze trzecia najmniejprawdopodobna opcja, ze na tym kanale pojawia sie krotki impuls, ktory ma zwolnic blokade ale jest on za krotki zebys go byl w stanie zmierzyc zwyklym miernikiem
: 23 sie 2012, 21:25
autor: Gajek
Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
: 24 sie 2012, 05:17
autor: clhseba
Gajek pisze:Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
poproszę szczegóły

: 24 sie 2012, 06:38
autor: Gajek
: 24 sie 2012, 06:48
autor: clhseba
Gajek a powiedz mi jeszcze jaki przekaźnik zamontowałeś ?