Strona 1 z 2

Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )

: 23 sie 2012, 18:55
autor: clhseba
Witam

Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika
i dzisiaj się zabrałem za montaż
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO :(

czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota :mrgreen:

Jakieś rady ??

Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy ;)

Centralkę mam taką jak ta centralka

: 23 sie 2012, 19:06
autor: cidzej
clhseba pisze:czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
jak ci klika to wychodzi na to, ze przekaznik jest tylko musisz na jedna noge podac zasilanie a na drugie wyjsc na sterownik ... jest jakas instrukcja do tego ? inna sprawa, ze moze byc sterowany "minusem" tzn plus podajesz bezposrednio na silownik, a z centralki idzie masa, ale podstawa to instrukcja

: 23 sie 2012, 19:08
autor: clhseba
tak mam instrukcję
później wrzucę skan

do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki

: 23 sie 2012, 19:12
autor: Yagr
clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.

: 23 sie 2012, 19:12
autor: cidzej
j.w. moze byc tak, ze wlasnie plus powinien byc na silownik a minus idzie z centralki dlatego podstawa to instrukcja !

: 23 sie 2012, 19:15
autor: Yagr
jeśli sie okaże że siłownik wymaga uruchamiania minusem a centralka potrafi tylko sterować plusem to będziesz musiał to obejść przekaźnikiem.

: 23 sie 2012, 19:16
autor: clhseba
Yagr pisze:
clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
u mnie w sedanie jest miejsce w klapie :)
nic nie trzeba wiercić anie sztukowac

instrukcja
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 23 sie 2012, 19:52
autor: Yagr
Z tego co na tym schemacie da się wypatrzec to sterownik ma wyjście na siłownik klapy plusowe. Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.

: 23 sie 2012, 19:56
autor: clhseba
Yagr pisze: Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
a dokładnie ?

Sprawdzałem miernikiem czy po naciśnięciu guzika na pilocie pojawia się napięcie na kablu i nic :(

: 23 sie 2012, 20:05
autor: Yagr
clhseba pisze:a dokładnie ?
DOkładnie to nie wiem ale ford lubi robić na opak i nie zdziwiłbym się gdyby sobie wymyślił ze siłownik musi byc zasilany stałym plusem a uruchamiany minusem. Ale to raczej kwestia tej centralki. Może trzeba jakoc aktywowac tą funkcję albo co?

: 23 sie 2012, 20:21
autor: cidzej
ze schematu wynika iz po nacisnieciu pilota ma byc plus na kablu czerwono-czarnym - jak go nie ma to chyba centrala do reklamacji bo pewno oplombowana jest i nic w srodku nie pomierzysz .... wprawdzie z czystej ciekawosci moznaby np na próbnik dac 12V a minusa podlaczyc pod ten kabel czerwono-czarny i zobaczyc czy zaswieci ale raczej watpie - wtedy prawdopodobnie! byloby sterowanie minusem i moznaby podlaczyc na stale plusa do silownika a minusa z centrali ale ale !PRAWDOPODOBNIE! bo jest takie prawdopodobienstwo, ze uwalony uklad w urzadzeniu pod malym obciazeniem wlasnie tak sie bedzie zachowywal a jak dostanie do wysterowania przekaznik to calkiem sie spali :/ jest jeszcze trzecia najmniejprawdopodobna opcja, ze na tym kanale pojawia sie krotki impuls, ktory ma zwolnic blokade ale jest on za krotki zebys go byl w stanie zmierzyc zwyklym miernikiem

: 23 sie 2012, 21:25
autor: Gajek
Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.

: 24 sie 2012, 05:17
autor: clhseba
Gajek pisze:Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
poproszę szczegóły ;)

: 24 sie 2012, 06:38
autor: Gajek
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=10082 tak to mam podpięte. Może u ciebie zadziała.

: 24 sie 2012, 06:48
autor: clhseba
Gajek a powiedz mi jeszcze jaki przekaźnik zamontowałeś ?