Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )
Moderator: Moderatorzy
- clhseba
- Posty: 2643
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )
Witam
Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika
i dzisiaj się zabrałem za montaż
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO
czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota
Jakieś rady ??
Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy
Centralkę mam taką jak ta centralka
Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika
i dzisiaj się zabrałem za montaż
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO
czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota
Jakieś rady ??
Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy
Centralkę mam taką jak ta centralka
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak ci klika to wychodzi na to, ze przekaznik jest tylko musisz na jedna noge podac zasilanie a na drugie wyjsc na sterownik ... jest jakas instrukcja do tego ? inna sprawa, ze moze byc sterowany "minusem" tzn plus podajesz bezposrednio na silownik, a z centralki idzie masa, ale podstawa to instrukcjaclhseba pisze:czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 19:12 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
j.w. moze byc tak, ze wlasnie plus powinien byc na silownik a minus idzie z centralki dlatego podstawa to instrukcja !
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jeśli sie okaże że siłownik wymaga uruchamiania minusem a centralka potrafi tylko sterować plusem to będziesz musiał to obejść przekaźnikiem.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- clhseba
- Posty: 2643
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
u mnie w sedanie jest miejsce w klapieYagr pisze:a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
nic nie trzeba wiercić anie sztukowac
instrukcja
Uploaded with ImageShack.us
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z tego co na tym schemacie da się wypatrzec to sterownik ma wyjście na siłownik klapy plusowe. Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
DOkładnie to nie wiem ale ford lubi robić na opak i nie zdziwiłbym się gdyby sobie wymyślił ze siłownik musi byc zasilany stałym plusem a uruchamiany minusem. Ale to raczej kwestia tej centralki. Może trzeba jakoc aktywowac tą funkcję albo co?clhseba pisze:a dokładnie ?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ze schematu wynika iz po nacisnieciu pilota ma byc plus na kablu czerwono-czarnym - jak go nie ma to chyba centrala do reklamacji bo pewno oplombowana jest i nic w srodku nie pomierzysz .... wprawdzie z czystej ciekawosci moznaby np na próbnik dac 12V a minusa podlaczyc pod ten kabel czerwono-czarny i zobaczyc czy zaswieci ale raczej watpie - wtedy prawdopodobnie! byloby sterowanie minusem i moznaby podlaczyc na stale plusa do silownika a minusa z centrali ale ale !PRAWDOPODOBNIE! bo jest takie prawdopodobienstwo, ze uwalony uklad w urzadzeniu pod malym obciazeniem wlasnie tak sie bedzie zachowywal a jak dostanie do wysterowania przekaznik to calkiem sie spali jest jeszcze trzecia najmniejprawdopodobna opcja, ze na tym kanale pojawia sie krotki impuls, ktory ma zwolnic blokade ale jest on za krotki zebys go byl w stanie zmierzyc zwyklym miernikiem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=10082 tak to mam podpięte. Może u ciebie zadziała.