Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Montaż elektrycznego otwierania bagażnika ( SEDAN )

Post autor: clhseba »

Witam

Niedawno kupiłem oryginalny siłownik do otwierania bagażnika
i dzisiaj się zabrałem za montaż
wszystko przebiegło pomyślnie do momentu podłączenia się do centralki ( nie oryginał tylko dokupiona uniwersalna )
centralka i pilot mają funkcję otwierania bagażnika
zamontowałem siłownik pociągnąłem kabel "+" do centralki i już mi się morda cieszyła a tu lipa w centralka nie daje napięcia na odpowiedni kabel po naciśnięciu guzika na pilocie słychać jak coś tyka ale prądu ZERO :(

czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
sam siłownik działa elegancko po podłączeniu do guziczka
tylko że mi chodziło otwieranie z pilota :mrgreen:

Jakieś rady ??

Ps. Wiem że napisane to wszytko jest bez składu i ładu ale jakoś mi nie wychodzi opisywanie takich rzeczy ;)

Centralkę mam taką jak ta centralka
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

clhseba pisze:czy do poprawnego działania potrzebny jest jakiś przekaźnik czy coś ?
jak ci klika to wychodzi na to, ze przekaznik jest tylko musisz na jedna noge podac zasilanie a na drugie wyjsc na sterownik ... jest jakas instrukcja do tego ? inna sprawa, ze moze byc sterowany "minusem" tzn plus podajesz bezposrednio na silownik, a z centralki idzie masa, ale podstawa to instrukcja
Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 19:12 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

tak mam instrukcję
później wrzucę skan

do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

j.w. moze byc tak, ze wlasnie plus powinien byc na silownik a minus idzie z centralki dlatego podstawa to instrukcja !
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jeśli sie okaże że siłownik wymaga uruchamiania minusem a centralka potrafi tylko sterować plusem to będziesz musiał to obejść przekaźnikiem.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Yagr pisze:
clhseba pisze:do siłownika dałem masę z klapy
i kabel plusowy do centralki
a czy czasem oryginalnie siłownik nie był w progu a nie w klapie? Z tego co pamietam to w zamku progu w orioniku z jednej strony podpieta była linka do otwierania ręcznie ale było tez miejsce na druga dźwigienkę - podejrzewam że właśnie od elektrycznego otwierania.
u mnie w sedanie jest miejsce w klapie :)
nic nie trzeba wiercić anie sztukowac

instrukcja
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Z tego co na tym schemacie da się wypatrzec to sterownik ma wyjście na siłownik klapy plusowe. Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Yagr pisze: Teraz jeszcze musisz sie upewnić jakiego sterowania wymaga siłownik.
a dokładnie ?

Sprawdzałem miernikiem czy po naciśnięciu guzika na pilocie pojawia się napięcie na kablu i nic :(
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

clhseba pisze:a dokładnie ?
DOkładnie to nie wiem ale ford lubi robić na opak i nie zdziwiłbym się gdyby sobie wymyślił ze siłownik musi byc zasilany stałym plusem a uruchamiany minusem. Ale to raczej kwestia tej centralki. Może trzeba jakoc aktywowac tą funkcję albo co?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ze schematu wynika iz po nacisnieciu pilota ma byc plus na kablu czerwono-czarnym - jak go nie ma to chyba centrala do reklamacji bo pewno oplombowana jest i nic w srodku nie pomierzysz .... wprawdzie z czystej ciekawosci moznaby np na próbnik dac 12V a minusa podlaczyc pod ten kabel czerwono-czarny i zobaczyc czy zaswieci ale raczej watpie - wtedy prawdopodobnie! byloby sterowanie minusem i moznaby podlaczyc na stale plusa do silownika a minusa z centrali ale ale !PRAWDOPODOBNIE! bo jest takie prawdopodobienstwo, ze uwalony uklad w urzadzeniu pod malym obciazeniem wlasnie tak sie bedzie zachowywal a jak dostanie do wysterowania przekaznik to calkiem sie spali :/ jest jeszcze trzecia najmniejprawdopodobna opcja, ze na tym kanale pojawia sie krotki impuls, ktory ma zwolnic blokade ale jest on za krotki zebys go byl w stanie zmierzyc zwyklym miernikiem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Gajek pisze:Ja u siebie musiałem podłączyć przez przekaźnik otwieranie klapy.
poproszę szczegóły ;)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=10082 tak to mam podpięte. Może u ciebie zadziała.
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Gajek a powiedz mi jeszcze jaki przekaźnik zamontowałeś ?
ODPOWIEDZ