Strona 2 z 2

: 16 sie 2012, 22:08
autor: WieSiu
to ze nowy termostat nie znaczy ze sprawny,sciagnij go i zobaczy czy poprawnie dziala, chlodniczke oleju mozesz na chwile ominac,ale raczej tylko w celach testu

: 18 sie 2012, 01:53
autor: kamil4769
Dzisiaj zrobiłem tak:
sprawdziłem drożność chłodniczki oleju - jest OK
termostat w garnku gotowałem , otwiera się i zamyka - OK
Płyn zalany do maxa. Pojeździłem troche , auto postało z godzine. Odkręciłem korek zbiorniczka i poleciało powietrze. Teraz mi się wydaje że na razie jest ok, bo i grzało na postoju.
Ale zobaczymy jutro. Możliwe że jeszcze jest gdzieś powietrze.
Aż tak trudno odpowietrza się diesla?
Miałem wcześniej benzyniaka Renault 19 i tam robiłem co chciałem z układem chłodzenia i wszystko grało.

: 19 sie 2012, 17:01
autor: Jamszoł
kamil4769 pisze:Aż tak trudno odpowietrza się diesla?
Prawie każdy Escort ma felerne odpowietrzanie układu
Te typy tak mają :mrgreen:
Byłem pewien , że jeszcze powietrze siedzi w nagrzewnicy :razz:

: 19 sie 2012, 18:24
autor: kamil4769
Swoją drogą to niezły numer odwaliłem. Tak myśle sobie teraz.
Jak całą deske rozdzielczą wywaliłem, nagrzewnice miałem w ręku, to mogłem kupić nową i włożyć. Ale cóż :mrgreen:

: 19 sie 2012, 20:15
autor: WieSiu
kamil4769, rzeczywiscie :) bo ciut z ta deska i nagrzewnica roboty jest

: 19 sie 2012, 20:46
autor: kamil4769
Troszkę odejde od tematu, a da się nagrzewnice wyciągnąc bez zdejmowania deski? Bo ona jest dostępna , osłonkę ściągam i już ją widze.

[ Dodano: Nie 19 Sie, 2012 ]
I skoro już pisze na temat układu chłodzenia, gdzieś widziałem na necie rozpiske.
Chodzi o sam wskaźnik, jaka literka odpowiada jakiej temperaturze?
Ma coś ktoś takiego?
Ja już tak orientacyjnie wiem, ale chciałbym dokładniej wiedzieć jeśli ktoś ma to Proszę :)

: 19 sie 2012, 21:03
autor: Yagr
kamil4769 pisze: jaka literka odpowiada jakiej temperaturze?
nie ma czegoś takiego - co auto to inaczej wskazuje - ja sobie teraz ustawiłem zeby przy normalnej jeździe wskazówka byla w połowie skali.

: 20 sie 2012, 00:30
autor: WieSiu
kamil4769, nie sadze aby ci sie udalo bez sciagania deski wyjac nagrzewnice. wg mnie rurki beda Ci przeszkadzac w wyciagnieciu jej z obudowy nawiewu. Rurki wychodza az do komory silnika przeciez.Z drugiej strony jak raz sciagales juz deske to wiesz ze az tak straszna to praca nie jest.

: 20 sie 2012, 18:59
autor: Jamszoł
Tylko po co wymieniać nagrzewnicę - jeśli grzeje i nie cieknie ?

: 20 sie 2012, 21:35
autor: WieSiu
Jamszoł, bo jest tania ? bo nie warto 2 razy deski sciagac ? jak juz deska zalozona to rzeczywiscie nie ma po co wymieniac,ale z drugiej strony mamy lato i fajnie miec swiety spokoj na zime.

: 21 sie 2012, 03:02
autor: kamil4769
Jajca jak nic Koledzy ;) węże do nagrzewnicy gorące, a z nawiewu zimne powietrze.

Czyli jedziemy od rana z wymianą nagrzewnicy.
Głupi że od razu nie kupiłem jak miałem wszystko na wierzchu. Ale cóż, człowiek uczy się na błędach.

[ Dodano: Wto 21 Sie, 2012 ]
Porażka z tym układem. Nagrzewnica nówka i dalej nie grzeje. O co chodzi?

jeszcze raz:

nowa pompa, termostat, nagrzewnica.
Przewody drożne, chłodnica oleju drożna, temperatura ok, wentylator się załącza. Wykluczam usterkę panelu sterowania.

Próbowałem odpowietrzać ale to nic nie dało.

Ogrzewanie tylko na wyższych obrotach.

[ Dodano: Czw 23 Sie, 2012 ]
I już dzisiaj się wszystko wyjaśniło.

Uszczelka pod głowicą już walnięta.