Strona 1 z 1
Topi się wtyczka (masa) pompy paliwa
: 09 sie 2012, 10:39
autor: Gelo-LBN
Witam,
ostatnio pojawił mi się mały problem, a mianowicie przestała działać pompa paliwa.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce do pompy i wszystko było ok.
Potem podłączyłem pompę na krótko i również zadziałała.
Okazało się, że we wtyczce rozgięły się blaszki w jednym pinie (masa), więc je dogiąłem i wszystko zaczęło ładnie działać.
Patrząc na wtyczkę będzie to pin zaznaczony Jako X:
X I I
I I
Po kilku dniach sytuacja się powtórzyła, ale tym razem stopiło mi wtyczkę w tym pinie.
Co może być powodem tego, że wtyczka tak się grzeje?
Od czego zacząć sprawdzanie?
: 09 sie 2012, 12:13
autor: WieSiu
wtyczka sie grzeje,bo slabo kontaktuja zlacza. Wymien wtyczke, oczysc styki i powinno byc ok.
: 09 sie 2012, 12:42
autor: Gelo-LBN
Ok, dzięki postaram się tym jutro zająć.
Mam jeszcze jedno pytanie:
gdzie można kupić taką wtyczkę?
: 09 sie 2012, 12:47
autor: WieSiu
nie wiem jak ona wyglada,ale wnioskuje ze najlpeiej bedzie podjechac na jakis szrot i sobie jakas w dobrym stanie dopasowac ucinajac ja raze z kawalkami kabli, potem lutowanie i dobra izolacja i nie powinno byc wiecej problemow. Ale musisz tez oczyscic styki te od strony pompy,bo od braku kontaktu moglo sie tam troche pobrudzic
: 09 sie 2012, 14:56
autor: Gelo-LBN
Dzięki,
tak też zrobię....
jak by coś się działo nie tak, to jeszcze się odezwę.
Z ze stykami od strony pompy to będzie ciężko, bo słabe dojście jest, ale postaram się jakoś do tego dostać, bo ten jeden który się grzeje jest już cały czarny....
: 09 sie 2012, 15:09
autor: WieSiu
musisz jakos go oczyscic,bo bedzie znow to samo

: 09 sie 2012, 15:34
autor: Gelo-LBN
Poszukam jeszcze w piwnicy, bo kiedyś jak wymieniałem pompę paliwa, to kupując używaną, dostałem ją z całym pływakiem i tym deklem, więc może jeszcze gdzieś to mam i wtedy wymienił bym całość.... a jak nie to płaski śrubokręt+drobny papier ścierny i jakoś może dam radę

: 09 sie 2012, 15:37
autor: WieSiu
Gelo-LBN pisze: a jak nie to płaski śrubokręt+drobny papier ścierny i jakoś może dam radę
to wystarczy, jak dobrze sie postarasz. Chyba ze sa jeszcze jakies uszkodzenia,to wtedy wymieniaj.
: 09 sie 2012, 16:04
autor: STILON
ja po ostatniej akcji (bo miałem to samo) - też blaszki się porozginały tak same z siebie - podoginałem , poczyściłem - i wszystko gra
miałem wymieniać wtyczkę ale już od prawie 2 miesięcy nie mam tego problemu
: 09 sie 2012, 16:06
autor: kupiec
Gelo-LBN, nie wiem jak u Ciebie ale ja mam taki fajny sklep u siebie (
http://www.nowyelektronik.pl/ ) że jak pójdziesz z wtyczką czy czymś podobnym to dopasują te blaszki/konektory i można sobie wymienić
w ten sposób "obudowa" zostaje a wnętrzności masz nowe

: 11 sie 2012, 11:48
autor: Jamszoł
Po oczyszczeniu wtyków - dobrze jest napryskać tam ekspeler co odrdzewia , oliwi i wypiera wilgoć
: 16 sie 2012, 13:18
autor: Gelo-LBN
Wtyczka wymieniona - koszt na szrocie - 10 zł. Blaszkę która była cała czarna oczyściłem drobnym papierem ściernym na srebrno. Nie musiałem się gimnastykować, bo pod wpływem ciepła lekko stopił się plastik wokół niej i mogłem ją wyjąć do oczyszczenia.
Jeżdżę od wymiany już kilka dni i na razie wszystko ok. Wczoraj po zrobieniu trasy ok 200km odpiąłem wtyczkę i nie było widać śladu grzania się więc mam nadzieje że problem załatwiony.
STILON, ja też tak miałem, a jak podoginałem blaszki to po jakimś czasie wtyczkę mi spaliło/stopiło więc lepiej miej to na oku i sprawdź co jakiś czas
kupiec, Dzięki za info, ale wtyczka była już tak spalona, że raczej jej regeneracja nie wchodziła w grę (jak będę miał chwilę to wrzucę fotkę).
Dzięki wszystkim za pomoc