Strona 1 z 2
Spadają i powracają obroty
: 24 lip 2012, 21:05
autor: esseii
Witam mam mały problem z obrotami silnika , na zimnym (na ssaniu) silnik traci obroty np z 1.5 tys obrotów spadają do 500 i powracają do 1.5 stoją tak kolo 2-3 sek i znowu spadają od czego to może być ??
: 07 sie 2012, 16:44
autor: Ivandrago
Najprawdopodobniej zawór wolnych obrotów pada - tzw krokowiec .
Również może to być przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... -FORD/1850
Z czasem guma parcieje starzeje się i kolanka na tym przewodzie zaginaja sie podczas pracy silnika - najlepiej widac go pod autem jest wpięty do kolektora ssacego a druga strona do stalowej rurki . mozesz sobie go gdzies na kanale zobaczyc - oczywiscie na zalaczonym cieplym silniku .
Jesli sie zasysa t musisz go wymienic .
Jesli będzie ok z przewodem to krokowiec

- a potem cewka

A na początek nowe kable i swiece jak nie wymieniane dawno

: 11 sie 2012, 13:01
autor: esseii
Krokowego mam nowego już na samym początku go zrobiłem , świece są też nowe ale kable nie

kablem gdzieś są w garażu z damianowego 1.6 tez praktycznie nowe , zerkne na tego przewoda może coś z nim będzie nie tak , jeśli nie będzie to się go wymieni , a może coś takiego może być od filtra paliwa ? bo też słyszałem że może być od tego

: 11 sie 2012, 13:06
autor: Jamszoł
esseii pisze:a może coś takiego może być od filtra paliwa ? bo też słyszałem że może być od tego
Gdyby to był filtr paliwa lub pompa to działo by się to cały czas a nie tylko na zimnym silniku
: 11 sie 2012, 13:28
autor: Ivandrago
jak nie przewory ani ten przewód to cos drozszego moze byc - cewka np
: 20 lis 2012, 05:14
autor: Solar
A jak falowanie tylko na zagrzanym silniku, tez przewody WN?
: 20 lis 2012, 14:15
autor: Ivandrago
falowanie moze miec wiele przyczyn np. zasyfiona przepustnica - szwankujący krokowiec , czy nawet aparat zaplonowy , nieszczelności ukladu zasysania powietrza - i jeszcze kilka innych

: 20 lis 2012, 14:44
autor: kris
Ivandrago pisze:jak nie przewory ani ten przewód to cos drozszego moze byc - cewka np
Ivandrago pisze:Najprawdopodobniej zawór wolnych obrotów pada - tzw krokowiec .
cewka albo przewody to traktora masz, napisał ci Ivandrago,szukaj w szukajce a znajdziesz

POWIETRZE LEWE
: 21 lis 2012, 08:04
autor: Solar
Na teraz wymieniłem zawór odmy, fajkę do tego zaworku, cewkęWN, przewody WN i niestety obroty dalej falują jak się rozgrzeje. Przewód odpowietrzania skrzyni jest cały i drożny. Nieszczelności układu dostarczania powietrza też nie stwierdzam. Gdyby to bylo to zapewne falowałby od poczatku. Wychodzi na to , że jakis czujnik jak dostanie odpowiednią temp. podaje zły sygnał do kompa, czy jakoś tak?
Czy przepływka może dawać takie objawy?
: 21 lis 2012, 08:53
autor: Ivandrago
Przewód drozny - ok ale zprawdz go jak sie nagrzeje - na pracującym silniku . Jak jest sparcialy troszke to on sie zasysa podczas pracy silnika i go dławi - musisz to zobaczyc na goracym silniku i do tego zapalonym.
Zastanawiam sie nad sonda lambda - bo ona zaczyna swoja prace jak sie silnik nagrzeje ??? ale to tylko taka moja teoria

: 21 lis 2012, 08:55
autor: Solar
Przewód jest w bardzo dobrym stanie

, sonda gdyby walnęła żarłby jak smok E95

: 21 lis 2012, 08:58
autor: Ivandrago
smok - nie hehhe ja mam walnieta i pali 10-11 po miescie.
Moj tez byl w dobrym stanie ale dalo sie go na kolakach zalamaniach zcisnac - a nie powinno sie dac go zcisnac

: 21 lis 2012, 09:29
autor: Solar
No chyba nie twierdzisz, ze podciśnienie jest takie, że jak jest drożny na całym przekroju to go ściągnie, że ścianki się zejdą?
: 21 lis 2012, 10:03
autor: cidzej
a moze pomierz kompresje

: 21 lis 2012, 10:29
autor: Solar
cidzej pisze:a moze pomierz kompresje
Cidzej, ani nie strasz

, ten ess musi jeszcze trochę pohulać. U mnie obroty faluja jak się normalnie zagrzeje. Gdyby nie było kompresji to by ess szalał nawet na zimnym, chyba że się mylę?.