Ściąganie prawo i lewo

Moderator: Moderatorzy

rehacare

Ściąganie prawo i lewo

Post autor: rehacare »

Witam, dziwna rzecz się dzieje. Miałem wymieniane sprzęgło i mniej więcej od wymiany w czasie jazdy ściąga mnie raz na prawo raz na lewo, tak jak by samochód pływał. Jade ściąga na lewo i zaczyna na prawo i tak w kółko, najlepiej to widac przy większej prędkości. Jeszcze żeby jechać prosto muszę mieś kierownicę lekko skręconą w lewo. W żadną dziurę nie wjechałem. Nic sie nie tłucze.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23277
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

rehacare, moze mechanik cos Ci troche za bardzo poodkrecal i cos przestawil. Albo cos zle zlozyl. Tylko to przychodzi mi do glowy gdy bylo zmieniane sprzeglo.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

nie wiem czy sie coś robzbiera przy zdejmowaniu skrzyni z zawieszenia, ale mi jak robili zbieżność to kiere mam minimalnie skręconą w lewo żeby auto jechało prosto więc może i oni coś namieszali z tym, że zbieżności nie zrobili. nie wiem pewnie to nie to, ale kto wie czasem można się zdziwić co czynią mechanicy.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23277
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wystarczy ze drazek kierowniczy skrzywil, do czego oczywiscie sie nie przyzna. Podjedz na staje diagnostyczna,daj 20zl i niech Ci sprawdza czy wszystko z zawieszeniem i ukl. kierowniczym jest ok.Moze akurat znajda jakies slady partactwa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

elnino pisze:nie wiem czy sie coś robzbiera przy zdejmowaniu skrzyni z zawieszenia
no jak nie jak tak,musisz wytargać półośki,rozpiąć drążki ;)
Jeszcze jest taka akcja że mogły ci się skończyć tuleje.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po mojemu mechanik zamiast tylko rozpiąć półośki i je zdemontować - zdemontował oba wahacze a gdy składał - nie przykręcił ich dostatecznie dobrze

Proponuję sprawdzić oba wahacze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
rehacare

Post autor: rehacare »

zbieżność miałem robioną miesiąc przed sprzęgłem i było idealnie, wiem że mam do wymiany tuleje, może to jest przyczyną ? tak mi to do głowy przychodzi jak piszesz że wachacze luźne, jakieś jeszcze macie pomysły ? Na stacji diagnostycznej wyjdzie coś ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

rehacare, wymień tuleje, tylko pamiętaj żeby brać oryginał a nie zamienniki bo za chwilę znów będziesz musiał je wymieniać. mi pierwsze co przyszło do głowy że ściąga na lewo i prawo (myszkowanie) to właśnie tuleje trupy, przy drążku to ściągałoby w 1 stronę a nie w 2 na raz. pamiętaj aby ustawić później zbieżność
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
rehacare

Post autor: rehacare »

a ta kierownica skrecona w lewo zeby jehac prosto?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

rehacare, musieli pokręcić drążkami kierowniczymi przy montażu, zwróć na to uwagę jak będą ci ustawiać zbieżność żeby kiera była na wprost ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

S3ci0r pisze:, zwróć na to uwagę jak będą ci ustawiać zbieżność żeby kiera była na wprost
może mało widziałem ale nie spotkałem się jeszcze z tym żeby przed zbieżnością nie ustawili steru na wprost i dopieo zablokowali a juz napewno bym nie zapłacił gdyby tego nie zrobili- a raczej kazał opuścić auto od razu i pojechał w inne miejsce
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

KudłatyEZG, ja mówię tylko żeby zwrócił na to uwagę, a nie czy tak było
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
rehacare

Post autor: rehacare »

ustawiona była zbieżność i było wszystko ok, po wymianie sprzęgła (nie od razu, tydzien może dwa po) sciąganie lewo prawo i kierownica skrecona
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23277
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

trzeba bylo pisac ze nie od razu... to albo cos Ci sie odkrecilo,albo po prostu wysiadlo cos w zawieszeniu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja bym obstawiał tuleje wahaczy, kiedy ostatni raz je wymieniałeś? jakiej firmy one są?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ