Olej forda
Moderator: Moderatorzy
Olej forda
Jak jest z tymi olejami fora? Do focusa zawsze lałem oryginalny (raz chyba tylko dostał jakiś inny).
Teraz po programie trzeba bardziej uważać jaki olej jest w silniku i tutaj rodzi się pytanie czy ten oryginalny fordowski jest wart lania do silnika?
Gość co robił program mówił, że oryginalny jest zły...
Co człowiek to opinia.
Co w takim razie lać?
Teraz po programie trzeba bardziej uważać jaki olej jest w silniku i tutaj rodzi się pytanie czy ten oryginalny fordowski jest wart lania do silnika?
Gość co robił program mówił, że oryginalny jest zły...
Co człowiek to opinia.
Co w takim razie lać?
- cidzej
- Posty: 11759
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a na jakiej podstawie on twierdzi, ze jest zly ? robi jakies statystyki ?? badania ??
jak chcesz olej "wodnisty" taki bardzo plynny ktorego boja sie lac posiadacze VW z wiadomych wzgledow to polecam ELF 5W40. jest to olej z gatunku fuel save z niskimi oporami. zreszta kiedys Jamszol wrzucal note z serwisu czy centrali Forda gdzie zalecali do silnikow Forda wlasnie oleje ELF.
moja laguna jezdzila na takim do 350tys km przebiegu.
jak chcesz olej "wodnisty" taki bardzo plynny ktorego boja sie lac posiadacze VW z wiadomych wzgledow to polecam ELF 5W40. jest to olej z gatunku fuel save z niskimi oporami. zreszta kiedys Jamszol wrzucal note z serwisu czy centrali Forda gdzie zalecali do silnikow Forda wlasnie oleje ELF.
moja laguna jezdzila na takim do 350tys km przebiegu.
- WieSiu
- Posty: 23432
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a mnie zastanawia ktory jest lepszy:
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/18 ... h-5w30-5l/
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-sil ... 4E9EC/1741
bo ja zawsze biore tego motorcraft. Ale nie ukrywam ze jest on bardzo gesty na zimno. W cabrio mam od wczoraj wlane cos zupelnie innego, w scorpio tez przed zima wleje cos takiego jak cidzej pisze,to sobie sprawdze czy napinacze rozrzadu szybciej napelnia sie olejem,bo na motorcrafcie jest tragedia,ale nie mam porownania z innymi olejami,wiec nie moge powiedziec ze jest kiepski
http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/18 ... h-5w30-5l/
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-sil ... 4E9EC/1741
bo ja zawsze biore tego motorcraft. Ale nie ukrywam ze jest on bardzo gesty na zimno. W cabrio mam od wczoraj wlane cos zupelnie innego, w scorpio tez przed zima wleje cos takiego jak cidzej pisze,to sobie sprawdze czy napinacze rozrzadu szybciej napelnia sie olejem,bo na motorcrafcie jest tragedia,ale nie mam porownania z innymi olejami,wiec nie moge powiedziec ze jest kiepski
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14579
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, pamiętasz jak pisałem o swoim przechodzeniu na forda 3w-30? Wtedy była duża róznica na "+". Olej motorcrafta i forda to chyba to samo tylko zastanawia mnie dlaczego wciąż funkcjonuje rozróżnienie na te dwie marki? Czyżby motorcraft był na stany a ford na europę??
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14579
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lukas, olej na bazie syntetycznej - nie "w technologii syntetycznej", nie "hudrocrackowany" ale full syntetic http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... h&start=15
Teraz coraz więcej pełnych syntetyków.
Teraz coraz więcej pełnych syntetyków.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14579
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lukas, czyli ci proponuje przed wymiana płukankę silnika. Millers to oleje z bardzo dobrą reputacją choć u nas mało jak na razie popularne. To taka półka Motula. jednak gdyby ci się zdarzyła konieczność dolewki na trasie i byś chciał dolać ten sam olej to możesz miec problem ze znalezieniem od ręki.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14579
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lukas, jasne że można POszukaj sobie jakiejś popularnej marki w tej samej klasie jakości i lepkości. Jak ci zależy na jakości (wg renomy marki) To sobie poszukaj motula, valvoline. mobil 1 itp. Jak cena ważna to szukaj wg. klasy jakości nie patrząc na markę
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 14:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11759
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak chcesz plynniejszy od oryginalu to mozesz sprobowac tego elfa, przynajmniej na jedna wymiane i sprawdzic. nie wydaje mi sie, ze Tobie akurat jest potrzebny olej klasy motul bo ani wyczynowo tym autem nie jezdzisz ani na codzien nie trzaskasz nim kupy kilometrow i szybciej ci to auto zje korozja jak silnik poleci ze zuzycia. wystarczy jakis olej klasy średniej-wysokiej. a znasz nas doskonale iles tam lat i wiesz, ze ani zaden z nas w instytucie badawczym nie pracuje ani tez zawodowo nie sciga sie, tym bardziej, w klasie TDCi wiec nie poradzimy ci wiecej niz przeczytalismy albo sami zaobserowalismy ale nie jest to bardzo profesjonalna wiedza a w kazdym razie w profesjonalny sposob pozyskana
- cidzej
- Posty: 11759
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
UP:
jeszcze moge dodac, ze zaopatruje sie ostatnio w oleje w hurtowni gdzie sprzedaja olej oprocz standardowych butelek to takze taki serwisowy nalewany z duzych beczek przy kliencie jakby co. no i stoi teraz u mnie na polce w garazu 4L syntetycznej Formuly F 5W30 obok 2L polsyntetyku GM 10W40. moge powiedziec tyle, ze pod wzgledem plynnosci i koloru to praktycznie są identyczne i gdyby nie dwie rozne pojemnosci baniek to bym je pomylil. nie wiem czy to dobrze swiadczy o tym oleju GM czy nieco gorzej o Fordowskim.
to tyle z moich obserwacji garazowych
a i po roku jazdy na Formule F (podobnie jak u brata w 1.6 zetec na Lotosie 10W40) po odpaleniu zawory klekocza przez jakies 1-2 sekundy no i kontrolka cisnienia oleju gasnie tez po jakis 2-3 sekundach. po doleniu u brata Elfa 10w40 Competition STI (raptem 1,5L) [bo tyle mu brakowalo do 3/4 poziomu bagnetu] kontrolka gasnie od razu i nie slychac zaworow pod odpaleniu. jak dlugo tak bedzie ?? nie wiem bo nie jezdze tym autem
jeszcze moge dodac, ze zaopatruje sie ostatnio w oleje w hurtowni gdzie sprzedaja olej oprocz standardowych butelek to takze taki serwisowy nalewany z duzych beczek przy kliencie jakby co. no i stoi teraz u mnie na polce w garazu 4L syntetycznej Formuly F 5W30 obok 2L polsyntetyku GM 10W40. moge powiedziec tyle, ze pod wzgledem plynnosci i koloru to praktycznie są identyczne i gdyby nie dwie rozne pojemnosci baniek to bym je pomylil. nie wiem czy to dobrze swiadczy o tym oleju GM czy nieco gorzej o Fordowskim.
to tyle z moich obserwacji garazowych
a i po roku jazdy na Formule F (podobnie jak u brata w 1.6 zetec na Lotosie 10W40) po odpaleniu zawory klekocza przez jakies 1-2 sekundy no i kontrolka cisnienia oleju gasnie tez po jakis 2-3 sekundach. po doleniu u brata Elfa 10w40 Competition STI (raptem 1,5L) [bo tyle mu brakowalo do 3/4 poziomu bagnetu] kontrolka gasnie od razu i nie slychac zaworow pod odpaleniu. jak dlugo tak bedzie ?? nie wiem bo nie jezdze tym autem