Strona 1 z 3

Olej forda

: 04 cze 2012, 09:53
autor: Lukas
Jak jest z tymi olejami fora? Do focusa zawsze lałem oryginalny (raz chyba tylko dostał jakiś inny).

Teraz po programie trzeba bardziej uważać jaki olej jest w silniku i tutaj rodzi się pytanie czy ten oryginalny fordowski jest wart lania do silnika?

Gość co robił program mówił, że oryginalny jest zły...

Co człowiek to opinia.

Co w takim razie lać?

: 04 cze 2012, 10:02
autor: cidzej
a na jakiej podstawie on twierdzi, ze jest zly ? robi jakies statystyki ?? badania ??

jak chcesz olej "wodnisty" taki bardzo plynny ktorego boja sie lac posiadacze VW z wiadomych wzgledow to polecam ELF 5W40. jest to olej z gatunku fuel save z niskimi oporami. zreszta kiedys Jamszol wrzucal note z serwisu czy centrali Forda gdzie zalecali do silnikow Forda wlasnie oleje ELF.

moja laguna jezdzila na takim do 350tys km przebiegu.

: 04 cze 2012, 10:12
autor: WieSiu
a mnie zastanawia ktory jest lepszy:

http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/18 ... h-5w30-5l/

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-sil ... 4E9EC/1741

bo ja zawsze biore tego motorcraft. Ale nie ukrywam ze jest on bardzo gesty na zimno. W cabrio mam od wczoraj wlane cos zupelnie innego, w scorpio tez przed zima wleje cos takiego jak cidzej pisze,to sobie sprawdze czy napinacze rozrzadu szybciej napelnia sie olejem,bo na motorcrafcie jest tragedia,ale nie mam porownania z innymi olejami,wiec nie moge powiedziec ze jest kiepski

: 04 cze 2012, 10:39
autor: Yagr
WieSiu, pamiętasz jak pisałem o swoim przechodzeniu na forda 3w-30? Wtedy była duża róznica na "+". Olej motorcrafta i forda to chyba to samo tylko zastanawia mnie dlaczego wciąż funkcjonuje rozróżnienie na te dwie marki? Czyżby motorcraft był na stany a ford na europę??

: 04 cze 2012, 10:40
autor: Lukas
Czyli co kupować?

: 04 cze 2012, 10:42
autor: Yagr
Lukas, poszukaj pewnego syntetyka i tyle.

: 04 cze 2012, 10:45
autor: Lukas
Yagr, a co to jest pewny syntetyk?

: 04 cze 2012, 11:15
autor: Yagr
Lukas, olej na bazie syntetycznej - nie "w technologii syntetycznej", nie "hudrocrackowany" ale full syntetic :D http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... h&start=15
Teraz coraz więcej pełnych syntetyków.

: 04 cze 2012, 12:34
autor: Lukas
A taki mi proponuje gość u siebie:

"najlepszy będzie pełnosyntetyczny Millers XFD 5w40
...koszt 5l. to 151zł. do tego Engine flush 19zł. i przesyłka 17"

: 04 cze 2012, 14:25
autor: Yagr
Lukas, czyli ci proponuje przed wymiana płukankę silnika. Millers to oleje z bardzo dobrą reputacją choć u nas mało jak na razie popularne. To taka półka Motula. jednak gdyby ci się zdarzyła konieczność dolewki na trasie i byś chciał dolać ten sam olej to możesz miec problem ze znalezieniem od ręki.

: 04 cze 2012, 14:41
autor: Lukas
Yagr, to innego dolać nie można?

: 04 cze 2012, 14:45
autor: Yagr
Lukas, jasne że można :D POszukaj sobie jakiejś popularnej marki w tej samej klasie jakości i lepkości. Jak ci zależy na jakości (wg renomy marki) To sobie poszukaj motula, valvoline. mobil 1 itp. Jak cena ważna to szukaj wg. klasy jakości nie patrząc na markę ;)

: 04 cze 2012, 14:46
autor: Lukas
Dobra, to juz sam nie wiem co tam lać :) chyba oddam do swoich mechaników i powiem zeby zalali.

Albo kupie oryginał jak zawsze i i tyle :D

: 04 cze 2012, 14:49
autor: cidzej
jak chcesz plynniejszy od oryginalu to mozesz sprobowac tego elfa, przynajmniej na jedna wymiane i sprawdzic. nie wydaje mi sie, ze Tobie akurat jest potrzebny olej klasy motul bo ani wyczynowo tym autem nie jezdzisz ani na codzien nie trzaskasz nim kupy kilometrow i szybciej ci to auto zje korozja jak silnik poleci ze zuzycia. wystarczy jakis olej klasy średniej-wysokiej. a znasz nas doskonale iles tam lat i wiesz, ze ani zaden z nas w instytucie badawczym nie pracuje ani tez zawodowo nie sciga sie, tym bardziej, w klasie TDCi wiec nie poradzimy ci wiecej niz przeczytalismy albo sami zaobserowalismy ale nie jest to bardzo profesjonalna wiedza a w kazdym razie w profesjonalny sposob pozyskana :P

: 04 cze 2012, 15:07
autor: cidzej
UP:

jeszcze moge dodac, ze zaopatruje sie ostatnio w oleje w hurtowni gdzie sprzedaja olej oprocz standardowych butelek to takze taki serwisowy nalewany z duzych beczek przy kliencie jakby co. no i stoi teraz u mnie na polce w garazu 4L syntetycznej Formuly F 5W30 obok 2L polsyntetyku GM 10W40. moge powiedziec tyle, ze pod wzgledem plynnosci i koloru to praktycznie są identyczne i gdyby nie dwie rozne pojemnosci baniek to bym je pomylil. nie wiem czy to dobrze swiadczy o tym oleju GM czy nieco gorzej o Fordowskim.

to tyle z moich obserwacji garazowych :P

a i po roku jazdy na Formule F (podobnie jak u brata w 1.6 zetec na Lotosie 10W40) po odpaleniu zawory klekocza przez jakies 1-2 sekundy no i kontrolka cisnienia oleju gasnie tez po jakis 2-3 sekundach. po doleniu u brata Elfa 10w40 Competition STI (raptem 1,5L) [bo tyle mu brakowalo do 3/4 poziomu bagnetu] kontrolka gasnie od razu i nie slychac zaworow pod odpaleniu. jak dlugo tak bedzie ?? nie wiem bo nie jezdze tym autem