Strona 2 z 3

: 28 lip 2012, 20:37
autor: nonam
Przede wszystkim sprawdź czy w okolicy 4tys obrotów jest wyczuwalna zmiana pracy silnika, powinieneś czuć że auto nagle zaczyna lepiej przyśpieszać i wkręcać się na obroty, jeśli tego nie ma to IMRC leży i naprawa może kosztować 2zł, a może być tak że będzie to wymagało rzeźby jak u mnie. IMRC to słaby punkt Durateca V6 ale da się z nim żyć jeśli wie się jak działa itp. Poza tym patrz na wszystko inne co w mondeo mk3, dwumasa nie siada raczej za często :P

: 29 lip 2012, 14:36
autor: Przemo
Dzięki za rady ale to jeszcze nie koniec :mrgreen:

Byłem, oglądałem iii, no właśnie się zastanawiam... że dziś niedziela to umówiłem się znowu na jutro, aby zajechać do aso forda, ale sam zdiagnozowałem kilka rzeczy

- pali się check engine (podobno od gazu)
- imrc jakoś działa ale raczej nie poprawnie gdyż od około 3 do 4tys czuć i widać na obrotomierzu jak nagle auto wyrywa do przodu ale od 4 tys idzie normalnie już, w dodatku coś go blokuje i nie da się go zakręcić dalej niż 5-5,5tys obrotów :roll: :idea: :?: powiem jeszcze że nie zależnie od biegu ciężko go zakręcić do odcinki a zmieniając biegi powiedzmy do 4,5tys auto przyspiesza dynamicznie nawet do 140km/h
- do wymiany sprzęgło bo ślizga (o czym wiedziałem), choć czułem to tylko przy ruszaniu pod górkę. Czy sprzęgło może powodować powyższy problem z kręceniem auta na obroty?
- kolejny problem to na postoju na wyprostowanych kołach skręcając kierownice o max 45stopni słychać stuk i opór, kręcąc dalej nie ma problemów, a i dzieje się to tylko kręcąc w lewo ile razy kierownice skręcę w lewo o 45stopni i puszczę tyle słychać stuków podczas jazdy też to występuje ale już minimalnie mniej jest to zauważalne.
- silnik pracuje cicho nie szarpie na wolnych obrotach

są jeszcze do zrobienia ranty wszystkich 4 drzwi o czym wiedziałem (lakierowanie),

mniej istotne rzeczy o których nie wiedziałem:
- szyba przednia do wymiany
- przedni zderzak do wymaga zaprawek/malowania
- tylny zderzak jedno mocowanie do poprawienia
- przycisk od podnoszenia przedniej szyby pasażera opuszcza szybę normalnie a w drugą stronę miał zamykać lecz coś jest nie tak i otwiera tylko dwa razy szybciej
- możliwe że po pół roku będzie jeden z tylnych tłumików do wymiany

słuchałem auta przy gaszeniu, zapalaniu przy otwartych drzwiach i nie dosłyszałem dwumasy

warto się interesować czy odpuścić? mowa o Mondeo ST220 z '02.

: 30 lip 2012, 02:02
autor: nonam
Przemo pisze: nie da się go zakręcić dalej niż 5-5,5tys obrotów
Miałem dokładnie tak samo, to jest ewidentny objaw źle działających dolotów, nie ma powietrza, mieszanka nie taka i o dokręceniu auta nie ma co nawet marzyć, pokazałbym Ci jak to wygląda w cougarze ale usunąłem filmy... Check od gazu też nie powinien się palić, bynajmniej u mnie się nie pali, może po podłączeniu pod komputer pokarze coś ciekawego :P Czy warto się nim interesować ? Zależy ile go sobie właściciel ceni, sprzęgło to w sumie rzecz eksploatacyjna, IMRC też jest dość łatwe do ogarnięcia, największym problemem jest ściągnięcie kolektora, Ale może się okazać że padł tranzystorek za 2zł i wystarczy go przelutować, także jeśli o ten durny układ chodzi to problemów może być kilka i trzeba szukać.

: 01 sie 2012, 19:38
autor: Przemo
no i kupiłem :mrgreen: auto malina


ale kurna nie umie zlokalizować IMRC, wszystkiego pełno, ciasno..

Obrazek


Obrazek

: 02 sie 2012, 01:59
autor: nonam
Przemo, poszukaj na forum mondeo, u mnie IMRC jest w miejscu gdzie u Ciebie jest cewka, nie sądziłem że będzie taka różnica :P

: 02 sie 2012, 10:04
autor: Jamszoł
Może będzie pod cewką ?
I dawaj foty woza i opis :mrgreen:

: 02 sie 2012, 10:21
autor: cidzej

: 02 sie 2012, 10:31
autor: Jamszoł
Już wszystko wiem :mrgreen:
Przemek - jeśli to foto to twój wóz to :
To jest silnik 3 litrowy a w tym silniku nie ma IMRC-a

: 02 sie 2012, 10:48
autor: cidzej
to teraz mu pomozcie rozwiazac zagadke jak go namowiliscie na ten felerny egzemplarz twierdzac, ze to na bank usterka, taniego w naprawie, imrc :P

: 02 sie 2012, 10:55
autor: Jamszoł
cidzej, my mówiliśmy o silniku 2,5 a łon kupił czy litery :razz:
Przemek - na gazie też nie chce śmigać ?

: 02 sie 2012, 12:30
autor: nonam
cidzej, ja mówiłem że z IMRC mogą być różne przeboje i nie namawiałem do kupna, tylko pytał czy warto, a czy warto to zawsze kwestia pieniędzy jakie sprzedający żąda za samochód :P

: 02 sie 2012, 13:26
autor: cidzej
ja czytajac wasze posty z pozycji obserwatora a nie uczestnika, stawiajac sie w miejsu Przema odniósłbym wrażenie, że mnie jednak zachecacie do zakupu w/w auta twierdzac m.in. ze sprzeglo jest materialem eksploatacyjnym a jezeli silnik zachowuje sie tak i tak to
nonam pisze:to jest ewidentny objaw źle działających dolotów
. to tyle z mojej strony. reszte pozostawiam waszym sumieniom ;)

: 02 sie 2012, 14:07
autor: WieSiu
a jaka jest teoretycznie moc tego silnika 3.0 ? kto jest wytworca tych silnikow ? pytam z czystej ciekawosci.

: 02 sie 2012, 14:28
autor: cidzej
"...trzylitrowy silnik V6 to rozwinięcie stosowanej w poprzedniej generacji usportowionego Mondeo (ST200) jednostki 2.5 V6. Moc wzrosła z 205 do 226 KM," http://www.motofakty.pl/artykul/ford-mo ... 220-2.html czyli wyglada na rozwiercone 2.5 :D

: 02 sie 2012, 14:52
autor: Jamszoł
na pewno są inne doloty pewnie większość osprzętu też inna
A sam silnik ? nie wiem - nigdy nic nie szukałem na ten temat
Ale jeśli oba to dziurateki to pozwala sądzić , że to Ford