Strona 1 z 1

Diesel - uszczelnienie pompy rozdzielaczowej CAV Rotodiesel

: 03 maja 2012, 18:35
autor: Yagr
Częstą bolączką trapiącą posiadaczy ropniaków zasilanych pompą rozdzielaczową CAV Rotodiesel (Lucas) są wycieki oleju napędowego spod dźwigienek dawki paliwa. Można temu zaradzić poprzez wymianę uszczelnień na tychże dźwigienkach. rolę uszczelniaczy pełnią tu oringi gumowe. Aby dokonać kompletnej naprawy trzeba zaopatrzyć się w komplecik tych oringów (4 szt. - po 2 na dźwigienkę) oraz uszczelkę pokrywy pompy również w postaci oringu. Całość można dostać w dedykowanych zestawach.
Pompa Lucasa jest na tyle prosta że osoba o minimalnym talencie technicznym dokona tej naprawy w godzinkę. Istotne jest jednak aby nie zmieniać ustawień regulacyjnych czyli nie kręcimy śrubami regulacji dawek paliwa (oznaczone jako 1 i 2 na pierwszym zdjęciu).
Zanim odkręcimy pokrywę pompy należy zdjąć dźwigienki. W tym celu odkręcamy nakrętki samokontrujące na klucz 10 ( 3 i 4 -fot.1) oraz ściągamy wężyk nadmiaru paliwa z króćca przy śrubie 6. Po tej operacji mamy widok jak na fotce 002. Przy ściąganiu dźwigienek trzeba sobie dobrze zapamiętać jak są one ułożone i w jaki sposób są na nich założone sprężyny. Ja prowadziłem dokumentację fotograficzną :lol:
Gdy poradziliśmy sobie z dźwigienkami to odkręcamy śrubę na klucz 17(nr6-fot.1). Można wtedy pokusić się o ściągnięcie strzykawką ropy z pompy przez odsłonięty otwór żeby nam potem nie zachlapała dookoła. Teraz pozostaje odkręcić 4 śruby na klucz torx trzymające pokrywę pompy (nr5).
Jak to wygląda w środku możecie zobaczyc na fotce 005.
Komplet naprawczy oringów kupowałem na allergio w cenie i firmie widocznej na rachunku. Nie znalazłem na szybko innych kompletów więc proszę tego nie traktować jako jakąś reklamę :lol:
Fotka 007 to porównanie starych (czarne) i nowych (brązowe) oringów uszczelniających dźwigienki. Sama ich wymiana jest w tym momencie banalna, trzeba tylko uważać żeby nowych gumek nie uszkodzić przy zakładaniu (o wadze tej sprawy żadnemu gentelmanowi chyba przypominać nie muszę :DDD )
Foto 008 to już dźwigienka po wymianie oringów a 009 pokrywa z założoną nową uszczelką. Całość skręcamy w odwrotnej kolejności do demontażu.
Podpompowujemy ropy, odpalamy silnik i cieszymy się ze szczelnej góry w pompie rozdzielaczowej.

: 03 maja 2012, 18:53
autor: Mikosz
Fotorelacja pierwsza klasa :smile:
Sprzedawca z Wrocka spoko. Osobiście u niej kupowałem włoskie oringi STAR ;-)

: 03 maja 2012, 19:01
autor: Jamszoł
Yagr pisze: trzeba tylko uważać żeby nowych gumek nie uszkodzić przy zakładaniu (o wadze tej sprawy żadnemu gentelmanowi chyba przypominać nie muszę :DDD )
Dodam od siebie - bo podobnych oringów jest pełno przy urządzeniach dźwigowych :
Posmarować nowe oringi olejem - wtedy dobrze wchodzą w otwór i nie poucinają się przy przejściu przez krawędź otworu
Jako , że to pompa paliwowa - olej silnikowy , chociaż jakiś hydrauliczny też może być