Tylne łożyska oraz szczęki hamulcowe
Moderator: Moderatorzy
Tylne łożyska oraz szczęki hamulcowe
Witam wszystkich serdecznie
Mam escorta 1,6 16V z 95r. Chciałbym wymienić tylne łożysko(koło ma duży luz) oraz ewentualnie szczęki hamulcowe. W zwiazku z tym mam parę pytań:
1-Czy lepiej zdemontować cały bęben z piastą czy tylko sam bęben
2-Czy przy skręcaniu bębna użyć od razu momentu 260Nm czy skręcać
stopniowo zwiększając moment. Boję się że jeśli użyję od razu momentu maksymalnego to może mi za mocno ścisnąć łożysko
3-Jakiej firmy są dobre szczęki hamulcowe
4-Chciałbym również parę praktycznych porad przy zmianie szczęk
Wszystkich pozdrawiam
Mam escorta 1,6 16V z 95r. Chciałbym wymienić tylne łożysko(koło ma duży luz) oraz ewentualnie szczęki hamulcowe. W zwiazku z tym mam parę pytań:
1-Czy lepiej zdemontować cały bęben z piastą czy tylko sam bęben
2-Czy przy skręcaniu bębna użyć od razu momentu 260Nm czy skręcać
stopniowo zwiększając moment. Boję się że jeśli użyję od razu momentu maksymalnego to może mi za mocno ścisnąć łożysko
3-Jakiej firmy są dobre szczęki hamulcowe
4-Chciałbym również parę praktycznych porad przy zmianie szczęk
Wszystkich pozdrawiam
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
witam serdecznie. Chciał bym Ci pomóc w wymianie łożyska oraz szczęk hamulcowych w Twoim Esiu. Zaczniemy może do łożyska w tylnym kole. Ja u siebie niedawno zmieniałem sam we własnym zakresie i polegało to na tym, że podniosłem samochód na podnośniku, zdjąłem koło, zdjąłem z osi osłonkę łożyska która znajduje się na bębnie, odkręciłem nakrętkę łożyska koła i zdjąłem sam bemben po czym wybiłem z niego delikatnie obydwa łożyska. Pamiętaj, że trzeba to zrobić naprawdę delikatnie aby nie uszkodzić przylgni do której przylega pierścień zewnętrzny łożyska bo po powtórnym wbiciu nowego może nie dojść na swoje miejsce a co za tym idzie przy eksploatacji szybciej się zużyje. Po zdjęciu bębna masz swobodny dostęp do szczęk hamulcowych i tylko zabrać się za wymienianie pamiętając o kolejności demontarzu. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2005, 17:16 przez robertford, łącznie zmieniany 2 razy.
łożyska w tylnim kole
potwierdzam ,robiłem dokładnie tam samo. Nie wymaga dużo pracochłonności ty lko żetelności
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nawet nie wiedzialem ze to takie proste:))) a co z dociaganiem lozyska?????
Aha, im bardziej sie zaglebiam w te wszystkie naprawy, to dochodze do wniosku,ze znaczna czesc napraw jest bardzo prosta. Zastanawiam sie tylko co juz jest na prawde trudna naprawa???
Aha, im bardziej sie zaglebiam w te wszystkie naprawy, to dochodze do wniosku,ze znaczna czesc napraw jest bardzo prosta. Zastanawiam sie tylko co juz jest na prawde trudna naprawa???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a trudna taka wymiana lozyska? poewnie nie obejdzie sie bez urzadenia do sciagania lozysk???? Moze ktos mi podpowie,bede wiedzial na przyszlosc bardzo mnie ten temat zawsze ciekawil
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
witam serdecznie. Chciał bym Ci pomóc w wymianie łożyska oraz szczęk hamulcowych w Twoim Esiu. Zaczniemy może do łożyska w tylnym kole. Ja u siebie niedawno zmieniałem sam we własnym zakresie i polegało to na tym, że podniosłem samochód na podnośniku, zdjąłem koło, zdjąłem z osi osłonkę łożyska która znajduje się na bębnie, odkręciłem nakrętkę łożyska koła i zdjąłem sam bemben po czym wybiłem z niego delikatnie obydwa łożyska. Pamiętaj, że trzeba to zrobić naprawdę delikatnie aby nie uszkodzić przylgni do której przylega pierścień zewnętrzny łożyska bo po powtórnym wbiciu nowego może nie dojść na swoje miejsce a co za tym idzie przy eksploatacji szybciej się zużyje. Po zdjęciu bębna masz swobodny dostęp do szczęk hamulcowych i tylko zabrać się za wymienianie pamiętając o kolejności demontarzu. Powodzenia
Proszę bardzo Wiesiu to dla Ciebie
Proszę bardzo Wiesiu to dla Ciebie
( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 )
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no teraz to widze ze to banalne:) dzieki, narazie nie wymienial lozysk,ale zawsze chcialem wiedziec jak to sie robi a przy okazji wiem jak szczeki wymienic hehe:) super, jeszcze raz dzieki
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: