Silnik 1800 16v ile i jak można podnieść Moc ?
Moderator: Moderatorzy
Silnik 1800 16v ile i jak można podnieść Moc ?
Dam sobie spokój z "turbo magami i innymi wynalazkami
Ale mam pytanie jak podnieść racjonalnie moc w 1800 16v ponoć 115km?
Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Może jakieś macie patenty aby podnieść moc w ty silniku ?
Ale mam pytanie jak podnieść racjonalnie moc w 1800 16v ponoć 115km?
Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Może jakieś macie patenty aby podnieść moc w ty silniku ?
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
przerobic na wersje rqb i z niego wlozyc walki i sterownik (1.8 130KM). Ale to szczegoly niech podadza Ci co mieli z tym doswiadczenie fizyczne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
RQB, wersja z cabrioletow xr3i, tylko w cabrio taki byl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Swego czasu dużo czytałem bo jest w planach,dobrze gadasz ,wałki od mondeo 2.0,przepustnice z 2.0,przepływomierz z 2.0 z tym ,że do niego przekładamy elektronike ze starego,trza jakiś dolot zmontować co by zasysało jak najwięcej zimnego powietrza,na tym papierowym filtrze tego nie osiągniesz,no i na koniec wydech,silnik ma oddychać,czyli jak najszybciej pozbyć się spalin wtedy jest realne uzyskanie kilkunastu koni.Benko pisze:Słyszałem o zmianach walków rozrządu z 2000 16v i przepustnicy ,jakie jest wasze zdanie ?
Podobno,ale mówie podobno trza wgrać nowe oprogramowanie sterowników wtrysków ale w tym temacie niech się wypowiedzą fachowcy.
Benko, wgrywaniem mapy do wolnossaka nic nie ugrasz, gra nie warta świeczki. Wymiana wałków, przepustnic, robienie wydechu to też trochę kasy i zyskasz parę koni. Najlepszy sposób to tak jak pisał cidzej, wymienić silnik na 2.0, albo ewentualnie pobawić się z gratami od RQB, ale z tym ciężej niż z wrzuceniem 2.0.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
Zamiast bawic sie w jakies "wgrywania" to zapodaj wtryski z 2.0 i teoretycznie powinny popedzac troche. Caly ten stuff co to piszesz mam u siebie na 1.6 i z poczatku bylo czuc roznica, ale po czasie i tak cegla na gaz i lipa. Wiec szkoda kasy na takie polsrodki. Swapuj mondka i bedziesz mial po klopocie..
Jeżeli silnik z mdo mk2 to tylko z serii silvertop
Ja mam silnik z mk1 bodajże 93 rok i nie narzekam wszystko zależy na co trafisz.
Może tak być ze kupisz silnik z mk2 a gorzej chodzi niż niejeden z mk1:P
Ostatnio zmieniłem kolektor od foki 1.8/2.0 i wyraźnie czuć różnice w pracy silnika miedzy żeliwnym kolektorem z 1.6
Ja mam silnik z mk1 bodajże 93 rok i nie narzekam wszystko zależy na co trafisz.
Może tak być ze kupisz silnik z mk2 a gorzej chodzi niż niejeden z mk1:P
Ostatnio zmieniłem kolektor od foki 1.8/2.0 i wyraźnie czuć różnice w pracy silnika miedzy żeliwnym kolektorem z 1.6
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Duzo gdybania jak zwykle.
-wałki od RQB lub 2.0
-przepustnica 55 mm
-przepływomierz od 2.0 z elektronika od 1.8
-kolektor wydechowy rs-a
-komputer co najmniej od rqb
-dolot ssacy zwiekszony na fi.70
-kolektor ssacy od mondeo 1.8/2.0 miesci sie sprawdzone.
aha i cisniecie pod czerwone pole tylko na rozgzranym silniku.
zmiana programu na gratach od mocniejszych silników musowa(wystarczy ecu od rqb,2.0 na poczatek) ,zmiana wytrysków tylko na te z silnika nissana te od 2.0 litrówek sa takie same jak w 1.8
-wałki od RQB lub 2.0
-przepustnica 55 mm
-przepływomierz od 2.0 z elektronika od 1.8
-kolektor wydechowy rs-a
-komputer co najmniej od rqb
-dolot ssacy zwiekszony na fi.70
-kolektor ssacy od mondeo 1.8/2.0 miesci sie sprawdzone.
aha i cisniecie pod czerwone pole tylko na rozgzranym silniku.
zmiana programu na gratach od mocniejszych silników musowa(wystarczy ecu od rqb,2.0 na poczatek) ,zmiana wytrysków tylko na te z silnika nissana te od 2.0 litrówek sa takie same jak w 1.8