Strona 3 z 5

: 07 kwie 2012, 11:14
autor: Jamszoł
elnino, Wyreguluj sprzęgło tak aby :
Jak wdepniesz pedał przy ruszaniu to , żeby brał Ci w połowie wysokości
Czyli jak popuszczasz pedał przy ruszaniu to masz go w połowie wysokości i samochód zaczyna ruszać
Połowa odległości między podłogą a całkowitym puszczeniem pedału
Teraz luz masz za duży - podciągnij ( skróć linkę )

: 07 kwie 2012, 13:26
autor: elnino
Jamszoł pisze:podciągnij ( skróć linkę )
mówisz o regulacji imbusem czy czymś innym? w favoritce miałem np linkę zakończoną przy łapie gwintem więc podkładałem podkładki i dokręcalem a tu jest na końcu grzybek i takiej możliwości nie mam.

CZYLI AUTO MA JECHAĆ DOPIERO KIEDY PEDAŁ JEST W TAKIEJ WYSOKOŚCI JAK NA OBRAZKU?

: 07 kwie 2012, 14:20
autor: Jamszoł
Taj - tak jak jest na obrazku
Tak - imbusem

: 07 kwie 2012, 14:23
autor: elnino
Ok czyli do poprawki chociaż już wiem, że pedał bedzie nieco wyżej w stosunku do hamulca

A mi się zawsze wydawało że samochód powinien ruszać od pierwszego momentu popuszczania od podłogi sprzęgła.

: 07 kwie 2012, 14:29
autor: Jamszoł
Będzie za nisko - biegi źle mogą wchodzić a , że linka ma to do siebie , że lekko się wyciąga to po czasie nie mógł byś w ogóle wkleszczać biegów
Za wysoko - sprzęgło by się ślizgało
elnino pisze:pedał bedzie nieco wyżej w stosunku do hamulca
Zgadza się - tak ma być

: 08 kwie 2012, 13:31
autor: elnino
Wyregulowane. :)sprzęgło jest na oko jakąś jedną grubość nakładki na pedały wyżej od hamulca. Wszystko działa jak należy i oby wytrzymało jak najdłużej, bo to najmniej przyjemna robota jaką do tej pory przyszło mi robić w tym aucie.

: 08 kwie 2012, 13:53
autor: elnino
kris pisze:albo gumy staba bez opuszczania sanek
Mówisz o gumach z przodu tzw silentblocki?

Jak tak to pikuś. ;)

Najzabawniejsze u mnie jest to w tej całej naprawie, że została mi sprężyna która nie wiem gdzie ma być zalożona i działa bez niej w sumie.
WieSiu pisze:nie korzystajac z kanalu.
Ja robię wszystko na podwórku gdzie mam wysoki krawężnik + lewarek + palety i sam sobie ciułam "kanał". Dzięki temu od wydechu przez spawanie podłogi wymiany pompy wsp i innych pierdół od spodu robię sam, czasem zahacza to o akty desperacji no ale jak mam wydać na mechanika to wolę za to nalać ropy a zrobić sam mimo wszystko.

: 08 kwie 2012, 13:59
autor: kris
elnino pisze:Jak tak to pikuś. ;)
Silentblocki to inaczej tuleje tylnej belki,ja mówie o gumach stabilizatora.
To musisz mieć nerwy ze stali,być bardzo spokojnym,opanowanym i cierpliwym człowiekiem,inżynierów forda za takie rozwiązania powinno się powiesić na drzewie za jajca :mrgreen:

: 08 kwie 2012, 14:07
autor: Jamszoł
elnino pisze:Mówisz o gumach z przodu tzw silentblocki?
Nie
Na stabilizatorze masz 2 gumy przykrecane objemka - przednia śruba się odkręca całkowicie - tylna tylko na 1 cm i opiera się o wzdłużnicę :mrgreen:
Alternator w wersji z klimą nie wylezie albo musisz odkręcić pompę wspomagania - albo pompę od klimy albo chłodnicę - do wyboru :mrgreen:

: 08 kwie 2012, 14:09
autor: elnino
Eee tam, bez przesady Kris. Bez koła na lewarku pod domem zajęło mi to z 30 minut na stronę za pierwszym razem. A z samoregulatorem tyle dupcenia się było bo generalnie mam klaustrofobię i musiałem znaleźć wygodną pozycję do pracy żeby nie być skrępowanym tym wszystkim dookoła. Bo już na samo wślizgnięcie się pod pedały z głową i rękami po łokcie żeby zdiagnozować problem przysparzało mnie o szybsze bicie serca.
Jamszoł pisze:Na stabilizatorze masz 2 gumy przykrecane objemka - przednia śruba się odkręca całkowicie - tylna tylko na 1 cm i opiera się o wzdłużnicę
No to fakt kapa jest z tym rozwiązaniem ale porządny śrubokręt i zaufanie do obejmy że nie pęknie i się pięknie odgięło ;)

A tu zdjęcia pamiątkowe

: 13 maja 2012, 11:35
autor: Mikosz
Kiedyś miałem wymienioną łapę sprzegła na nowy i pedał brał w połowie czyli OK. Wczoraj imbusem zakręciłem parę obrotów aby brało w połowie bo do tej pory brało z podłogi.
Co tak naprawde zużywa że co jakis czas trzeba zakręcać imbusem ?? Sprzęgło czy coś z linką czy łapa ??

: 13 maja 2012, 11:37
autor: elnino
linka sie rozciąga (podobno) i tarcza zużywa sprzęgła

: 13 maja 2012, 11:45
autor: Jamszoł
elnino pisze:linka sie rozciąga
Tak i nie mamy na to wpływu
elnino pisze: tarcza zużywa sprzęgła
Tak i tu mamy jakiś tam wpływ :)
Czyli - jeśli jeździmy z lewą nogą położoną na pedale sprzęgła - tarcza się zużywa 2 x szybciej
Wydaje się nam , że nie przyciskamy pedału - ale to złudzenie
Tarcza non stop pomalutku ślizga się po docisku
Noga z boku na podłodze !

: 13 maja 2012, 11:49
autor: Mikosz
Właśnie sporadycznie jeżdżę z nogą na pedale do podłogi przed światłami i z górki bo pomyślałem że nie zużywa sie... aaa Lepiej na biegu jechać lub na luzie (tu klocki szybciej zużyją)
Dzięki za rady :)

: 13 maja 2012, 18:12
autor: WieSiu
ta suba sama sie odkreca i dlatego zawsze sie rozregulowuje w dosc niedlugim czasie i mimo ze pedal lapal po ustawieniu w polowie za jakis czas juz zaczyna lapac przy podlodze