Strona 1 z 3

[MkVII] Brak mocy gdy zimny 1.8 TDI

: 02 kwie 2012, 20:05
autor: kaliber
A więc tak:
Brakuje mu mocy gdy jest zimny (żeby ruszyć trzeba wkręcać na wysokie obroty) i gdy jest zimny kopci na czarno, ogólnie głośno działa (klepie), a w zimie przy -10 i niżej w ogóle nie zagadał - świece żarowe sprawne, wtyski raczej dobre bo spala 5,5-6,5l/100km.
Zauważyłem też że przed ostatnią wyminą oleju ubyło go dość sporo (było na minimum). Wąż od IC, EGR, i trochę turbina były urąbane olejem. Aha i jeszcze ogólnie podczas jazdy słabo turbinę słychać (nie wiem może tak ma być). Jak się nagrzeje to się zarąbiście ciągnie idzie od samego dołu chyba tak jako powinien ;) Trochę mi pasek od alternatora ślizga (nie mam czasu go zrobić) ale to chyba nic nie szkodzi :-P
Co może być winne takiej pracy silnika :-?

: 02 kwie 2012, 20:14
autor: markko
pompa paliwa, albo wtryski są już na wykończeniu.

: 02 kwie 2012, 20:20
autor: kaliber
No właśnie to raczej nie wtryski bo mało pali 5,5-6,5 l/100km ;)

: 02 kwie 2012, 20:21
autor: markko
ale ja nie napisałem że wtryski leją tylko że się kończą.

: 02 kwie 2012, 20:24
autor: kaliber
Czyli wyjaśnij mi co trzeba wymienić końcówki czy całe wtryski :?:

: 02 kwie 2012, 20:28
autor: markko
najpierw podjedź do serwisu na sprawdzenie wydajności.

: 02 kwie 2012, 20:35
autor: kaliber
Nie wiem miałem taki zamiar ale myślałem że to nie to bo jak mało pali to dobrze, widocznie aż tak mądry nie jestem :razz:
A czy to nie mogłaby być odma bo mechanik mi coś mówił że znajdowały się tam kiedyś śladowe ilości oleju a mogło się to pogorszyć :?:

: 02 kwie 2012, 20:59
autor: WieSiu
zle ustawiony kat wtrysku, musisz troche go przestawic,mozesz tez wyciagnac przekaznik brazowy ze skrzynki odpowiedzialny za wyprzedzenie wtrysku. Od tych czynnosci zacznij bo to malo kosztuje albo i nic jak samemu robisz. Zmieniales niedawno paski rozrzadu ?

: 02 kwie 2012, 21:15
autor: kaliber
Pasek rozrządu był wymieniany zaraz po zakupie i w zimie z nim ciężko było :twisted:
Może coś więcej napisać o tych usterkach co wymieniłeś, co mam dokładniej zrobić :?: Mogą być jakieś linki, chętnie poczytam :razz:
A jak myślicie ta odma to nie to, nie trafiłem :?:

: 02 kwie 2012, 21:51
autor: kupiec
kaliber pisze:Czyli wyjaśnij mi co trzeba wymienić końcówki czy całe wtryski :?:
końcówki się wymienia :) mój po kupnie też na czarno walił i po wymianie przestało ale kopcił niezależnie czy ciepły czy zimny

: 02 kwie 2012, 23:21
autor: kaliber
kupiec ale wiesz mi nie pali dużo, czy to jest nie zależne :?:

: 02 kwie 2012, 23:23
autor: WieSiu
moj po wymianie rozrzadu mial wlasnie takie objawy,dlatego od razu zwalam wine na zle ustawienie. I to juz ktorys raz tak mam po wymianie ze trzeba regulowac na pompie ustawienie wtrysku.

: 03 kwie 2012, 10:09
autor: kupiec
kaliber, tego nie wiem bo od razu po kupnie zmieniłem końcówki i rozrząd.

: 03 kwie 2012, 10:10
autor: kaliber
Mam jeszcze jedno pytanko;
Po zakupie sprawdzałem tak z ciekawości gdzie jest komputer/sterowniki w moim Essie i okazało się że ta wielka kostka od niego była odpięta wpiąłem ją i tak dalej jeździ.
Jakie zadanie spełnia ten sterowniki :?: Czy dobrze zrobiłem wpinając go ponownie :?:

: 03 kwie 2012, 10:50
autor: WieSiu
jaka wielka kostka ? gdzie byla ?