Strona 2 z 3

: 16 maja 2012, 19:54
autor: Jamszoł
bronx pisze:Jamszoł, czyli rozumiem ze mam jechać na reklamacje ? ....
Możesz - podaj jaka powinna być zbieżność ( wg. producenta ) i powiedz , żeby ustawili na zero

: 18 maja 2012, 07:56
autor: bronx
A wiec pojechał na reklamacje z karteczka w ręku z danymi zbieżności.
poprosiłem o ustawienie na 0 - jak Jamszoł, sugerował.
Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
A ja zauważyłem powrót do normalności sterowania i prowadzenia :)
Tak niewiele a zarazem tak duże te kilka mm :)
Wielkie dzieki Jamszoł,

: 18 maja 2012, 19:58
autor: Jamszoł
bronx pisze:Pan ustawił lewe koło na -2 prawe na +2 mm i mowi że średnia jest 0 i jest dobrze.
:shock:
Chyba coś źle tłumaczysz
-2 to koło , które od osi skrętu jest ustawione o 1 mm do środka a +2 to takie , które jest o ten 1 mm za zewnątrz ( niepoprawnie mówimy rozbieżność )
Nie wiem kto to Ci robił
ale :
Jeśli jest to laser lub wcześniejsze wersje na linki - najpierw sprawdza się przednie koła do tylnych , dopiero później ustawiamy przód
Koła przednie - ustawione na zero muszą patrzeć "na wprost" i to też pokaże komputer
Bo może być zbieżność na zero a koła będą skręcone


ALE - jeśli mówisz , że prowadzi się teraz OK - to zapewne dobrze fachman to zrobił :mrgreen:

: 18 maja 2012, 21:52
autor: janusz2207
a propos zbieżności-czy w tylnych kołach też się reguluje zbieżność?.okropnie zdziera mi oponę z zewnątrz na tylnym lewym kole.

: 18 maja 2012, 21:53
autor: bronx
Wiesz co... najpierw ustawił laser na tylne koł aby rowno pokazywał wskaźnik, potem ustawiał zbieżność przodu tak aby laser na tylnych wskaźnikach wskazywał to samo.
Na koniec pytam sie jak pomiar, to mi mowi lewe -2 prawe +2 a wiec mamy ustawione na zero. (oczywiscie laser z przednich kól tez pokrywał się na wskaźniku na tych kołach - nie wiem jak to opisac )

: 18 maja 2012, 22:06
autor: Jamszoł
bronx, zapewne facet mówił 2 w stomniach - nie milimetrach
Teraz nie ma sensu podawać w mm bo to jest uzależnione od wielkości kół
Es na felach 13" będzie miał inną zbieżność niż Es na 15" i to będzie się różnić o ponad 4 mm - jednocześnie przy tych samych parametrach podawanych w stopniach .


janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia

: 18 maja 2012, 22:09
autor: Yagr
Jamszoł pisze:janusz2207, tak - tylne kółka też się ustawia
a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.


up. cyt,. z serwisówki: "Uwaga. Parametry ustawienia kół tylnych są nie-regulowane. Należy je sprawdzać przy nie obciążonym samochodzie. "

: 18 maja 2012, 22:20
autor: Jamszoł
Yagr pisze:a niby jak? chyba tylko jakimis podkładkami.
Belka jest na fasolkach
Poza tym , jeśli zjada oponę to może to nie być zbieżność tylko kont pochylenia koła
Dzieje sie to wtedy , gdy walnięta jest tuleja wahacza

W zasadzie to nie zbieżność a krzywa belka :)
Koła nie idą na wprost

: 18 maja 2012, 22:21
autor: WieSiu
Jamszoł, ale chyba nie w escorcie. Tam za bardzo nie ma typowego wahacza

: 18 maja 2012, 22:24
autor: Jamszoł
WieSiu, wahacz to to co idzie od belki do kółka

: 18 maja 2012, 22:25
autor: Yagr
Jamszoł pisze:Belka jest na fasolkach
ale belka to nie koło, zmiana ułożenia belki zmienia jednocześnie położenie obu kół a nie jednego względem drugiego! Poza tym mocowany na fsolkach element jest jeszcze "oddzielony" od kół tulejami, które pracują więc o dokładność tu raczej ciężko. To jest przeciez belka PODATNA SKRĘTNIE! Powtórzę się - z tyłu nie ustawia sie zbieżności kół. Można jedynie sprawdzić czy są prawidłowe. Jak nie sa prawidłowe to trzeba naprawiac ale nie ma tam czym regulować.

: 24 lip 2012, 21:50
autor: kamil4769
A wiecie może jak ustawić zbieżność samemu? Tak w miare żeby było prosto i tak chociaż na kilka dni . Całe zawieszenie robiłem , wahacze, końcówki itd. I teraz już funduszy brakuje niestety i kilka dni musi pojeździć tak. O opony sie nie martwie bo i tak już słabe. Wiec podpowiadajcie :)

: 24 lip 2012, 21:59
autor: WieSiu
kamil4769, kiera prosto ustawiona i ustaw na oko,zeby kola byly prosto :D ja innej rady nie znam ;)

: 24 lip 2012, 23:51
autor: kamil4769
WieSiu, ok, Dzięki, w sumie mam zaznaczone gdzie były wcześniej końcówki. Ale raczej to nie podpasuje bo inne części są. Tak jak mówisz, kiere zablokuje w pozycji na wprost i będę ustawiał. Może w miare mi się uda.
Wiecie co jest najgorsze, że u mnie w pobliżu nigdzie dobrze zbieżności nie ustawiają.
W jednym warsztacie mi tak ustawili że nawet kiera nie była prosto (znacznie) . Powiedzieli że coś tam na maglownicy trzeba przestawić.

: 25 lip 2012, 07:07
autor: Kwazio
kamil4769,

Mnie też raz źle ustawili zbieżność i kierownica musiała być lekko w lewo ustawiona jak była na wprost to auto jechało łukiem :-P ale potem kolejna wymiana wahaczy więc i zbieżność do zrobienia i już ustawili dobrze :-P