Układ hamulcowy - lewe tylne koło hamuje pierwsze
Moderator: Moderatorzy
Układ hamulcowy - lewe tylne koło hamuje pierwsze
Escort 1,6 16v, rocznik 94
Jakiś czas temu pękł mi przewód hamulcowy idący do lewego tylnego koła. Na szczęście stało się to przed pierwszym zakrętem za miastem, a nie wcześniej i udało się bezpiecznie zatrzymać samochód.
Przewód został wymieniony na całej długości od pompy hamulcowej do tylnej belki. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że teraz lewy tył hamuje jako pierwszy. Na suchym asfalcie lekko ściąga na lewo w chwili wciskania pedału hamulca, na śniegu i lodzie samochód chce zrobić obrót.
Mozna to jakoś naprawić/wyregulować? Czy trzeba wymieniać resztę układu hamulcowego?
Jakiś czas temu pękł mi przewód hamulcowy idący do lewego tylnego koła. Na szczęście stało się to przed pierwszym zakrętem za miastem, a nie wcześniej i udało się bezpiecznie zatrzymać samochód.
Przewód został wymieniony na całej długości od pompy hamulcowej do tylnej belki. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że teraz lewy tył hamuje jako pierwszy. Na suchym asfalcie lekko ściąga na lewo w chwili wciskania pedału hamulca, na śniegu i lodzie samochód chce zrobić obrót.
Mozna to jakoś naprawić/wyregulować? Czy trzeba wymieniać resztę układu hamulcowego?
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ssn, może byc tak, że samoregulator w lewym kole działa a w prawym nie i stąd szczęki w lewym są bliżej bębna i szybciej reagują, ale może być tez tak że stary przewód hamulcowy idący na prawe koło ma znacząco mniejszą drożność w porównaniu z tym nowym.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie wiem czy odpowietrzany był prawy tył - powinien być odpowietrzony jako pierwszy , później dopiero lewa stronassn pisze:Przewód został wymieniony na całej długości od pompy hamulcowej do tylnej belki.
Przewód od pompy do tylnej belki jest jeden a na belce jest trójnik rozdzielający płyn na oba koła , przewód do prawego koła jest nieco dłuższy i dlatego jego pierwszego odpowietrzamy.
Jeśli nie odpowietrzałeś prawego tyłu , to masz go zapowietrzonego .
Jeśli jest dobrze odpowietrzony cały tył , to padł Ci samo regulator na prawym tyle
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Przewód wymieniał mechanik, ale ja pod samochodem byłem pare razy i...
Przy zapowietrzonym układzie pedał by chyba "rósł" gdy naciskam pedał kilka razy, a nic takiego nie występuje.
wg mnie na tył idą dwa oddzielne przewody do prawego i lewego koła. Prawy rzeczywiście może być dłuższy, bo pompa jest bardziej po lewej stronie.Jamszoł pisze:ssn pisze: Przewód od pompy do tylnej belki jest jeden a na belce jest trójnik rozdzielający płyn na oba koła , przewód do prawego koła jest nieco dłuższy i dlatego jego pierwszego odpowietrzamy.
Przy zapowietrzonym układzie pedał by chyba "rósł" gdy naciskam pedał kilka razy, a nic takiego nie występuje.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zobacz na pompę hamulcową - na przód masz 2 oddzielne a na tył jeden
Jeśli odpowietrzone było OK jak twierdzisz to samo regulator poszedł spać
Ale dla pewności sprawdź odpowietrzenie - tak dla świętego spokoju , zanim rozbebeszysz prawy bęben
Masz z tyłu ABS - jeśli nie to z dwóch kół przewody idą do korektora hamowania a z korektora idzie jedna rurka do pompy
Jeśli odpowietrzone było OK jak twierdzisz to samo regulator poszedł spać
Ale dla pewności sprawdź odpowietrzenie - tak dla świętego spokoju , zanim rozbebeszysz prawy bęben
Masz z tyłu ABS - jeśli nie to z dwóch kół przewody idą do korektora hamowania a z korektora idzie jedna rurka do pompy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jakieś 2 tygodnie temu u siebie zauważyłem podobny problem,z tym,że nic się podczas hamowania nie dzieje nieprawidłowego,sęk w tym,że w ostatniej fazie hamowania szczęki na tylnym prawym kole zaczynaja szurać i to jest denerwujące,zresztą na przeglądzie mi wyszło,że prawe minimalnie gorzej bierze.
Żeby mieć pewność ,że to prawy tył zrobiłem mały eksperyment,podczas hamowania w ostatniej fazie jak zaczynało szurać to delikatnie podniosłem ręczny i szuranie ucichło.
Powiedzcie co z tym fantem zrobić?,nadmienie tylko,że na jesieni były robione kompletne hamulce,czyli cały zestaw naprawczy łacznie ze szczekami,pomóżcie qrde,bo podczas hamowania na mieście ludzie się na mnie patrzą jak na idiote,co tu można poprawić?
Żeby mieć pewność ,że to prawy tył zrobiłem mały eksperyment,podczas hamowania w ostatniej fazie jak zaczynało szurać to delikatnie podniosłem ręczny i szuranie ucichło.
Powiedzcie co z tym fantem zrobić?,nadmienie tylko,że na jesieni były robione kompletne hamulce,czyli cały zestaw naprawczy łacznie ze szczekami,pomóżcie qrde,bo podczas hamowania na mieście ludzie się na mnie patrzą jak na idiote,co tu można poprawić?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Moim zdaniem szczęka w końcowej fazie hamowania zaczyna dotykać bokiem do bębna
Zwal bęben i sprawdź zamocowanie szczęk
Ewentualnie któreś sprężyna trzymająca szczęki jest słabsza i szczęka się przechyla - też trąc bokiem o bęben
Co do brudnego tłoczka bo uszczelnienie poszło w las na grzyby - to nie przeszkadza w hamowaniu - raczej po odhamowaniu tłoczek nadal będzie wypchnięty i klocek szybciej sie zużyje bo nie odchodzi od tarczy (lekko blokuje sie hamulec w trakcie jazdy)
Zwal bęben i sprawdź zamocowanie szczęk
Ewentualnie któreś sprężyna trzymająca szczęki jest słabsza i szczęka się przechyla - też trąc bokiem o bęben
Co do brudnego tłoczka bo uszczelnienie poszło w las na grzyby - to nie przeszkadza w hamowaniu - raczej po odhamowaniu tłoczek nadal będzie wypchnięty i klocek szybciej sie zużyje bo nie odchodzi od tarczy (lekko blokuje sie hamulec w trakcie jazdy)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł, no okej,ale w momencie szurania podciągając lekko ręczny to szuranie znika,tak to by się nasilało,myślałem też o tym ,co jest tu wczesniej napisane,może być tak,że prawy układ po rozdzieleniu może być przypowietrzony i teraz nie wiem co robić,czy odpowietrzyć czy co?
Tak czy tak czeka mnie na dniach wymiana płynu bo stary ma już ponad 2 lata
Tak czy tak czeka mnie na dniach wymiana płynu bo stary ma już ponad 2 lata