Problem z ogrzewaniem

Moderator: Moderatorzy

chudy-88

Post autor: chudy-88 »

no właśnie że niechce tego olać.Zauważyłem dzisiaj że jak auto sie zagrzeje do normalnej temperatury i rusze jak mam nawiew wyłączony to temperatura sie utrzymuje.jak włacze ogrzewanie i mam ustawione na ciepłe to temperatura opada,przestawie na zimne to znow sie podnosi.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

No i to normalny objaw, nagrzewnica odbiera ciepło z układu chłodzenia silnika...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
chudy-88

Post autor: chudy-88 »

czyli musze ja wykrecic czy wyczyscic??
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

chudy-88, nic nie musisz, jakby nie odbierała ciepła to by nie było ogrzewania. Zegar temperatury w escorcie to akurat działa w każdym tak jak ma ochotę, bynajmniej ja tak to widzę.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Ivandrago

Post autor: Ivandrago »

odpalasz auto - plyn chłodniczy lata - zbiorniczek - blok silnika - jesli temp. sie podnosi do 90stopni - otwiera sie chlodnisa a potem zalancza wentylator - w chili jak ty dasz ogrzewanie - dodatkowo otwierasz obieg do nagrzewnicy - która oddajac ciepło obniza temp plynu chłodzącego działając jak chłodnica - jednoczesnie nagrzewajac autko w srodku
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ivandrago pisze:- dodatkowo otwierasz obieg do nagrzewnicy -
Począwszy od MK5 nic się tu nie otwiera
Obieg na nagrzewnicę nie ma żadnego kranika - płyn krąży cały czas na stałe :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:Obieg na nagrzewnicę nie ma żadnego kranika - płyn krąży cały czas na stałe
a dzieki temu mozna dawac parowniki nie rownolegle a szeregowo :D Dzieki temu podobno szybciej sie nagrzewaja i mniej problemow z odpowietrzaniem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie powinno się zakładać parownika - równolegle ponieważ obieg płynu/wody pujdzie tam gdzie ma lżej
Wystarczy cieniutka rureczka łącząca wejście z wyjściem na głównej rurze doprowadzającej wodę do 100 kaloryferów i kaloryfery będą zimne
Coś na ten temat może wtrącić Darek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, producenci parownikow i praktycznie wszyscy gaziarze zalecaja rownolegle, powiedz mi dlaczego ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bo przez parownik pójdzie płyn/woda a przez nagrzewnicę niekoniecznie - będzie szybko się nagrzewać a ogrzewanie w samochodzie dla nich to drugorzędna sprawa - co ich obchodzi czy kierowca ma ciepło czy zimno ?
Przez parownik jest krótszy obieg niż przez nagrzewnicę i ciepełko pujdzie tędy a na nagrzewnicę tylko wtedy gdy dasz po garach
Darek robi w kaloryferach to potwierdzi :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, mam w 3 fordach rownolegle,bo tak zalozyli i z ogrzewaniem nigdy problemow nie mialem i tylko auta z problematycznymi nagrzewnicami (starymi zasyfionymi) i przy zlym montazu parownika stwarzaja problemy na polaczeniu rownoleglym.Ale nie ukrywam ze na forum scorpio pisza zawsze ze ma byc w fordach szeregowo i nie ma koniecznosci dawania rownolegle gdyz przez nagrzewnice zawsze jest pelen przeplyw (np w fiescie juz jest regulowany przeplyw)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pewnie większość wozów ma kranik w obiegu nagrzewnicy - stąd zalecenie producentów o montażu równoległym
Gazownicy też nie zawsze wiedzą , że Escort czy Mundło lub Scorpio mają ten obieg na stałe otwarty
Gazownik , który zakładał mi w Esie - parownik zamontował w szereg
Widocznie zna Forda :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

zawsze mozna skryzowac przewody zeby reduktor nie zabierał ciepła z nagrzewnicy wtedy idzie mniej na reduktor i jest w kabinie ciepło
druga sprawa to montaz reduktora chociaz ja sie przekonałem ze jest mało wozow ktore sobie nie radza z odpowietrzaniem jak reduktor zamontowany powyzej zbiornika wyrownawczego, z reguły jesli układ odpowietrzony pompa sprawna to nie ma wiekszych problemow
chydy-88 zapodaj fotki jak masz wpiety reduktor w uklad chlodzenia bo sa pacjenci co potrafia nawet przy takim prostym układzie odwalic niezly numer
chudy-88

Post autor: chudy-88 »

Witam ponownie

Zdjęcia niestety niezrobiłem, ale jeden wąż z parownika idzie do jednego przewodu z nagrzewnicy, a drógi idzie do drugiego przewodu czy to jest dobrze podłączone??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

podpiete jest rownolegle z nagrzewnica czyli ok
ODPOWIEDZ