Problem z ogrzewaniem
Moderator: Moderatorzy
odpalasz auto - plyn chłodniczy lata - zbiorniczek - blok silnika - jesli temp. sie podnosi do 90stopni - otwiera sie chlodnisa a potem zalancza wentylator - w chili jak ty dasz ogrzewanie - dodatkowo otwierasz obieg do nagrzewnicy - która oddajac ciepło obniza temp plynu chłodzącego działając jak chłodnica - jednoczesnie nagrzewajac autko w srodku
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a dzieki temu mozna dawac parowniki nie rownolegle a szeregowo Dzieki temu podobno szybciej sie nagrzewaja i mniej problemow z odpowietrzaniemJamszoł pisze:Obieg na nagrzewnicę nie ma żadnego kranika - płyn krąży cały czas na stałe
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie powinno się zakładać parownika - równolegle ponieważ obieg płynu/wody pujdzie tam gdzie ma lżej
Wystarczy cieniutka rureczka łącząca wejście z wyjściem na głównej rurze doprowadzającej wodę do 100 kaloryferów i kaloryfery będą zimne
Coś na ten temat może wtrącić Darek
Wystarczy cieniutka rureczka łącząca wejście z wyjściem na głównej rurze doprowadzającej wodę do 100 kaloryferów i kaloryfery będą zimne
Coś na ten temat może wtrącić Darek
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, producenci parownikow i praktycznie wszyscy gaziarze zalecaja rownolegle, powiedz mi dlaczego ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bo przez parownik pójdzie płyn/woda a przez nagrzewnicę niekoniecznie - będzie szybko się nagrzewać a ogrzewanie w samochodzie dla nich to drugorzędna sprawa - co ich obchodzi czy kierowca ma ciepło czy zimno ?
Przez parownik jest krótszy obieg niż przez nagrzewnicę i ciepełko pujdzie tędy a na nagrzewnicę tylko wtedy gdy dasz po garach
Darek robi w kaloryferach to potwierdzi
Przez parownik jest krótszy obieg niż przez nagrzewnicę i ciepełko pujdzie tędy a na nagrzewnicę tylko wtedy gdy dasz po garach
Darek robi w kaloryferach to potwierdzi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, mam w 3 fordach rownolegle,bo tak zalozyli i z ogrzewaniem nigdy problemow nie mialem i tylko auta z problematycznymi nagrzewnicami (starymi zasyfionymi) i przy zlym montazu parownika stwarzaja problemy na polaczeniu rownoleglym.Ale nie ukrywam ze na forum scorpio pisza zawsze ze ma byc w fordach szeregowo i nie ma koniecznosci dawania rownolegle gdyz przez nagrzewnice zawsze jest pelen przeplyw (np w fiescie juz jest regulowany przeplyw)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pewnie większość wozów ma kranik w obiegu nagrzewnicy - stąd zalecenie producentów o montażu równoległym
Gazownicy też nie zawsze wiedzą , że Escort czy Mundło lub Scorpio mają ten obieg na stałe otwarty
Gazownik , który zakładał mi w Esie - parownik zamontował w szereg
Widocznie zna Forda
Gazownicy też nie zawsze wiedzą , że Escort czy Mundło lub Scorpio mają ten obieg na stałe otwarty
Gazownik , który zakładał mi w Esie - parownik zamontował w szereg
Widocznie zna Forda
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zawsze mozna skryzowac przewody zeby reduktor nie zabierał ciepła z nagrzewnicy wtedy idzie mniej na reduktor i jest w kabinie ciepło
druga sprawa to montaz reduktora chociaz ja sie przekonałem ze jest mało wozow ktore sobie nie radza z odpowietrzaniem jak reduktor zamontowany powyzej zbiornika wyrownawczego, z reguły jesli układ odpowietrzony pompa sprawna to nie ma wiekszych problemow
chydy-88 zapodaj fotki jak masz wpiety reduktor w uklad chlodzenia bo sa pacjenci co potrafia nawet przy takim prostym układzie odwalic niezly numer
druga sprawa to montaz reduktora chociaz ja sie przekonałem ze jest mało wozow ktore sobie nie radza z odpowietrzaniem jak reduktor zamontowany powyzej zbiornika wyrownawczego, z reguły jesli układ odpowietrzony pompa sprawna to nie ma wiekszych problemow
chydy-88 zapodaj fotki jak masz wpiety reduktor w uklad chlodzenia bo sa pacjenci co potrafia nawet przy takim prostym układzie odwalic niezly numer