Obrotomierz

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Obrotomierz

Post autor: kamil4769 »

Witam Serdecznie. Może temat i był, ale za bardzo go nie widziałem.
Otóż , dzisiaj kupiłem drugiego escorta i niestety nie ma tam obrotomierza.
Rok 1997, TD Bolero.
Czy jak kupie zegary z obrotomierzem to będzie normalnie działac?
Czy trzeba kable ciągnąć?
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Silnik endura czy zwykły TD?
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

endura. turbo diesel, bez intercoolera
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769, czyli 70 KM a nie 90 ;) Obrotek masz w dieslach albo z alternatora "informowany" albo z ECU o ile masz tam ten cały "wtrysk sterujący" czy jak to się zwie, pareu ropochłeptów jest na forum więc ci raczej pomogą.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

70 KM. :) Zgadza się. Mam tam cały ten "wtrysk sterujący" . A nie będzie pod deską kostki ?
Jeszcze nie zaglądałem, to raczej nie wiem
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Kostka oczywiście będzie, pytanie czy będziesz miał podpięty pin w tej kostce, i co najważniejsze - jak.
Najlepiej by było gdybyś się zorientował czy masz pociągnięty kabel zielony od alternatora (jeden z trzech tam występujących ma taki kolor - to jest kolor od obrotomierza). Jeśli masz pociągnięty, to prawdopodobnie obrotomierz ciągnie impulsy z alternatora, i musisz sobie załatwić zegary w wersji dedykowanej dla TD (z literką D na tarczy). Jeśli nie masz, to masz sygnał z ECU jak pisał yagr, i wtedy przypasują Ci zegary od benzyny 1.6 16V, cyferka bodajże "2" na tarczy. To bardzo istotny szczegół, bo te obrotomierze nie są ze sobą kompatybilne.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

A więc tak koledzy. Dzisiaj pojechałem na szrot po zegary. Wziąłem od Diesla z literką "D" i po podłączeniu obroty były zdecydowanie za niskie. Wziąłem dopasowałem od benzyny i wszystko gra. Także ja Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam Serdecznie.
ODPOWIEDZ