dziwny problem z termostatem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

dziwny problem z termostatem

Post autor: bodzio82 »

witam

postanowilem napisac bo juz nie ogarniam tematu normalnie
Kiedys zaczal mi sie grzac lekko samochod wiec wymienilem termostat na ori forda ,prze pare tygodni było ok az do momentu jak go ostro przeciagnałem po tym zaczął znowu lapac wysoką temperaturę,wiec do sklepu i tym razem poszedl na montaz vernet a forda na zlom no i do wczoraj było super jakies 2msc ,wczoraj lekko sie wkurzylem i przetargalem silnik do odcinki i od nowa ten sam problem jade dzis do roboty a temp.na wskazniku jak bym stal w korku i to jeszcze latem ,wracalem z roboty praktycznie to samo nie wiem dlaczego ale cos mi psuje termostat ,jutro moge sie zalozyc ze kupie nastepny i znow temperaturka wróci do normy.Auto zalane jest płynem petrygo ,stan jest ok niczego nie brakuje mi juz rece opadaja jak widze takie czary
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

może wina leży w elektryce i psuje termostat?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82, szkoda tego ori termostatu... ja obstawiam termowłącznik wentylatora albo niekontaktujace kabelki na nim ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

no dobra ale jak wymienie termostat to wszystko wraca do normy :mrgreen:
masakra normalnie. Termowlacznik czyli opornica wentylatora chlodnicy ?u mnie tego nie ma skopcila sie ta opornica a jest za droga zebym ja kupil bo wystepuje tylko w originale a kosztuje okolo 180zl wiec mam w d., wentylator dopiero zalacza sie przy wyzszej temp.na drugi bieg dalej jakies pomysły macie?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82, wymieniasz termostat i ruszasz tym termowłącznikiem - łapie styk a po pewnym czasie znowu gubi i went się nie włącza gdy powinien
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

S3ci0r pisze:może wina leży w elektryce i psuje termostat?
Tylko która elektryka działa na ten termostat ,a moze ja mam tak zaj.pompe wody ze normalnie rozwala ten termostat jak mu dam po garach :mrgreen: moze tak pcha wode ostro :razz: pokrzywi sie cos i dlatego slabo otwiera pozniej i musze wymieniać aaa

Nie wiem juz normalnie glupieje placze smieje sie juz z tych akcji jakie przechodzi to autko
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82, wytargaj ten termostat i wrzuc go do garka z wodą - zagotuj - jak sie łądnie otwiera przed zagotowaniem a potem zamyka gdy woda wystygnie to jest dobry
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

termostat to nie rzecz którą da się tak o zepsuć... szukać w elektryce, jak chłopaki podpowiadają ;)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

a ja już kiedyś czytałem historie o notorycznie zdychającym termostacie w esie
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jarekezg, a czego to ty nie czytałeś! :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:bodzio82, wytargaj ten termostat i wrzuc go do garka z wodą - zagotuj - jak sie łądnie otwiera przed zagotowaniem a potem zamyka gdy woda wystygnie to jest dobry
ja sprawdzalem ten termostat przed montazem i co do verneta to moim zdaniem otwiera sie za slabo ale sprawdzalem 3 takie termosaty i wszystkie 3 otwieraly sie tak samo po nagrzaniu ,pare tych termostatów poszlo do autek i nie ma problemow nie ma reklamacji a w tym moim fordzie juz padl :roll: dziwne

powiedzcie o jaką elektryke dokładnie chodzi i jaki czujnik uszkadzać może termostat :?:

a jeszcze wam powiem ze wskazowka nie wchodzi mi na czerwone pole ale niebezpiecznie sie zbliza a na dworzu na minusie :cry:
jutro kupuje termosat 4 za mojej kadencji :570:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 22:35 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82, termostat jest czysto mechaniczny - uszkodzic go można tylko mechanicznie (jakiś syf go może blokować) lub termicznie - przegrzanie (ale to by musiał silnik byc chyba notorycznie gotowany żeby tak szybko padł) sprawdź tą wtyczkę od termowłacznika
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

na tym termostacie silnik ciagle stal na literce o lub r w maksie, była bajka do wczoraj i od nowa zabawa ehh :sad:
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Yagr, jutro poszukam... bo na naszym forum chyba nawet miał ktoś identyczny problem
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

bodzio82 pisze:ja sprawdzalem ten termostat przed montazem
to sprawdz go jeszcze raz.
Popatrz,wytrzyj,pogłaszcz,pocałuj :d ,pogłaszcz. (niepotrzebne skreślić) Może przy takim "przegonieniu autka coś się tam dostaje. Kiedyś-gdzieś było o korodujących kulkach w obudowie termostatu odpowiedzialnych za "mały obieg" . Może jakiś syf go blokuje....

A może po prostu autko Ci mówi -będziesz mnie katował to będziesz płacił ?
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ