Czy to tuleje wachacza

Moderator: Moderatorzy

thomas80

Czy to tuleje wachacza

Post autor: thomas80 »

Witam. Mam niewielki problem trafiłem na dziure w drodze i sie stało. Cos uszkodziłem autko pływa po drodze i ciezko je utrzymac. Zbieznosc zrobiona nadal to samo. Lewe koło nie jest w pionie, jakby sie rozkraczyło. Moje pytanie brzmi czy to przegub czy padły tuleje waczacza. wachacze mam roczne zwrotnica jest ok sprawdzona na diagnostyce tak samo jak łozyska. wachacze nie są orginalne. dziaki za odpowiedzi pozdrawiam
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Skoro ktos Ci ustawil zbierznosc to znaczy ze luzow nie masz nigdzie, bo nie wyobrazam sobie jak mialaby byc ustawiana zbierznosc jakbys mial luz np na tulejach, wiec one odpadaja. Cos chyba musiales skrzywic
thomas80

Post autor: thomas80 »

moze ustawil tylko tak zeby opon nie cieło za bardzo
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak ustawiał że koło nadal rozkraczone??? Poza tym na geometrii w escortach to ustawiają tylko w płaszczyźnie poziomej skręcając odpowiednio drążki kierownicze gdy koło jest krzywo w płaszczyźnie pionowej to na geometrii ci tego nie ustawi w escorcie bo po prostu nie ma tu regulacji - trzeba jechac do mechaniora żeby ocenił co jest pokrzywione. Oczywiście można do tego dojść samemu ale trzeba coś o tym wiedzieć. Proponuję wizytę u jakiegoś diagnosty co jest diagnostą nie tylko z nazwy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

wybite tulejki wahacza poznałbyś po tym, że np. podczas jazdy koło by ci popiskiwało lub po skokach opony. Dobrze kopnij w oponę, i jeśli całe koło odskoczy i zaraz wróci do już masz diagnozę:)

Ale wg. twoich spostrzeżeń obstawiałbym bardziej na sworzeń niż na tulejki.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie kolo sie kladlo jak byl ..... drazek kierowniczy pogiety :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kladzie sie tez jak amortyzator krzywy :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
thomas80

Post autor: thomas80 »

po wzrokowych ogledzinach nic nie wyglada na pokrzywione. Jak kopie koło nic sie nie zmienia ale jak podnosze na lewarku to wraca do pionu opuszczam i tak tez zostaje, dopiero jak sie przejade to znów jest krzywo
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

thomas80 pisze:po wzrokowych ogledzinach nic nie wyglada na pokrzywione. Jak kopie koło nic sie nie zmienia ale jak podnosze na lewarku to wraca do pionu opuszczam i tak tez zostaje, dopiero jak sie przejade to znów jest krzywo
to lepiej pojedz do kogos kto bez problemu znajdzie przyczyne. Najlepiej dobrego diagnosty.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Hm zalozmy ze nic nie jest skrzywione w zawieszeniu to moze pekl Ci kielich amortyzatora? To moje czarnowidztwo ale zerknij. Przy peknietym kielichu bedzie "miotac nim jak szatan"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Najprostszym wytłumaczeniem jest jakiś luz na śrubach - niby dokręcone ale jak przyjdzie siła to przesuwa wahacz ;) Myślę że niezależnie od przyczyny diagnosta wstawiłby wóz na wytrząsarkę i wskazał gdzie jest problem.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mogło rozpierniczyć górną gumę od amora i sprężyna się źle układa
Ale , żeby to sprawdzić - trzeba go wymontować
Na szarpakach nie będzie tego widać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Male zdenerwowanie gdyz wymienialem wachacze pare miesiecy temu na nowe cale, a tu diagnoza, ze tuleje, a i byc moze sworznie za przeproszeniem jeb**ne. Jak sie nie zdenerwowac. Od razu pisze i nie polecam firmy TRW. Bralem sporo czeci od nich bo znajomy ma znizki, ale koniec z tym. Pytanie co by sie upewnic, kupuje cale wachacze wiec krotka pilka, cos lepszego do escota niz LEMFORDA znajde?
kris

Post autor: kris »

zbysio007, trza było poszukać używek w dobrym stanie na szrocie,są o niebo lepsze od tych papierówek nówek,wsadzić ori tuleje.
Jeśli chodzi o sworznie TRW to nie wiem co do nich masz,ja jeździłem na nich ponad 2 lata i były okej,niedawno wymieniałem springi na obniżające i przy okazji wymieniłem tuleje na ori,sworznie TRW,łączniki i gumy staba.
TRW dobra firma,może hu...wą partie trafiłeś ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zbysio007 pisze:Od razu pisze i nie polecam firmy TRW
bardzo ciekawe stwierdzenie..... TRW to jedna z solidniejszych firm. Tyle że po pierwsze trzeba rozrónić części robione przez TRW na pierwszy montaż od tych zamiennych, trzeba wziąć pod uwagę polskie realia, oraz szansę na trafienie na jakąś podróbkę ze znaczkiem TRW. A jeśli wymieniane były tylko tuleje to samo wykonanie wymiany oraz stan wahacza wiele mogą tłumaczyć. Mnie sam fakt posypania się tego nie dziwi, sam reklamowałem bezskutecznie lemfordery.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ