Strona 1 z 1

pali mi bezpiecznik od nawiewu

: 31 paź 2011, 19:06
autor: bodzio82
nie wiem gdzie szukac wszystko niby wpozadku a bezpiecznik sie przepala ,latem bylo tak ze przepalal sie co jakis czas np co tydzien dwa tygodnie a teraz juz odrazu po wlozeniu czyli wogole nie mam ogrzewania a zima to juz wogole bedzie tragedia .Moze ktos cos podpowie z kolegów :lol:

: 31 paź 2011, 19:11
autor: Ivandrago
sprawdź przewody od nawiewu (może po takim czasię któreś izolacje się stopiły i się zwierają paląc bezpiecznik) oraz styki ,no i sam nawiew czy jest sprawny.

: 01 lis 2011, 12:04
autor: bodzio82
MinisterQ pisze:the neverending story.
masz racje
skrzynka przelutowana i dalej nie wiadomo co sie dzieje ehh bo to jest wlasnie urok forda

: 01 lis 2011, 12:26
autor: bodzio82
byla rozbebeszona calkowicie przelutowalem ja pare godzin to zajelo ale wrocila pompa paliwa i wlasnie ogrzewanie tyle ze na krotko, po jakims czasie znowu sie przepalil bezpiecznik ale tak jak wspomnialem wyzej nie ma zaleznosci bezpiecznik sie pali kiedy mu sie podoba ostatnio na 15 dzialal nawiew 2 tygonie a na obecna chwile 30 nie daje rady odrazu sie przepala i tak wlasnie sie dzieje notorycznie jak zrobi sie zimno ,latem jest prawie dobrze jak policzylem to ze 3 razy sie skopcil wiec nie bylo zle .
Tak jak teraz rozkminiam to podejrzenie pada na opornice w momencie jak zalacze cieple powietrze to czyc jakby sie papier palil taki wlasnie jest zapach moze opornica sie nadmiernie nagrzewa bo tam jest lekki mod bo opornik siadl i dalem polaczenie zwyklym drutem ale co mam zrobic jak juz 3 sztuka poszla wiec sie wkurzylem i zrobilem tak jak kumpel w bmw tyle ze u niego to sie sprawdzilo do konca eksploatacji az nie sprzedal bedzie ze 2 lata ,sam juz nie wiem czy to to czy cos innego ,jeszcze nie zagladalem w kable w blotniku moze tam jest problem

: 01 lis 2011, 12:36
autor: Ivandrago
Sprawdź całą wiązke czy sie gdzieś nie przegrzała , stopiła i teraz cały czas jest zwarta np z buda .

: 01 lis 2011, 12:38
autor: Kudłaty_EZG
bodzio82 pisze:na 15 dzialal nawiew 2 tygonie a na obecna chwile 30 nie daje
genialny pomysł nie ma co :/ pali się bezpiecznik to wsadzić większy :/
bodzio82 pisze: i dalem polaczenie zwyklym drutem ale co mam zrobic jak juz 3 sztuka poszla
skoro upaliła się 3x opornica to musi być zwara na dmuchawie i prąd masakrycznie rośnie
a co masz zrobić- znaleźć przyczynę a nie skutek

: 01 lis 2011, 12:48
autor: bodzio82
jarekezg .jaki wiekszy tam jest fabrycznie 30 amper lub 25 amper

dalem wczesniej mniejszy dlatego zeby nie przeciazyc silnika dmuchawy wlasnie ale ze nic to nie zmienia to wrocilem do tego jak wypuscila fabryka

a swoja droga to teraz bede przegub wymienial to zdejme nadkole i oblukam wiazke wychodzaca ze skrzynki moze tam jest wlasnie problem,zawsze jak mnialem zdjete kolo to zapomnialem tam zagladnac :razz:

: 10 lip 2013, 21:38
autor: ewaford
Witam Jeśli już mowa w tym wątku o bezpiecznikach to może znajdę jakąś poradę co może powodować przepalanie bezpiecznika nr 4 w ford escort 1,4 98 rok. Po włączeniu stacyjki słychać jak pstryka bezpiecznik przepalając się przy tym, do tego brak jest podświetlenia zegarów i tylnego światła prawego. Od czego zacząć?

: 11 lip 2013, 02:36
autor: kupiec
Zacznij od sprawdzenia instalacji przy swietle tylnym, moze tam robi sie jakies zwarcie przez uszkodzony kabelek albo na stykach w lampie :)
Ten sam problem ma kolega Pindol :D

: 11 lip 2013, 17:07
autor: Jamszoł
Już wczoraj zacząłem pisać , żeby sprawdzić tylną lampę - ale posta skasowałem :mrgreen:
Po przekręceniu kluczyka nie powinien się przepalać bezpiecznik - nawet gdyby zewrzeć wszystkie przewody w tylnych lampach
Chyba , że oświetlenie jest włączone na stałe

: 11 lip 2013, 18:04
autor: kupiec
Jamszoł pisze:Po przekręceniu kluczyka nie powinien się przepalać bezpiecznik - nawet gdyby zewrzeć wszystkie przewody w tylnych lampach
fakt, jakoś przeoczyłem to przekręcanie kluczyka a skupiłem się na lampach :d

: 11 lip 2013, 19:26
autor: cidzej
jest jeszcze taka opcja czesto spotykana w esach z uwalonym zespolonym - zmostkowanie pozycji z 2 pozycja stacyjki

: 11 lip 2013, 21:25
autor: Jamszoł
cidzej pisze:jest jeszcze taka opcja czesto spotykana w esach z uwalonym zespolonym - zmostkowanie pozycji z 2 pozycja stacyjki
Można to łatwo sprawdzić - odpiąć zespolony i wtedy przekręcić stacyjkę

: 11 lip 2013, 22:21
autor: cidzej
no ni emozna bo sie bezpiecznik pali :D

: 12 lip 2013, 18:32
autor: bodzio82
a ja od roku mam spokoj palilo mi bezpiecznik od nawiewu rozne zabiegi nie pomagaly wlacnzie z wymiana skrzynki bezpiecznikow wiec odcialem kabel zasilajacy skrzynka- przelacznik dalem bezposrednio z akumulatora zasilanie i jest ok ,jedyna wada ze nawiew mozna wlaczyc nawet bez kluczyka w stacyjce juz ze 3 razy aku rozladowalem bo zostawilem na noc wlaczona dmuchawe :???: teraz jak wolne bedzie od roboty to przerzuce ten kabel na prad po stacyjce wtedy bedzie jak w originale tyle ze dam przekaznik zeby nie obciazac stacyjki


upps :oops: ale niech zostanie moze sie komu przyda