Strona 1 z 1
podwyższanie / lift / dźwiganie mk7
: 27 paź 2011, 20:01
autor: Crick
Witam.
Zainspirowany poczynaniami Jamszoła dotyczącymi podnoszeniem escorta poprzez zakładanie felg 14" postanowiłem że podniosę też swojego.
Mam pytanie, czy ktoś używa rozmiar 185/70/R14 w swoim escorcie?
Chodzi mi głównie czy nic nie obciera przy skręcaniu, większym obciążeniu itd...
Z przelicznika wychodzi że różnica między w/w rozmiarem a oryginalnym moim 175/70/R13 to 39.4mm na średnicy, czyli prawie 2 centymetry można by dźwignąć całego escorta
To już coś i w zimie może mi się przydać.
Czekam tylko na info czy na pewno mogę śmiało bez żadnych dystansów etc. zakładać do mojego.
Pomożecie?

: 27 paź 2011, 20:09
autor: Yagr
Crick, zerknij w nadkole, zmierz ile tam masz luzu - jak te 2 cm wejda to wkładaj

Nie sądzę żeby przy takim podniesieniu robił się problem. Byłby, gdybys wkładał za szerokie kapcie. Jak nie zmieniasz szerokości tylko profil to zobacz czy się bez problemu chowaja w nadkolu i masz odpowiedź

: 27 paź 2011, 20:16
autor: Crick
Yagr pisze:Jak nie zmieniasz szerokości tylko profil to zobacz czy się bez problemu chowaja w nadkolu i masz odpowiedź
No niestety chcę kupić felgi na allegro bo znalazłem jakieś zadbane po taniu i nie mogę spróbować na żywca, taki zakup w ciemno, więc dlatego pytałem o opinię.
Yagr pisze:Byłby, gdybys wkładał za szerokie kapcie.
Wkładam 185, więc 0,5cm na stronę przybywa + 2cm w górę, myślę że powinno być problemu bo tam jest trochę luzu, ale wolałem tak zapytać, pewnie i tak je kupie bo nie wydaje mi się to ekstremalny rozmiar, ale niemniej w dalszym ciągu czekam na opinie.
Swoją drogą
Jamszoł w temacie o obniżeniu napisał, że miał prześwitu 8cm (do rurki od klimy), ja wczoraj zmierzyłem i od poziomu podłżona do początku tej rurki mam ponad 15cm

: 27 paź 2011, 20:23
autor: Kudłaty_EZG
Crick, skoro seciorowi weszły cossy- kolejne 2 cale więcej a odsunął dystansami tylko dlatego że zmieniał heble i zacisk by nie wchodził to możesz śmiało brać
: 27 paź 2011, 20:55
autor: Crick
jarekezg pisze:a odsunął dystansami tylko dlatego że zmieniał heble i zacisk by nie wchodził to możesz śmiało brać
No ja niestety mam seryjne heble to raczej nie mam się czego obawiać?
Ok, biorę, dam znać jak leżą

: 27 paź 2011, 21:04
autor: Kudłaty_EZG
Crick pisze:No ja niestety mam seryjne heble to raczej nie mam się czego obawiać?
tak, moim zdaniem możesz spokojnie brać
: 27 paź 2011, 22:06
autor: Gajek
Ja kupiłem na tył gumy usztywniające i podniosło mi 2,5cm. Do przodu też można kupić, ale ja nie potrzebowałem.
: 27 paź 2011, 22:29
autor: Jamszoł
Crick, Na zimę wskazane są węższe opony a nie szersze
175 w zupełności Ci wystarczą
Węższa opona lepiej gryzie śnieg
: 06 lis 2011, 15:56
autor: Crick
Jamszoł pisze:Crick, Na zimę wskazane są węższe opony a nie szersze
175 w zupełności Ci wystarczą
Węższa opona lepiej gryzie śnieg
O tym mi mówić nie musisz, ale chodzi w tym rozmiarze o to że jest wyższa opony z szer. 185 niż 175.
edit 06.11.2011:
Dziś przerzuciłem dla próby oba przednie koła, pojeździłem trochę po placu przy maksymalnych skrętach i nic się nie dzieje
Nie obciera, nie haczy itp.
Także zapakować do bagażnika, jechać przy okazji sprawdzić i skorygować wyważenie i mam kółka na zimę gotowe
Wrażenie wizualne również na plus, koła zdają się dużo większe, i tak jakoś lepiej pasują do budy.
A przy nich te 13stki bardzo malutkie

: 06 lis 2011, 17:20
autor: Mateklobez
Zostaw 14" na zimę, a na lato następny krok - 195/50 R15

: 06 lis 2011, 17:22
autor: Crick
Mateklobez pisze:Zostaw 14" na zimę, a na lato następny krok - 195/50 R15
Heheh ano takie mam właśnie plany
Jak budżet pozwoli to wpadną alu 15" na wiosnę
