Strona 1 z 1

Zmiana rozstawu z 4x100 na 4x108

: 27 paź 2011, 13:45
autor: STILON
Nie wiedziałem gdzie założyć wątek więc jeśli nie w tym dziale to proszę przeniesienie

Mam pytanie. Czy mając felgę 4x100 można (bez żadnych konsekwencji) zrobić rozwiert pod drugi rozstaw 4x108 ? Wiem że można (i robią tak) ale moje pytanie bardziej tyczy się tego czy się felgi nie osłabi itp. czy można ją później śmiało zakładać na auto ? Oczywiście rozwiert jeśli już to robił by jakiś zakład co by miał odpowiednie do tego narzędzia itp.

: 27 paź 2011, 13:55
autor: Arcadio
Adi ja mam w Keskinach podwójny rozstaw właśnie 4x100 i 4x108 i są same dziury. Jednak to jest fabrycznie robione i pewnie obliczone. Nie wiem jak z samoróbką.

: 27 paź 2011, 14:09
autor: STILON
Arcadio wiem że wychodziły w keskinach 2 rozstawy fabrycznie - zastanawiam się tylko tak jak pisałem wcześniej czy rozwiert jeśli zrobi ktoś mający do tego narzędzia pojęcie na ten temat - nie osłabi czasami felgi itp. felga chyba nie popęka co? gość który się tym zajmuje mówi że bez problemu można taki zabieg wykonać ...

: 27 paź 2011, 15:30
autor: srvrserver
Oczywiscie ze mozna taki zabieg bez problemu wykonac, jest tylko jedno ale... felga musi sie nadawac do rowziertu. Nie wszystkie felgi sa tak skonstruowane ze mozna je rozwiercac...

: 27 paź 2011, 16:04
autor: STILON
srvrserver pisze:Oczywiscie ze mozna taki zabieg bez problemu wykonac, jest tylko jedno ale... felga musi sie nadawac do rowziertu. Nie wszystkie felgi sa tak skonstruowane ze mozna je rozwiercac...
a jest jakaś zależność które można a które nie można ? jak to poznać po feldze ? jest jakiś sposób ?

: 27 paź 2011, 17:54
autor: Jamszoł
STILON, Przede wszystkim felga przy otworze jest pogrubiona i jest to po stożku
Przy wierceniu innych otworów pogrubienia nie będzie i nie będzie stożków
Felga nie na długo wystarczy

: 27 paź 2011, 19:03
autor: srvrserver
STILON pisze:
srvrserver pisze:Oczywiscie ze mozna taki zabieg bez problemu wykonac, jest tylko jedno ale... felga musi sie nadawac do rowziertu. Nie wszystkie felgi sa tak skonstruowane ze mozna je rozwiercac...
a jest jakaś zależność które można a które nie można ? jak to poznać po feldze ? jest jakiś sposób ?
felga musi miec pelny pierscien (ten w ktorym znajduja sie oryginalne otwory), nie tak jak wiekszosc ma pomiedzy otworami dziury. Tak maja np. Schmidty czy BBS`y RS czy RM

: 27 paź 2011, 20:51
autor: WieSiu
tak mi sie przypomina ze sa dystanse z redukcja na rozne rodzaje felg i piast. tylko cena dosc spora.

: 27 paź 2011, 20:55
autor: srvrserver
i glega musi miec odpowiednie ET

: 27 paź 2011, 21:55
autor: STILON
tak mi sie przypomina ze sa dystanse z redukcja na rozne rodzaje felg i piast. tylko cena dosc spora.
tak , ale po zastosowaniu czegos takiego felga jeszcze bardziej się wysunie ...
srvrserver pisze:i glega musi miec odpowiednie ET
nie rozumiem :roll:

: 27 paź 2011, 21:58
autor: emtees
STILON pisze:nie rozumiem :roll:
Tam pewnie miało być "felga". :P Sądze, że jak znajdziesz profi firmę, która się tym zajmuje to oni Ci dokładnie odpowiedzą czy dany model można czy nie można rozwiercać :) I zrobią to tak, że nic nie będzie osłabione itd itd :)

: 27 paź 2011, 22:38
autor: srvrserver
dokladnie mialo byc "felga" ...

: 28 paź 2011, 08:24
autor: STILON
srvrserver pisze:dokladnie mialo byc "felga" ...
sorry - rozpędziłem się z odpisywaniem na posta i nie zaczaiłem :mrgreen: przyznaję się . na pierwszy rzut myślałem że chodzi o glebe :) dlatego napisałem że nie kumam :mrgreen:

server czyli tak jak dałeś fote mi na gg tak daj tu prosze tego tyłu felgi