EGR prawda i mity - zaślepianie.
: 20 paź 2011, 07:13
Jak to jest naprawdę z tym EGR?
Słyszałem, że po zaślepieniu:
- silnik chodzi głośniej, inni twierdzą że ciszej
- auto mniej pali
- nie kopci
- ma tą zaletę że nie jest podawana mieszanka powietrza ze spalinami, tylko czyste powietrze
- że silnik żwawszy i bardziej elastyczny w dieslu
Rodzi się w mojej głowie pytanie ponieważ od EGR'a idzie wężyk do takiego rozdzielnika i dalej na filtr powietrza, z tym że rozdzielnik ma tez kostkę z jakąś elektroniką, ponadto z tego rozdzielnika idzie jeszcze jeden wężyk do trójnika jakby z układu chłodzenia (?)
Czy zaślepienie EGR to tylko jak piszą metalowa podkładka, czy da się po prostu ten wężyk zaślepić i efekt będzie identyczny?
Co jeśli nie da się EGR'a rozkręcić żeby włożyć metalową podkładkę?
Kto jeździ z zaślepionym EGR'em i podzieli się ewentualnymi odczuciami przed/po ?
Słyszałem, że po zaślepieniu:
- silnik chodzi głośniej, inni twierdzą że ciszej
- auto mniej pali
- nie kopci
- ma tą zaletę że nie jest podawana mieszanka powietrza ze spalinami, tylko czyste powietrze
- że silnik żwawszy i bardziej elastyczny w dieslu
Rodzi się w mojej głowie pytanie ponieważ od EGR'a idzie wężyk do takiego rozdzielnika i dalej na filtr powietrza, z tym że rozdzielnik ma tez kostkę z jakąś elektroniką, ponadto z tego rozdzielnika idzie jeszcze jeden wężyk do trójnika jakby z układu chłodzenia (?)
Czy zaślepienie EGR to tylko jak piszą metalowa podkładka, czy da się po prostu ten wężyk zaślepić i efekt będzie identyczny?
Co jeśli nie da się EGR'a rozkręcić żeby włożyć metalową podkładkę?
Kto jeździ z zaślepionym EGR'em i podzieli się ewentualnymi odczuciami przed/po ?