[mk6] Zajeździłem dziada, czy to coś mniej poważnego?

Moderator: Moderatorzy

Seeeebek

[mk6] Zajeździłem dziada, czy to coś mniej poważnego?

Post autor: Seeeebek »

Mam kolejny problem z moim starym, dobrym dziadem ;p

Ostatnio podczas dość ostrej jazdy, zgasł mi silnik. Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł, stacyjka nie reagowała, po wrzuceniu biegu oraz próbie na tzw. 'pych' też nie zapalił. I strasznie zaleciało gazem. Kiedy próbuję go zapalić słychać tylko takie cykanie dochodzące z przodu silnika. I tu rodzi się pytanie, zatarłem silnik, czy to tylko rozrusznik padł. Nie mam na razie czasu na jakieś głębsze grzebanie, więc pytanko czysto teoretyczne.
Silnik 1.6 16v, B+G EFI.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

u mnie podobny efekt był po zerwaniu paska rozrządu, pasek cały?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

cały, sprawdzone od razu jako pierwsza prawdopodobna przyczyna ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jakiś podmuch przy tych szalonych 130km/h mógł ci zerwać jakiś kabelek pod machą. Sprawdź czy wszystkie kable idą poprawnie
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Teraz nasuwa się pytanie zgasł i nie chce przez to zapalić
Czy zgasł a jeśli odpali to będzie chodzić a nie chce bo rozrusznik poszedł na spacer.
Przekręcasz kluczyk i słychać tykanie pod machą
Wnioskuję , że tyka elektromagnes przy rozruszniku ale nie kręci
Musisz wejść pod samochód - dostać się albo z kontrolką albo jakimś miernikiem do rozrusznika
Przy rozruszniku - na elektromagnesie masz 2 nakrętki M 8 pod klucz 13 pod jedną masz kable co idą do aku i do altka - pod drugą masz kawałem kabla , który po pokonaniu ok 8 cm wchodzi do rozrusznika - na szczotki.
Sprawdź czy jest tam napięcie
Należy przekręcić stacyjkę na start i przytrzymać a w tym czasie sprawdzamy czy jest tam napięcie
Jeśli jest - to szczotki masz na spacerku
Jeśli nie ma - to elektromagnes masz na spacerku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emtees

Post autor: emtees »

A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem? Kiedy ostatni raz sprawdzałeś poziom oleju? ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

emtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
Wtedy bedzie słychać tykniecie rozrusznika i przygasną wszystkie kontrolki - przy 100 naładowanym i działającym akumulatorze i sprawnych kabelkach idących do niego
Nie da się wtedy na biegu przepchnąć - przeciągnąć autka a na drodze nieutwardzonej - przednie koła pójdą na krechę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Seeeebek pisze:Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów
emtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
no prosze, przy takich predkosciach i obrotach ciezko jest zepsuc silnik :D cos z elektryka i tyle. Moze po prosu klema ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

albo masa

swieczki wykrecane ?? zalane paliwem ?? jest iskra ?? slychac pompe po przekreceniu kluczyka ??
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

elektryka gra, otwieram, zamykam z pilota, pompę słychać, olej regularnie zmieniany, akurat było świeżo po wymianie.

no właśnie po przekręceniu stacyjki słychać takie kilkukrotne cykanie, raz krócej raz dłużej i przygasają kontrolki. pchać ani holować nie próbowałem, tylko raz wtedy, kiedy jeszcze sobie jechał wbiłem bieg, ale nie było jakiegoś gwałtownego hamowania, po prostu normalne zwalnianie.

przy odrobinie czasu obadam rozrusznik miernikiem.
emtees

Post autor: emtees »

WieSiu pisze:
Seeeebek pisze:Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów
emtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
no prosze, przy takich predkosciach i obrotach ciezko jest zepsuc silnik :D cos z elektryka i tyle. Moze po prosu klema ?
Jak sie nie sprawdza poziomu oleju to przy każdej prędkości można zepsuć silnik :P
Jamszoł pisze:Nie da się wtedy na biegu przepchnąć - przeciągnąć autka a na drodze nieutwardzonej - przednie koła pójdą na krechę
Też racja :)

A tak w sumie.. Nie zauważyłem, żeby to było poruszane, może nie doczytałem. Masz ładowanie? Może alternator sie skończył i po prostu aku padł? Rozładował się na tyle, że nie daje rady pokręcić silnikiem, ale reszta działa...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

emtees, owszemp bez oleju zajedzie, ale nim to sie stanie to bedzie slyszal ze glosno klepie, do tego bedzie co chwila zaswiecac sie kontrolka oleju o ile dziala. trzeba na prawde chciec zajechac auto zeby do tego doszlo.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

ludzie, czy wy czytacie choć trochę? ;p

4 raz piszę, że elektryka gra, czyli aku nie padł, bo mam prąd w aucie ;d
emtees

Post autor: emtees »

WieSiu, jakoś w domyśle przyjąłem, że może nie zauważył kontrolki czy cuś... :)


Seeeebek, ja jak miałem rozładowany aku to centralny normalnie działał, światła też, pompa też, ale przy próbie odpalenia równeż cykało, wskazówki latały, kontrolki przygasały i inne cuda się wyprawiały :) Poważnie - sprawdź aku i ładowanie :) (chociaż z ładowaniem jakby był problem to też kontrolka powinna świecić, ale może nie zwróciłeś uwagi czy coś ;) )
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

emtees, nie zawsze kontrolka od ladowania swieci jak jest alternator uszkodzony, nie raz mialem ze nie swiecila w ogole.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ