[mk6] Zajeździłem dziada, czy to coś mniej poważnego?
Moderator: Moderatorzy
[mk6] Zajeździłem dziada, czy to coś mniej poważnego?
Mam kolejny problem z moim starym, dobrym dziadem ;p
Ostatnio podczas dość ostrej jazdy, zgasł mi silnik. Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł, stacyjka nie reagowała, po wrzuceniu biegu oraz próbie na tzw. 'pych' też nie zapalił. I strasznie zaleciało gazem. Kiedy próbuję go zapalić słychać tylko takie cykanie dochodzące z przodu silnika. I tu rodzi się pytanie, zatarłem silnik, czy to tylko rozrusznik padł. Nie mam na razie czasu na jakieś głębsze grzebanie, więc pytanko czysto teoretyczne.
Silnik 1.6 16v, B+G EFI.
Ostatnio podczas dość ostrej jazdy, zgasł mi silnik. Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł, stacyjka nie reagowała, po wrzuceniu biegu oraz próbie na tzw. 'pych' też nie zapalił. I strasznie zaleciało gazem. Kiedy próbuję go zapalić słychać tylko takie cykanie dochodzące z przodu silnika. I tu rodzi się pytanie, zatarłem silnik, czy to tylko rozrusznik padł. Nie mam na razie czasu na jakieś głębsze grzebanie, więc pytanko czysto teoretyczne.
Silnik 1.6 16v, B+G EFI.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Teraz nasuwa się pytanie zgasł i nie chce przez to zapalić
Czy zgasł a jeśli odpali to będzie chodzić a nie chce bo rozrusznik poszedł na spacer.
Przekręcasz kluczyk i słychać tykanie pod machą
Wnioskuję , że tyka elektromagnes przy rozruszniku ale nie kręci
Musisz wejść pod samochód - dostać się albo z kontrolką albo jakimś miernikiem do rozrusznika
Przy rozruszniku - na elektromagnesie masz 2 nakrętki M 8 pod klucz 13 pod jedną masz kable co idą do aku i do altka - pod drugą masz kawałem kabla , który po pokonaniu ok 8 cm wchodzi do rozrusznika - na szczotki.
Sprawdź czy jest tam napięcie
Należy przekręcić stacyjkę na start i przytrzymać a w tym czasie sprawdzamy czy jest tam napięcie
Jeśli jest - to szczotki masz na spacerku
Jeśli nie ma - to elektromagnes masz na spacerku
Czy zgasł a jeśli odpali to będzie chodzić a nie chce bo rozrusznik poszedł na spacer.
Przekręcasz kluczyk i słychać tykanie pod machą
Wnioskuję , że tyka elektromagnes przy rozruszniku ale nie kręci
Musisz wejść pod samochód - dostać się albo z kontrolką albo jakimś miernikiem do rozrusznika
Przy rozruszniku - na elektromagnesie masz 2 nakrętki M 8 pod klucz 13 pod jedną masz kable co idą do aku i do altka - pod drugą masz kawałem kabla , który po pokonaniu ok 8 cm wchodzi do rozrusznika - na szczotki.
Sprawdź czy jest tam napięcie
Należy przekręcić stacyjkę na start i przytrzymać a w tym czasie sprawdzamy czy jest tam napięcie
Jeśli jest - to szczotki masz na spacerku
Jeśli nie ma - to elektromagnes masz na spacerku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wtedy bedzie słychać tykniecie rozrusznika i przygasną wszystkie kontrolki - przy 100 naładowanym i działającym akumulatorze i sprawnych kabelkach idących do niegoemtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
Nie da się wtedy na biegu przepchnąć - przeciągnąć autka a na drodze nieutwardzonej - przednie koła pójdą na krechę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Seeeebek pisze:Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotów
no prosze, przy takich predkosciach i obrotach ciezko jest zepsuc silnik cos z elektryka i tyle. Moze po prosu klema ?emtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elektryka gra, otwieram, zamykam z pilota, pompę słychać, olej regularnie zmieniany, akurat było świeżo po wymianie.
no właśnie po przekręceniu stacyjki słychać takie kilkukrotne cykanie, raz krócej raz dłużej i przygasają kontrolki. pchać ani holować nie próbowałem, tylko raz wtedy, kiedy jeszcze sobie jechał wbiłem bieg, ale nie było jakiegoś gwałtownego hamowania, po prostu normalne zwalnianie.
przy odrobinie czasu obadam rozrusznik miernikiem.
no właśnie po przekręceniu stacyjki słychać takie kilkukrotne cykanie, raz krócej raz dłużej i przygasają kontrolki. pchać ani holować nie próbowałem, tylko raz wtedy, kiedy jeszcze sobie jechał wbiłem bieg, ale nie było jakiegoś gwałtownego hamowania, po prostu normalne zwalnianie.
przy odrobinie czasu obadam rozrusznik miernikiem.
Jak sie nie sprawdza poziomu oleju to przy każdej prędkości można zepsuć silnikWieSiu pisze:Seeeebek pisze:Miałem jakieś 120-130 i ok. 5k obrotówno prosze, przy takich predkosciach i obrotach ciezko jest zepsuc silnik cos z elektryka i tyle. Moze po prosu klema ?emtees pisze:A może go zatarłeś i rozrusznik nie ma siły obrócić wałem?
Też racjaJamszoł pisze:Nie da się wtedy na biegu przepchnąć - przeciągnąć autka a na drodze nieutwardzonej - przednie koła pójdą na krechę
A tak w sumie.. Nie zauważyłem, żeby to było poruszane, może nie doczytałem. Masz ładowanie? Może alternator sie skończył i po prostu aku padł? Rozładował się na tyle, że nie daje rady pokręcić silnikiem, ale reszta działa...
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
emtees, owszemp bez oleju zajedzie, ale nim to sie stanie to bedzie slyszal ze glosno klepie, do tego bedzie co chwila zaswiecac sie kontrolka oleju o ile dziala. trzeba na prawde chciec zajechac auto zeby do tego doszlo.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu, jakoś w domyśle przyjąłem, że może nie zauważył kontrolki czy cuś...
Seeeebek, ja jak miałem rozładowany aku to centralny normalnie działał, światła też, pompa też, ale przy próbie odpalenia równeż cykało, wskazówki latały, kontrolki przygasały i inne cuda się wyprawiały Poważnie - sprawdź aku i ładowanie (chociaż z ładowaniem jakby był problem to też kontrolka powinna świecić, ale może nie zwróciłeś uwagi czy coś )
Seeeebek, ja jak miałem rozładowany aku to centralny normalnie działał, światła też, pompa też, ale przy próbie odpalenia równeż cykało, wskazówki latały, kontrolki przygasały i inne cuda się wyprawiały Poważnie - sprawdź aku i ładowanie (chociaż z ładowaniem jakby był problem to też kontrolka powinna świecić, ale może nie zwróciłeś uwagi czy coś )
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
emtees, nie zawsze kontrolka od ladowania swieci jak jest alternator uszkodzony, nie raz mialem ze nie swiecila w ogole.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982