Tłumik końcowy dziury
Moderator: Moderatorzy
Tłumik końcowy dziury
Podczas prac z podwoziem zauważyłem ślady rdzy na rurze w odcinku między tą "wanną" na końcowym tłumiku a łączeniem z dalszą częścią wydechu. Po przyciśnięciu palcem... zrobiły się 3 dziury wielkości pudełka od zapałek może nawet trochę większe, czy do wiosny dałoby się to jakoś załatać prowizorycznie? Tzn jakaś taśma bandaż... Allegro na hasło "taśma tłumik" nic nie pokazuje poza bandażami na kolektor. Czy tłumik się konserwuje np bitexem? bo widzę że wszystko uciułane oprócz wydechu
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
no bo rdzewieje jak widać, nie wiem, nie znam się, pytam bo wszyscy narzekają na glebe w essach, a u mnie zero rdzy a wydech wygląda jakby kot nasrał w wentylator
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, wszystkie tłumiki rdzewiwją za wyjątkiem nierdzewek i litych aluminiowych A bitexem jak najbardziej możesz, tylko będziesz to robił codziennie i nie wiem jak wytrzymasz jazdę z takim smrodem z palonych chemikaliów
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
chodZi Ci o stwierdzenie "na glebę go"?elnino pisze:pytam bo wszyscy narzekają na glebe w essach
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w td to prawie nie slychac dziurawego tlumika i poki calosc sie trzyma i nie smierdzi w kabinie podczas jazdy to olalbym temat. swoja droga to spory musi miec przebieg skoro tlumik juz zardzewial, bo w dieslach powolutku tlumiki leca.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale akurat w przypadku td to na prawde nie ma roznicy czy jest tlumik czy nie. jezdzilem jakis czas bez tlumika koncowego bo mi odpadl i gdyby nie to ze stukal bo latal to nawet roznicy w odglosie nie slyszalem.
benzyna niestety wtedy pierdzi, no chyba ze odpadnie w okolicach kolektora to wtedy rajdowka
benzyna niestety wtedy pierdzi, no chyba ze odpadnie w okolicach kolektora to wtedy rajdowka
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, no to przebadaj sobie od razu środkowy czy na spawach rur z puszka nie puszcza.... Ja za komplet - środkowy i tylni dałem 182zł. Produkcja polmostrów. A jakbyś chciał bardziej sportowe brzmienie to ci mój przelotowy sprezentuję jak będę na śląsku
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 12:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Oczywiście - łatanie tłumików było koniecznością w latach 70' 80 ' aż do 97elnino pisze:więc chyba daremna robota żeby to łatać.
Bo tłumików nie było wcale po sklepach
Namęczysz się - nakombinujesz a za miesiąc wszystko odpadnie
Tłumik jak chcesz zabezpieczyć przed korozją - malujesz farbą żaroodporną , najlepiej sylikonową
AAA - i robisz mały otworek w najniższym punkcie tłumika ( koło fi 4 - 5 ) szczególnie w końcowym
Z czasem w tłumiku zbiera się woda i zaczyna rdzewieć od środka .
Najwolniej przy silnikach z napędem na ON - najszybciej przy LPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
PS. Dodam tylko tyle ze mozna bitexem pomalowac tłumik bynajmniej koncowy,ja tak zrobiłem ale wczesniej tłumik został wypiaskowany.A czemu mozna bitex ma w swoim składzie taki zwiazek co pod wpływem temperatury wzera sie w metal i daje fajna powłoke ochronna która sie nie kruszy i jest cały czas mokra .To tyle .
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
iglaxr3i, sylikonową , żaroodporną ( srebrną ) malujesz np . cały układ wydechowy i póki farba jest mokra odpalasz silnik co by farba dostała ognia od środka .
Wtedy się wżera i trzyma ładnych parę lat .
Tłumik wtedy prędzej skoroduje od środka niż z zewnątrz.
Wywiercenie otworu od dołu przedłuża żywotność tłumikowi
Wtedy się wżera i trzyma ładnych parę lat .
Tłumik wtedy prędzej skoroduje od środka niż z zewnątrz.
Wywiercenie otworu od dołu przedłuża żywotność tłumikowi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]