Naprawa dmuchawy - ponownie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Naprawa dmuchawy - ponownie

Post autor: Mn1s1ek »

Witam

Ślęczę teraz nad naprawą mojej dmuchawy. Nie działa mi "bieg" trzeci - ten najsilniejszy. Jedynka i dwójka chodzą bez zarzutu. Zbliża się zima i postanowiłem to naprawić wykorzystując fakt, że deskę mam zdjętą (wymiana liczników, zegarka itp.)

Analizuję TEN temat gdzie wszystko jest ładnie opisane ale dla mnie nie wszystko jest jasne.

Chcę zrobić to obejście skrzynki:
Obrazek

Ale dokładnie nie wiem, w który przewód się wpiąć.
Jamszoł napisał:

Kod: Zaznacz cały

kabla zasilającego pokrętło - pierwszy z lewej od strony kabiny ( fioletowo czarny) przynajmniej u mnie 
Może u niego tak jest a u mnie niekoniecznie.

Chciałbym na początku wpiąć się ze skrzynki bezpieczników bezpośrednio do tej kostki:
Obrazek

...aby sprawdzić czy to faktycznie w skrzynce coś padło. Jeśli się okaże, że tak to wtedy zrobię to na stałe.

Tylko do którego styku się podpiąć chcąc ożywić trzeci bieg ???

Bo z tego opisu też trochę mało kumam:

Kod: Zaznacz cały

+ - 4 POŁOŻENIE 0
+ - 1 1 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 2 2 BIEG Z ZEWNˇTRZ
+ - 3 3 BIEG Z ZEWNˇTRZ

+ - 1 - 4 1 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 2 - 4 2 BIEG ZE ŚRODKA
+ - 3 - 4 3 BIEG ZE ŚRODKA 
Mam wersję z klimą z trzema biegami ze środka i z trzema biegami z zewnątrz.
Nie chciałbym czegoś spartolić bo mi całkiem padnie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

żadnych bypass'ów nie robi się na stałe - lepiej przelutować skrzynkę. howgh
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Niestety to jest ponad moje umiejętności. Chciałbym spróbować sposobu obejścia.
Brakuje mi tylko właśnie tej jedynej wskazówki do którego pinu przyłożyć przewód ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mn1s1ek, na zdjęciu masz środkowy bolec - po jego prawej stronie masz namalowany plusik - tam dochodzi zasilanie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

OK - jutro sprawdzę.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

pamiętaj - zawsze kombinujesz poprzez bezpiecznik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

No właśnie sprawdziłem i kupa - bez zmian. 1 i 2 działają a trójka za cholerę się nie chce załączyć. Dodam, że wcześniej kupiłem drugi cały moduł na podmiankę i z nim jest to samo. Więc przyczyna leży gdzie indziej.

A może dałoby się tak pozamieniać przewody w kostce, żeby prąd z biegu pierwszego (którego i tak się mało używa) przepiąć do biegu trzeciego ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

sprawdz kostke na podszybiu czy Ci tam wszystko kontaktuje, wystarczy przy odpalonej dmuchawie ostro poruszac ta kostka i moze ruszy :) dzikowi 3 bieg w ten sposob poprawialem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Można też sprawdzić opornicę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, o właśnie - opornica jest w podszybiu - centralnie na środku po stronie grodzi
Bardzo możliwe , że tam się coś dzieje
Możesz tam bezpośrednio zapodac napięcie (na krotko) - oczywiście poprzez bezpiecznik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Problem rozwiązany ! :-)

Tak jak radziliście zajrzałem na podszybie i znalazłem taką puszeczkę:
Obrazek

Po zajrzeniu do środka było tam bodajże 5 podłączonych przewodów. Wystarczyło kilka razy je zdjąć i założyć dla przetarcia styków i 3 bieg ruszył :-)

Umieszczam tą informację "dla potomnych" - pewnie komuś się to jeszcze przyda.

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

teraz tego co Ci pomogl nalezy nagrodzic odpowiednim kliknieciem :P ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mn1s1ek, wstaw no to zdjęcie z opisem co to jest do tego tematu http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... c&start=15
Bo akurat zdjęcia opornicy nie wstawiłem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany