Demontaż zegarów - utknąłem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Demontaż zegarów - utknąłem

Post autor: Mn1s1ek »

Jak zdemontować panel zegarów/liczników w MK7 ???

Odkręciłem cztery śruby mocujące i wysunąłem cały panel tak, że udało się włożyć rękę do dup... strony. No i tam siedzi taki gruby, biały trzpień, z którym nie wiem co robić... Na siłę go próbować wyciągnąć czy może odkręcić ? Stoję z robotą :-(
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

heheheh, wiem o czym dokładnie mówisz :D też się z tym zarąbiście męczyłem, ale w końcu znalazłem na to sposób. dolną część licznika (te wystające mocowania) wsuń za mocowania do kokpitu, a górę maksymalnie odchyl do siebie, za zegar wsuń rękę i bardzo mocno ściśnij ten dzyndzel na górze (biały trzpień jak to ująłeś) jednocześnie ciągnąc zegar do siebie. powinno wyskoczyć. jeśli to nie pomoże to wykręć dwie żarówki z góry, od góry i od dołu są dwa czarne zaczepy po 1 zaczep na stronę (czyli w sumie jest ich 4) najpierw wypnij górne dociskając je do obudowy licznika a później analogicznie dolne. licznik powinien się rozdzielić na 2 części - czarną z szybką która zostanie Ci w rękach i białą którą będzie trzymała linka prędkościomierza. w ten sposób uzyskasz mocniejsze odchylenie i więcej miejsca z tyłu licznika na odpięcie linki. powodzenia :cool:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mn1s1ek, no i spróbuj sobie od strony silnika maksymalnie przepchnąć linkę przez gródź w stronę zegarów - to też da cenne centymetry ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Yagr pisze:cenne centymetry
chyba chciałeś napisać milimetry :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak zwał tak zwał - u mnie dało to dobre 2cm
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Uuuuuuuufffffff, udało się. Ciężko było ale satysfakcja niezła. Białe zegarki prezentują się nieźle. Sprawdziłem, wszystko działa, a wieczorem jak się ściemni to sprawdzę jeszcze czy z podświetleniem wszystko ok.
S3ci0r pisze:(...)wykręć dwie żarówki z góry(...)
Domyślam się, że te żarówki są do podświetlenia (a raczej oświetlenia) tarcz. A czy jak zmieniłbym te żarówki na jakieś LEDki w kolorze np. niebieskim to zmieni mi się na niebiesko podświetlenie zegarów ?
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

zmieni ale tylko jeśli usuniesz tą zieloną "szybkę"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Mn1s1ek pisze:A czy jak zmieniłbym te żarówki na jakieś LEDki w kolorze np. niebieskim to zmieni mi się na niebiesko podświetlenie zegarów ?
nie od razu, po zdjęciu tej obudowy od wewnętrznej strony widoczny jest zielony pasek pleksy którą trzeba rozbić np grubym płaskim śrubokrętem :P trochę szarpaniny z tym jest ale nie powinny być jakiś większych problemów :P

którym sposobem udało Ci się wyciągnąć licznik? 1-bez rozbierania czy 2-z rozbieraniem?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

a może zamiast niebieskich ledów zapodać ultrafiolet ?
też będzie na niebieskawo - za to biały kolor będzie jeszcze bielszy
Plus farba fluorescencyjna na wskazówki - mogą ciekawie w ultrafiolecie świecić
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

według mnie UV męczy bardziej wzrok niż jakakolwiek inna barwa światła
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

S3ci0r pisze:(...)którym sposobem udało Ci się wyciągnąć licznik? 1-bez rozbierania czy 2-z rozbieraniem?
Udało się sposobem pierwszym - bez rozpołowiania modułu. Wsadzić to z powrotem też było cholernie ciężko. Ale najważniejsze, że wszystkie wskaźniki prawidłowo wskazują.

Oczywiście nie ma róży bez ognia; przy zdejmowaniu całej deski (wymiana zegarka) pogubiłem te zaczepy/zatrzaski mocujące deskę (nie ja pierwszy i nie ostatni :-) ).

Ma ktoś pomysł gdzie te blaszki można zdobyć ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mn1s1ek pisze:Ma ktoś pomysł gdzie te blaszki można zdobyć ?
w ASO i nie powinni żądać kokosów. Albo na pierwszym z brzegu szrocie z escortami.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

może też do dostania w ciastoramie :P

aha, dodam jeszcze tylko od siebie że później bardzo łatwo jest wpiąć linkę prędkościomierza po uprzednim rozpołowieniu zegarów :mrgreen:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

te zapinki to same Ci za jakis czas wypadna z deski i bedziesz mogl je sobie ponownie uzyc :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

nie wiem jaką masz linkę ja mam dwuczęściową, po prostu rozkręcam linkę pod maską na złączce i wyciągam licznik elegancko z linką i na spokojnie sobie ją odpinam poza kokpitem.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ