Demontaż zegarów - utknąłem
Moderator: Moderatorzy
Demontaż zegarów - utknąłem
Jak zdemontować panel zegarów/liczników w MK7 ???
Odkręciłem cztery śruby mocujące i wysunąłem cały panel tak, że udało się włożyć rękę do dup... strony. No i tam siedzi taki gruby, biały trzpień, z którym nie wiem co robić... Na siłę go próbować wyciągnąć czy może odkręcić ? Stoję z robotą
Odkręciłem cztery śruby mocujące i wysunąłem cały panel tak, że udało się włożyć rękę do dup... strony. No i tam siedzi taki gruby, biały trzpień, z którym nie wiem co robić... Na siłę go próbować wyciągnąć czy może odkręcić ? Stoję z robotą
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
heheheh, wiem o czym dokładnie mówisz też się z tym zarąbiście męczyłem, ale w końcu znalazłem na to sposób. dolną część licznika (te wystające mocowania) wsuń za mocowania do kokpitu, a górę maksymalnie odchyl do siebie, za zegar wsuń rękę i bardzo mocno ściśnij ten dzyndzel na górze (biały trzpień jak to ująłeś) jednocześnie ciągnąc zegar do siebie. powinno wyskoczyć. jeśli to nie pomoże to wykręć dwie żarówki z góry, od góry i od dołu są dwa czarne zaczepy po 1 zaczep na stronę (czyli w sumie jest ich 4) najpierw wypnij górne dociskając je do obudowy licznika a później analogicznie dolne. licznik powinien się rozdzielić na 2 części - czarną z szybką która zostanie Ci w rękach i białą którą będzie trzymała linka prędkościomierza. w ten sposób uzyskasz mocniejsze odchylenie i więcej miejsca z tyłu licznika na odpięcie linki. powodzenia
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
Uuuuuuuufffffff, udało się. Ciężko było ale satysfakcja niezła. Białe zegarki prezentują się nieźle. Sprawdziłem, wszystko działa, a wieczorem jak się ściemni to sprawdzę jeszcze czy z podświetleniem wszystko ok.
Domyślam się, że te żarówki są do podświetlenia (a raczej oświetlenia) tarcz. A czy jak zmieniłbym te żarówki na jakieś LEDki w kolorze np. niebieskim to zmieni mi się na niebiesko podświetlenie zegarów ?S3ci0r pisze:(...)wykręć dwie żarówki z góry(...)
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
nie od razu, po zdjęciu tej obudowy od wewnętrznej strony widoczny jest zielony pasek pleksy którą trzeba rozbić np grubym płaskim śrubokrętem trochę szarpaniny z tym jest ale nie powinny być jakiś większych problemówMn1s1ek pisze:A czy jak zmieniłbym te żarówki na jakieś LEDki w kolorze np. niebieskim to zmieni mi się na niebiesko podświetlenie zegarów ?
którym sposobem udało Ci się wyciągnąć licznik? 1-bez rozbierania czy 2-z rozbieraniem?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
Udało się sposobem pierwszym - bez rozpołowiania modułu. Wsadzić to z powrotem też było cholernie ciężko. Ale najważniejsze, że wszystkie wskaźniki prawidłowo wskazują.S3ci0r pisze:(...)którym sposobem udało Ci się wyciągnąć licznik? 1-bez rozbierania czy 2-z rozbieraniem?
Oczywiście nie ma róży bez ognia; przy zdejmowaniu całej deski (wymiana zegarka) pogubiłem te zaczepy/zatrzaski mocujące deskę (nie ja pierwszy i nie ostatni ).
Ma ktoś pomysł gdzie te blaszki można zdobyć ?
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w ASO i nie powinni żądać kokosów. Albo na pierwszym z brzegu szrocie z escortami.Mn1s1ek pisze:Ma ktoś pomysł gdzie te blaszki można zdobyć ?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
te zapinki to same Ci za jakis czas wypadna z deski i bedziesz mogl je sobie ponownie uzyc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
nie wiem jaką masz linkę ja mam dwuczęściową, po prostu rozkręcam linkę pod maską na złączce i wyciągam licznik elegancko z linką i na spokojnie sobie ją odpinam poza kokpitem.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km