Strona 1 z 3

Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .

: 12 wrz 2011, 15:52
autor: majbiker
Jak sprawdzić czy dioda alternatora nie pożera prądu ?
Ładowałem akumulator z z założonymi klemami i się nie naładował , coś zżera prąd .
Jak ustalić co ?
Obstawiam alternator , ale jak to sprawdzić ?

: 12 wrz 2011, 15:59
autor: majbiker
MinisterQ pisze: Najpierw sprawdź czy, i jakie masz ładowanie na klemach akumulatora po odpaleniu woza.
14,5 V zawsze takie miałem i mam

: 12 wrz 2011, 16:08
autor: majbiker
MinisterQ pisze: Możesz jeszcze odłączyć zacisk ładowania alternatora od instalacji,
Który to kabel ? on wchodzi do tej skrzynki z bezp. przy aku?

: 12 wrz 2011, 16:43
autor: Yagr
majbiker, skoro na klemach masz poprawne ładowanie i twierdzisz że ładowałeś aku prostownikiem przy zapiętych klemach to najpewniej masz aku do wymiany. Spróbuj wyjąć aku z auta i naładuj tak. Jak nie pomoże to już wiesz co jest grane....

: 12 wrz 2011, 17:06
autor: Jamszoł
MinisterQ pisze:w każdym razie najgrubszy z wszystkich podłączonych do alternatora
dupa :razz: - akumulatora , prze pana :mrgreen:
Ale to szczegół
Tak jak tu koledzy pisali - podejrzane jest samo aku
Wytargaj na zewnątrz i ładuj ale daj max 2 A i zostaw tak na jakieś 2 dni

: 12 wrz 2011, 17:25
autor: majbiker
Jamszoł pisze:
MinisterQ pisze:w każdym razie najgrubszy z wszystkich podłączonych do alternatora
dupa :razz: - akumulatora , prze pana :mrgreen:
Ale to szczegół
Tak jak tu koledzy pisali - podejrzane jest samo aku
Wytargaj na zewnątrz i ładuj ale daj max 2 A i zostaw tak na jakieś 2 dni
Jak odpalę auto przez kable i po śmigam autem dzionek i zdejmę klemę ,,+,, i po trzech dniach ją założę to normalnie odpalam .
Aku. ma tydzień bo ze starym też miałem takie cyrki , wymiana aku. nic nie dała .

: 12 wrz 2011, 17:35
autor: Jamszoł
Zdejmij kleme plusową - podłącz multimetr przełączony na pomiar amperów i zobacz ile ci pobiera na wyłączonej stacyjce
Jeśli masz ponad 0,20 A to coś zżera prąd aaa
Następnie - odepnij radio od wtyczki i ponownie sprawdź pobór prądu
Jak jest walnieta końcówka mocy w radiu , to radio potrafi zżerać nawet 0,5 do 1 Ampera

: 12 wrz 2011, 20:02
autor: leszek
Yagr pisze:twierdzisz że ładowałeś aku prostownikiem przy zapiętych klemach to najpewniej masz aku do wymiany
lub przy okazji i prostownik. Sprawdz tak jak pisał Jamszoł pobór prądu na wyłączonym silniku. Stacyjka na 0-ro.

: 14 wrz 2011, 20:37
autor: majbiker
Akumulator odłączony trzyma prąd .
Na podłączonym i bez kluczyka w stacyjce straty minimalne .

Na zakresie 7,5A wygląda to tak :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponoć alternator może pożerać prąd zależnie os tego jak ustawi się wirnik .

: 14 wrz 2011, 21:14
autor: leszek
majbiker pisze:Na podłączonym i bez kluczyka w stacyjce straty minimalne

mam nadzieję że prawidłowo podłączyłeś amperomierz.
Aby zmierzyć pobór prądu musisz włączyć go w szereg.

: 14 wrz 2011, 21:39
autor: majbiker
Klema ,,+,, miernik (+ miernika do aku.) , kable co była przy aku do (,,-,, miernika).

Stary aku. też nie codziennie siadaj , padał raz na jakiś czas . Z nowym są te same przygody .

: 14 wrz 2011, 21:53
autor: Kudłaty_EZG
majbiker pisze:Ponoć alternator może pożerać prąd zależnie os tego jak ustawi się wirnik .
hmmm... tego nie wiem ale w takim razie może zdejmij z altka pasek i na podłączonym mierniku powoli obracaj wirnikiem wszystko będzie widać :)

: 14 wrz 2011, 22:44
autor: majbiker
MinisterQ pisze: To mógł powiedzieć jedynie ktoś, kto w zyciu żadnego alternatora od środka nie widział.
Podoowiedz jaki zakupić amperomierz i gdzie go zamontować ( w obwodzie ) aby wychwycić moment pożerania prądu i wyeliminować wadliwe urządzenie .

: 14 wrz 2011, 22:46
autor: elnino
skoro problem był i z poprzednim akumulatorem... może problem tkwi gdzie indziej np brak niebieskiego kabelka przy radiu który rozłącza pobór przez nie prądu w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Ja się tak kiedyś załatwiłem w starym aucie także warto zajrzeć tam nim się rozbierze pół auta.

: 15 wrz 2011, 00:15
autor: majbiker
Problem pojawił się miesiąc temu . Radio jest standardowe dla tego modelu .