Strona 1 z 3

Zardzewiała podłoga

: 07 wrz 2011, 12:55
autor: Mucka13
Witam. W moim esku podłoga jest dziurawa jak nie wiem, fotel kierowcy oderwał się od podłogi ;/ a więc przyszła pora na sprawnie. Będę to sam robił tylko prosiłbym o kilka porad. Na co uważać, jak dobrze podeprzeć. Mówili mi że jak wytnę podłogę, progi to mi się może auto złamać ;/ jest taka opcja?? jak tego uniknąc

: 07 wrz 2011, 14:16
autor: Gajek
Auto nie złamię ci się. Wykręć fotele, zabezpiecz wszystkie kable, które idą podłogą żeby ci się nie spaliły. No i materiał na podłodze musisz jakoś zabezpieczyć, a najlepiej wyciągnąć. Delikatnie to rób, bo łatwo rozerwać ten materiał

: 07 wrz 2011, 14:44
autor: Yagr
Gajek pisze:Auto nie złamię ci się
Jak bedzie wycięta podłoga i progi to może i złamać się nie złamie ale może się pokrzywić i po wspawaniu nowych elementów juz geometrii podwozie nie zachowa. Najlepiej robić etapami a nie wszystko na raz.

: 07 wrz 2011, 16:32
autor: emtees
Nic sie nie złamie. Zrób najpierw jedną stronę, potem drugą i będzie ok. Przez całą długość auta idą podłużnice więc jest bezpiecznie. Ja tak robiłem u siebie - miałem wycięte całe progi zewnętrzne i po 70% około progów wewnętrznych, w ciul podłogi i wszystko jest ok. Nic się nie złamało i nie skrzywiło. Mi też mówili, że jak wytne to mi się auto połamie, spłonie, zamrozi i wpadnie do czarnej dziury.

: 07 wrz 2011, 17:22
autor: Yagr
MinisterQ pisze:Pod warunkiem że one jeszcze istnieją...
otóż to!

: 08 wrz 2011, 00:28
autor: Mucka13
Podłóżnice wyglądają ok, tzn do momentu tych końcowych ( pod bagażnikiem ) które byłby spawane już 2 razy;/
OK, na wszelki wypadek przed wycięciem progu wspawam drut przez całe auto jako dodatkowe usztywnienie.
Co do wyjęcia wszystkiego itp to wiem :)
ale taka sprawa? gdzie dostać przewody hamulcowe?? te co idą pod autem. bo widziałem jakiś tam zestaw za 500zł ;/ a wydaj mi się że to z rurek miedzianych idzie zrobić co nie??
Jakieś porady?

: 08 wrz 2011, 02:42
autor: Przemas
ja jestem dziś po kolejnym dniu spawania ojca Mondeo MK1, więc na świeżo mogę coś powiedzieć z moich historii :D
Wiadomo... jak ojciec jest przy mnie to spawarki nie da mi dotknąć (jak to tatuś... sam zrobi lepiej, szybciej, dokładniej... przynajmniej tak uważa przed robotą), więc moja praca ogranicza się do uważania czy nic się nie pali (i na to polecam zwracać uwagę!), kombinowania z blaszkami, docinania i doginania, ale nie narzekam :P

Takich kilka porad :P
Autko stoi w tej chwili podniesione na boku z wyspawanym już środkiem. Podparte na 4 belkach długości od 80 do 160cm i stoi stabilnie :) Asekuracyjnie stoją też 100cm pnie :D Musi być asekuracja w tym przypadku bo podczas podnoszenia zdarzył się mały wypadek, więc nie warto kusić losu po raz drugi i tu porada... nie używaj podnośnika z BMW :mrgreen: Ja byłem skazany na trapezowy i ten z BMW no i ten od beemy narobił trochę szkód, ale dzięki asekuracyjnym pniom nic się poważnego nie stało autku i nam :)

Polecam dobrze wyczyścić z wygłuszenia, bo to cholerstwo momentalnie potrafi zaprosić ogień do naszego auta.
Jak już było wspomniane, nic Ci się nie złamie o ile podłużnice trzymają.
U mnie wystarczyło tylko załatać dziury w podłodze w 2 punktach, tył progu i tylne nadkole, więc wystarczyła reperaturka nadkola, dużo blaszek, migomat, podkład antykorozyjny i blachoguma :D :D :D
Jutro druga strona, więc powalczymy troszkę jeszcze :D

Przewody pewnie, że możesz sam ogarnąć, chociaż nie wiem jak tam sie zakuwa końcówki - nigdy nie musiałem rozbierać, więc nie wiem :P No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale :razz:

: 08 wrz 2011, 09:45
autor: WieSiu
Przemas pisze:No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale
no tak ladnie to nie bedzie,ale po co komu patrzyc na to od spodu auta, wazne zeby skutecznie dzialalo :)

: 08 wrz 2011, 15:37
autor: Kudłaty_EZG
Jesli chodzi o przewody hamulcowe te miedziane to idziesz do pierwszego z brzega motoryzacyjnego podajesz długość i typ końcówki- jest kilka- i robią Ci na poczekaniu, przynajmniej u mnie tak jest... przerabiałem temat w lantrze jak mi przegnił jeden

: 08 wrz 2011, 18:37
autor: Mucka13
Ok, dzięki jarekezg. Podejdę jutro do motoryzacyjnych i popytam :)
WieSiu pisze:
Przemas pisze:No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale
no tak ladnie to nie bedzie,ale po co komu patrzyc na to od spodu auta, wazne zeby skutecznie dzialalo :)

Mam zaginarkę do rur, może się udać :)

: 08 wrz 2011, 18:53
autor: Kudłaty_EZG
Mucka13 pisze:Mam zaginarkę do rur, może się udać :)
nie przyda ci się lepiej to robić "na aucie: ale to tylko moje zdanie

PS: Weź troszkę dłuższe- nie wiem dokładnie jak to w esie wygląda ale łatwiej zrobić zawijasa niż się męczyć z idealnym ułożeniem jak z fabryki, tylko nie przesadź też w drugą stronę a nawet jeśli lepiej/łatwiej uciąć i dać żeby zarobili jeszcze raz niż kupować kolejne-dłuższe.
To tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia.

: 08 wrz 2011, 20:34
autor: emtees
MinisterQ pisze:
emtees pisze:Przez całą długość auta idą podłużnice więc jest bezpiecznie.
Pod warunkiem że one jeszcze istnieją...
Te które nas interesują czyli idące wzdłuż tunelu środkowego na szczęście nie gniją ;) Ford wiedział dobrze, co robi :lol:

: 21 wrz 2011, 23:36
autor: Mucka13
No to zaczynamy :)
Blacha kupiona ( ocynk 1mm, 1x2 metra ) Normalnie na śląsku nie ma jak tego zdobyć... ;/ dzwoniłem po wszystkich sklepach, hurtowniach to w arkuszu nie chcieli sprzedaż, tylko cale rolki 5 ton ;/
Progi kupione

We wtorek rozpoczynam pracę. Postaram się o fotorelację, oczywiście jeżeli jest taka potrzeba :)

Takie jeszcze jedno pytanko:
Jak dokładnie jest mocowany próg do podłogi??
Bo od góry idzie na zakładkę pod uszczelke, a od dołu??
Nie mam jak tego u siebie sprawdzić bo... nie mam w tym momencie podłogi koło progu, tylko wżer na ok 3cm :shock:

: 21 wrz 2011, 23:41
autor: Jamszoł
u dołu jest tak samo jak u góry pod uszczelką
Przecież - jeśli masz nowy próg to widac jak on wygląda ?
Martwił bym się raczej o połączenia w miejscach słupków :razz:
Odcinając stary pamietaj na słupkach zostawić ze 2 cm na zakładkę - bo nie będziesz mial do czego przyłapać

: 21 wrz 2011, 23:57
autor: cidzej
u dolu jest zgrzewane punktowo - podobnie jak u gory pod uszczelka, tylko pod uszczelka to to pewnie jeszcze jakas wyglada a od spodu pewno ruina :D