problem z odpalaniem - rozrusznik czy coś innego ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

problem z odpalaniem - rozrusznik czy coś innego ?

Post autor: cidzej »

problem jak zwykle dotyczy złombolotu pohandlarzowego :/

objawy początkowe: duze opory przy odpalaniu silnika (nie ma znaczenia temperatura), jakby byl olbrzymi opor albo slaby akumulator (az alarm potrafil "zaszczekac")

następnie: pojawił się problem z odpalaniem, niby automat slychac, kontrolki "przysiadaja", rozrusznik nie kreci

wykonane operacje: regeneracja rozrusznika, nowy bendiks, automat, szczotki, tulejki, łożyska

efekt: 2-3 dni pokrecił ok i znowu problem z odpaleniem objawiający się, przy próbie odpalenia, "szczeknieciem" automatu, przygaśnięciem kontrolek ale krecic nie chce (czyli podobnie jak przed regeneracją tylko z tą różnicą, że jak już złapie to trochę lżej mu się kreci)

dalej: wmontowalismy rozrusznik i na "stole operacyjnym" 100/100 strzałów rozrusznik chodzi jak trzeba więc powrotny montaż do auta

efekt końcowy: kilka razy zakręcił normalnie i lekko i znowu słychać tylko "szczęknięcie" automatu, kontrolki przygasają i dupa

co to może być ?? czy ten rozrusznik jest dalej do dupy ?? czy może, zgodnie z sugestią zaprzyjaźnionego mechanika, coś blokuje wieniec i rozrusznik nie ma siły zakręcić ?? a może co innego ??

aku jest ok
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

w moim przypadku podobne objawy jak były to nowe kable minusowe i plusowe rozwiązały sprawę.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dodam jeszcze, ze jak na pusto zewrzesz sruby od automatu to rozrusznik kreci

ja mam podejrzenie, ze ten nowy automat jest do dupy i nie zwiera, bo przykladalem probnik i wyglada na to ze nie ma przejscia pomiedzy srobami po przekreceniu stacyjki, ale nie wiem czy cos moze w samym rozruszniki blokować automat ?? no bo zeby drugi mial taki sam problem ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dlatego pisze o tych kablach, ja robiłem tak że rozrusznik podpinałem prostownikiem to działał ale z kluczyka nie i u mnie były to kable winne, założyłem nowe i kręcił normalnie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ja sie przychylam do opinii kupca - w automacie tak na dobrą sprawę nie ma się co zepsuć.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wiecie co to znaczy dawać nowe kable w 1.6 16V z klima gazem i plastikowym kolektorem ?? ostatnio 6 godzin wymontowywalem i wkladalem rozrusznik na uliczce pod blokiem :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, nie kupca a ministera :razz:
Jednak może być panie Yagroski - bo jeśli automat nie dociśnie do oporu to nie zewrze porządnie mostka a wtedy mamy spadek napięcia - ale wtedy nie będą przygasać aż tak kontrolki .
cidzej, zapodaj pod śrubę dodatkową mase - prosto z aku (minusowy - gruby) i zapodaj inny plusowy - tak na krótko - na próbę .
To co opisuje kupiec - różne osoby różne rzeczy mu podpowiadali a wyszło na moje :mrgreen:
Prawda kupczyku ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

pisałem o tych kablach bo u mnie było to tak że raz nie było wogóle reakcji rozrusznika, raz kręcił jak by nie mógł a raz kręcił normalnie, nie było żadnej logiki :) potrafił cały dzień jezdzic bez problemów żeby na drugi dzień nie odpalał wogóle :)
Jamszoł miałeś rację :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprobuje jutro kablami rozruchowymi podac zasilanie na srube bezposrednio z aku i mase na silnik - zobaczymy czy bedzie krecil, ale powidzcie mi w takim razie czemu nawet jak z kluczyka nie kreci to ppo zwarciu na automacie srub - kreci !
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może tak sie dziać gdy masa - silnik/ karoseria będzie szwankować
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Yagr, nie kupca a ministera :razz:
przeczytaj drugi post tego tematu i zobacz kto go napisał :P
Co do automatu... jestem świeżo po wymianie swojego rozrucznika - objawy były podobne dodatkowo rzęził przy rozruchu. problemy z słabym kręceniem od czasu do czasu były spowodowane słabą masą, rzężenie, niezazębianie od czasu do czasu było spowodowane.... moim błedem przy poprzednim montażu tego rozrusznika (jakieś 4 lata temu). Zgubiłem okragła zawleczkę która jest przed końcem ośki i ogranicza skok bendixa w górę. Dorobiłem ją z drutu jaki miałem i wydawało mi się że jest ok. Teraz wyszło że jednak był ciut za cienki i taki pierścien, który zakrywa ta zawleczkę spadał z niej od czasu do czasu powodując, że bendix zamiast zatrzymywać się po sprzężeniu na zawleczce zatrzymywał się o grubość tego pierścienia niżej. Natomiast sam automat naprawdę rzadko się psuje, no chyba że padnie cewka elektromagnesu.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 21:17 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, zwracam honor :oops: :mrgreen:
cidzej, jak będziesz dodawał kabelek masowy to zapodaj go nie do silnika a konkretnie pod śrubę mocująca rozrusznik - druga strona pod minus aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

postaram sie jutro posprawdzać zgodnie z zaleceniami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

oby to był kabelek a nie rozrusznik :) najprościej będzie sprawdzić na kablach a jak nie to będziemy myśleć dalej :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dzisiaj cholera sie chyba wystraszyla i zapala od strzalu wiec narazie nie moge przetestowac patentu z kablami :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ