problem z odpalaniem - rozrusznik czy coś innego ?
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
problem z odpalaniem - rozrusznik czy coś innego ?
problem jak zwykle dotyczy złombolotu pohandlarzowego
objawy początkowe: duze opory przy odpalaniu silnika (nie ma znaczenia temperatura), jakby byl olbrzymi opor albo slaby akumulator (az alarm potrafil "zaszczekac")
następnie: pojawił się problem z odpalaniem, niby automat slychac, kontrolki "przysiadaja", rozrusznik nie kreci
wykonane operacje: regeneracja rozrusznika, nowy bendiks, automat, szczotki, tulejki, łożyska
efekt: 2-3 dni pokrecił ok i znowu problem z odpaleniem objawiający się, przy próbie odpalenia, "szczeknieciem" automatu, przygaśnięciem kontrolek ale krecic nie chce (czyli podobnie jak przed regeneracją tylko z tą różnicą, że jak już złapie to trochę lżej mu się kreci)
dalej: wmontowalismy rozrusznik i na "stole operacyjnym" 100/100 strzałów rozrusznik chodzi jak trzeba więc powrotny montaż do auta
efekt końcowy: kilka razy zakręcił normalnie i lekko i znowu słychać tylko "szczęknięcie" automatu, kontrolki przygasają i
co to może być ?? czy ten rozrusznik jest dalej do dupy ?? czy może, zgodnie z sugestią zaprzyjaźnionego mechanika, coś blokuje wieniec i rozrusznik nie ma siły zakręcić ?? a może co innego ??
aku jest ok
objawy początkowe: duze opory przy odpalaniu silnika (nie ma znaczenia temperatura), jakby byl olbrzymi opor albo slaby akumulator (az alarm potrafil "zaszczekac")
następnie: pojawił się problem z odpalaniem, niby automat slychac, kontrolki "przysiadaja", rozrusznik nie kreci
wykonane operacje: regeneracja rozrusznika, nowy bendiks, automat, szczotki, tulejki, łożyska
efekt: 2-3 dni pokrecił ok i znowu problem z odpaleniem objawiający się, przy próbie odpalenia, "szczeknieciem" automatu, przygaśnięciem kontrolek ale krecic nie chce (czyli podobnie jak przed regeneracją tylko z tą różnicą, że jak już złapie to trochę lżej mu się kreci)
dalej: wmontowalismy rozrusznik i na "stole operacyjnym" 100/100 strzałów rozrusznik chodzi jak trzeba więc powrotny montaż do auta
efekt końcowy: kilka razy zakręcił normalnie i lekko i znowu słychać tylko "szczęknięcie" automatu, kontrolki przygasają i
co to może być ?? czy ten rozrusznik jest dalej do dupy ?? czy może, zgodnie z sugestią zaprzyjaźnionego mechanika, coś blokuje wieniec i rozrusznik nie ma siły zakręcić ?? a może co innego ??
aku jest ok
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dodam jeszcze, ze jak na pusto zewrzesz sruby od automatu to rozrusznik kreci
ja mam podejrzenie, ze ten nowy automat jest do dupy i nie zwiera, bo przykladalem probnik i wyglada na to ze nie ma przejscia pomiedzy srobami po przekreceniu stacyjki, ale nie wiem czy cos moze w samym rozruszniki blokować automat ?? no bo zeby drugi mial taki sam problem ?
ja mam podejrzenie, ze ten nowy automat jest do dupy i nie zwiera, bo przykladalem probnik i wyglada na to ze nie ma przejscia pomiedzy srobami po przekreceniu stacyjki, ale nie wiem czy cos moze w samym rozruszniki blokować automat ?? no bo zeby drugi mial taki sam problem ?
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dlatego pisze o tych kablach, ja robiłem tak że rozrusznik podpinałem prostownikiem to działał ale z kluczyka nie i u mnie były to kable winne, założyłem nowe i kręcił normalnie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wiecie co to znaczy dawać nowe kable w 1.6 16V z klima gazem i plastikowym kolektorem ?? ostatnio 6 godzin wymontowywalem i wkladalem rozrusznik na uliczce pod blokiem
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagr, nie kupca a ministera
Jednak może być panie Yagroski - bo jeśli automat nie dociśnie do oporu to nie zewrze porządnie mostka a wtedy mamy spadek napięcia - ale wtedy nie będą przygasać aż tak kontrolki .
cidzej, zapodaj pod śrubę dodatkową mase - prosto z aku (minusowy - gruby) i zapodaj inny plusowy - tak na krótko - na próbę .
To co opisuje kupiec - różne osoby różne rzeczy mu podpowiadali a wyszło na moje
Prawda kupczyku ?
Jednak może być panie Yagroski - bo jeśli automat nie dociśnie do oporu to nie zewrze porządnie mostka a wtedy mamy spadek napięcia - ale wtedy nie będą przygasać aż tak kontrolki .
cidzej, zapodaj pod śrubę dodatkową mase - prosto z aku (minusowy - gruby) i zapodaj inny plusowy - tak na krótko - na próbę .
To co opisuje kupiec - różne osoby różne rzeczy mu podpowiadali a wyszło na moje
Prawda kupczyku ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
pisałem o tych kablach bo u mnie było to tak że raz nie było wogóle reakcji rozrusznika, raz kręcił jak by nie mógł a raz kręcił normalnie, nie było żadnej logiki potrafił cały dzień jezdzic bez problemów żeby na drugi dzień nie odpalał wogóle
Jamszoł miałeś rację
Jamszoł miałeś rację
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
przeczytaj drugi post tego tematu i zobacz kto go napisałJamszoł pisze:Yagr, nie kupca a ministera
Co do automatu... jestem świeżo po wymianie swojego rozrucznika - objawy były podobne dodatkowo rzęził przy rozruchu. problemy z słabym kręceniem od czasu do czasu były spowodowane słabą masą, rzężenie, niezazębianie od czasu do czasu było spowodowane.... moim błedem przy poprzednim montażu tego rozrusznika (jakieś 4 lata temu). Zgubiłem okragła zawleczkę która jest przed końcem ośki i ogranicza skok bendixa w górę. Dorobiłem ją z drutu jaki miałem i wydawało mi się że jest ok. Teraz wyszło że jednak był ciut za cienki i taki pierścien, który zakrywa ta zawleczkę spadał z niej od czasu do czasu powodując, że bendix zamiast zatrzymywać się po sprzężeniu na zawleczce zatrzymywał się o grubość tego pierścienia niżej. Natomiast sam automat naprawdę rzadko się psuje, no chyba że padnie cewka elektromagnesu.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 21:17 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
postaram sie jutro posprawdzać zgodnie z zaleceniami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dzisiaj cholera sie chyba wystraszyla i zapala od strzalu wiec narazie nie moge przetestowac patentu z kablami
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415