Przepustnica 1.4

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Przepustnica 1.4

Post autor: cidzej »

mobile mam poważne pytanie i to nie do teoretyków tylko praktyków, a najlepiej tych, którzy organoleptycznie mogą sprawdzić i mi powiedzieć czy ....


... czy przepustnica 1.4 EFi to się zamyka szcvzelnie czy powinna powstawać minimalna szczelinka (tak około 0,5-0,75mm) ??


ps. a jako ciekawostke powiem wam, ze w tej chwili moj esior ma przepustnice z 1.6 16V (chyba od wersji z metalowym kolektorem) i chodzi :P i pasuje :P
gregzw
Posty: 104
Rejestracja: 08 mar 2009, 18:58
Lokalizacja: Tychowo

Post autor: gregzw »

W książce znalazłem uchylenie przepustnicy dla silnika gaźnikowego (3,1 mm dla 1.4 i 4,5 mm dla 1.6) dlatego jestem zdania,że przepustnica powinna być lekko uchylona inaczej silnik niepracowałby.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gregzw, po to jest krokowy co by silnik chodził :razz:
Krokowy to nic innego jak zawór który puszcza powietrze - pomijając przepustnicę
Co nie świadczy jeszcze o tym , że może i jest tam prześwit :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gregzw
Posty: 104
Rejestracja: 08 mar 2009, 18:58
Lokalizacja: Tychowo

Post autor: gregzw »

Jamszoł Krokowy w CVH na monowtrysku steruje przepustnicą??Czy tak nie jest??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Krokowy - to zawór bocznikowy i nic nie ma wspólnego z przepustnicą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

problem w tym, ze jak sie dorwalem do rozpuszczalnika i przepustnicy to w efekcie przepustnica o"otrzymała" okolo 0,75mm luzu z góry i z dołu i auto ma na jałowym ~1500RPM i nie idzie tego zbić :/

wzialem przepustnice z 1.6 a tam bylo zero luzu, pełno nagaru - założyłem i jak bóg przykazał ~800RPM na luzie - problem w tym, że była cała ufajdolona - jak zacząłem czyścić to nagle też zaczał się pojawiać "luz" i "prześwit" - mam wrazenie, ze tam jakby jakies uszczelnienie siedzialo, taki pseudo oring z gumy w oryginale tylko wyglada jakby byl natryśnięty - w efekcie przestałem doczyszczać, złożyłem i na starcie mialęm już koło 900RPM ...

z drugiej(trzeciej) strony np. w niektorych 1.6 16v widzialem normalnie otwór w przepustnicy podający stale dodatkowe powietrze ... no zgłupiałem jednym słowem, stąd moje pytanie z pierwszego posta
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, Ja w swoim tez walczyłem z przepustnica bo po czyszczeniu i odkręceniu motylka z ośki nie zamocowałem go precyzyjnie i też była szczelina. Dopiero po doregulowaniu tak, żeby było szczelnie wszystko wróciło do normy. Stąd wniosek że przepustnica powinna być maksymalnie szczelna. Nie wiem z którego 1,6 wstawiłeś przepustnicę ale w moim to poza standardowym otworkiem w motylku jest jeszcze z boku śruba (za zaślepką plastikową), która reguluje taki mały bypass na samej przepustnicy (nie wiem czy ci na zlocie to pokazywałem...?) Ale tak czy siak przepustnica ma byc szczelna a obrotami zajmuje się zawór bocznikowy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dzieki za info Grzesiu, wlasnie na takie informacje liczyłem. nie pokazywałeś mi na zlocie. zaraz zabieram sie za rozbieranie mojej oryginalnej przepustnicy, zbaczymy czy uda sie ja tak ustawić aby się zamykała :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

up: rozumiem, ze o za srube regulacyjna uwazasz ten gwintowany trzpien, o którego opiera sie "lapa" przepustnicy ? on jest zalany taka jakas a'la żywicą i nie moge tego do konca wydlubac wiec .... odgialem lekko ten "zderzaczek" co w połączeniu z poluzowaną klapeczką spowodowało całkowite domkniecie przepustnicy :) i juz przepustnica jest na aucie :D zobaczymy co bedzie dalej ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Potwierdzam ten mały otworek
Śruba regulacyjna do "lewego " powietrza też jest - dałem tu kiedyś foto od nonama RS-a
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, nie chodziło mi o "zderzaczek" tylko śrubę z iglicą, nie wszystkie przepustnice to mają a nie wiem jaka ty wstawiłeś. Ja pisałem o takiej jak ponizej, zaznaczyłem na fotce gdzie jest ten bypass. Ale skoro podgięcie blaski rozwiązało problem to spoko ;)
Załączniki
1652308307.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja mam dwie rpzepustnice i zadna nie wyglada jak ta twoja :D

po pierwsze to twoja ma otworek na klapce, a moja nie

po drugie to wyglada mi na to, ze w tej bypas jest realizowany poprzez ten krócieć, który widać od dołu przepustnicy - u mnie takowego nie ma, krokowy jest bezposrednio na kolektorze, a zasysa sobie powietrze z krućca na rurze dolotowej łączącej przepustnice z przepływomierzem i filtrem powietrza

ja mam takie cudo:

http://moto.allegro.pl/ford-escort-mk7- ... 14617.html

http://moto.allegro.pl/przepustnica-for ... 48594.html

http://moto.allegro.pl/ford-escort-1-4- ... 23839.html

z klapką bez dziurki
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, u mnie tez krokowy jest na kolektorze - ten bypass na zdjęciu to taki "dodatek" ;). I na upartego mozna nim sie pobawić aby ustawic te 750rpm z odpiętą wtyczka krokowca (choć producent nie przewiduje takiej regulacji w instrukcjach - podaje tylko jakie powinny być w takim przypadku obroty).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ