Zgasł już 3 raz dzisiaj :(
Moderator: Moderatorzy
Wężyki i cybanty mam nówki niedawno wymieniałem.
Filtr udało mi się znaleźć za 36zł u tego samego sprzedawcy, po prostu szukał wg katalogu i znalazł filtrona ale o innym numerze, więc mu zasugerowałem PP838 i się znalazło. Gruszkę zamówiłem na allegro poleconym może do piątku dotrze, kazałem wysłać jeszcze dziś. Także oby to było to i obym zdążył to ogarnąć, bo nie chcę się stresować na urlopie.
Jeżeli by mi jednak grucha nie dotarła czy jest jakiś patent żeby zalać taki filtr i nie cheblować niepotrzebnie rozrusznikiem? Strzykawka czy są prostsze i mniej czasochłonne sposoby?
Filtr udało mi się znaleźć za 36zł u tego samego sprzedawcy, po prostu szukał wg katalogu i znalazł filtrona ale o innym numerze, więc mu zasugerowałem PP838 i się znalazło. Gruszkę zamówiłem na allegro poleconym może do piątku dotrze, kazałem wysłać jeszcze dziś. Także oby to było to i obym zdążył to ogarnąć, bo nie chcę się stresować na urlopie.
Jeżeli by mi jednak grucha nie dotarła czy jest jakiś patent żeby zalać taki filtr i nie cheblować niepotrzebnie rozrusznikiem? Strzykawka czy są prostsze i mniej czasochłonne sposoby?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kupiec czym pompować jak nie bede miał w razie czego tej gruchy na czas a ta śrubka na filtrze ktoś wie od czego jest?
Chyba wymyśliłem. Tzn czysto teoretycznie.
Odepnę wężyk na starym filtrze od zaworka zwrotnego podepnę pod nowy filtr i będę pompował aż zacznie przelewać, wtedy zdemontuje stary filtr lukasa i podepnę nowy ten nierozbieralny bez pompki. Powinno chycić
Chyba wymyśliłem. Tzn czysto teoretycznie.
Odepnę wężyk na starym filtrze od zaworka zwrotnego podepnę pod nowy filtr i będę pompował aż zacznie przelewać, wtedy zdemontuje stary filtr lukasa i podepnę nowy ten nierozbieralny bez pompki. Powinno chycić
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
elnino, calkiem ciekawy pomysl tylko zastanawia mnie czy wyswalenie tej pompki rozwiarze Twoje problemy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, pisałem o pompowaniu na tym starym fitrze co masz. A jak nie masz gruchy do nowego to tylko założ zaworek zwrotny co by paliwo nie uciekało do baku. odpowietrzy sie sam jak bedziesz kręcił rozrusznikiem
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Śrubka na filtrze to odpowietrznik filtra paliwa
Jak nie będziesz miał tej gruszki to :
Zalej nowy filtr paliwem ; wymieniaj filtr na rozgrzanym silniku - nie na zimnym
Po co ? bo na gorącym silniku odpali na tym co jest w pompie
Przy odpalaniu trzymaj pedał do dechy - jak odpali to popuść ale nie do końca , niech ma trochę obrotów ( wtedy nie zgaśnie , jeśli trochę powietrza będzie w układzie)
Jak nie będziesz miał tej gruszki to :
Zalej nowy filtr paliwem ; wymieniaj filtr na rozgrzanym silniku - nie na zimnym
Po co ? bo na gorącym silniku odpali na tym co jest w pompie
Przy odpalaniu trzymaj pedał do dechy - jak odpali to popuść ale nie do końca , niech ma trochę obrotów ( wtedy nie zgaśnie , jeśli trochę powietrza będzie w układzie)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł zrobiłem tak jak kazałeś, bo na przykładzie tej usterki widzę że lepiej było od początku Cię posłuchać i założyć taki filtr + gruche lub zaworek i nie wydawałbym niepotrzebnych pieniedzy na kolejne wkłady filtrona i uszczelnianie całości.
Zdemontowałem pompkę z wkładem i założyłem filtrona PP838 zalanego w 3/4 ropą.
Przy okazji zdjęcia pompki z boku silnika stwierdziłem, że znajdę inne miejsce dla nowego filtra w miejscu gdzie nic już nie zakryje i może spokojnie sobie tkwić. A dzięki temu zyskałem cenne miejsce do turbo, skrzyni i innych połączeń elastycznych - pompa turbo itp.
Wygląda to tak jak w załączniku, zdjęcia kiepskie bo z telefonu, natomiast jeżeli dojdzie grucha wepnę ją tuż przed samą pompą. Zaworek przesunąłem z pozycji Pompa Filtr do Filtr Bak, w końcu jak paliwo ucieka to z filtra do baku, więc zaworek za filtrem też nie wiele mógłby dać, bo zatrzyma tylko to co w pompie, a filtr może być pusty i po chwili zapłonu może zgasnąć.
Na razie mocowanie filtra takie druciarskie, ale zrobie na to obejmę taką jak do rur na tynk i przykręcę całość w tamtych okolicach.
Niestety nie obyło się bez przygód - kręciłem rozrusznikiem licząc w pamięci 13 razy po conajmniej 10-12 sekund. Efekt - akumulator na ostatnim odpalaniu jak już zaczynał chechłać na paliwie ale jeszcze gasł ewidentnie siadał. Zaczęły trykać kontrolki i przygasać, zdało się też słyszeć wyraźnie zmulenie rozrusznika - za mało prądu, ale chycił na szczęście. Pochodził z 10 minut na wolnych obrotach, małą rundka po drodze szybkiego ruchu i gra gitara, czy coś pomogło? Okaże się jutro rano...
Aha, pytanie - robiąc to wszystko zauważyłem że ten dekielek na pokrywie zaworów jest z jednej strony wypchnięty ku górze i palcem można go dociskać, troche spod niego olej się poci, po co w ogóle ten dekielek i da się go jakoś przymocować z powrotem w zwoje miejsce?
Zdemontowałem pompkę z wkładem i założyłem filtrona PP838 zalanego w 3/4 ropą.
Przy okazji zdjęcia pompki z boku silnika stwierdziłem, że znajdę inne miejsce dla nowego filtra w miejscu gdzie nic już nie zakryje i może spokojnie sobie tkwić. A dzięki temu zyskałem cenne miejsce do turbo, skrzyni i innych połączeń elastycznych - pompa turbo itp.
Wygląda to tak jak w załączniku, zdjęcia kiepskie bo z telefonu, natomiast jeżeli dojdzie grucha wepnę ją tuż przed samą pompą. Zaworek przesunąłem z pozycji Pompa Filtr do Filtr Bak, w końcu jak paliwo ucieka to z filtra do baku, więc zaworek za filtrem też nie wiele mógłby dać, bo zatrzyma tylko to co w pompie, a filtr może być pusty i po chwili zapłonu może zgasnąć.
Na razie mocowanie filtra takie druciarskie, ale zrobie na to obejmę taką jak do rur na tynk i przykręcę całość w tamtych okolicach.
Niestety nie obyło się bez przygód - kręciłem rozrusznikiem licząc w pamięci 13 razy po conajmniej 10-12 sekund. Efekt - akumulator na ostatnim odpalaniu jak już zaczynał chechłać na paliwie ale jeszcze gasł ewidentnie siadał. Zaczęły trykać kontrolki i przygasać, zdało się też słyszeć wyraźnie zmulenie rozrusznika - za mało prądu, ale chycił na szczęście. Pochodził z 10 minut na wolnych obrotach, małą rundka po drodze szybkiego ruchu i gra gitara, czy coś pomogło? Okaże się jutro rano...
Aha, pytanie - robiąc to wszystko zauważyłem że ten dekielek na pokrywie zaworów jest z jednej strony wypchnięty ku górze i palcem można go dociskać, troche spod niego olej się poci, po co w ogóle ten dekielek i da się go jakoś przymocować z powrotem w zwoje miejsce?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Zgadza się. Z tym że moje połączenie wcześniejsze z zaworkiem między filtrem a pompą mogło być bez sensu z tego względu, że istnieje duże prawdopodobieństwo iż pompka jest rozszczelniona i po nocy łapie sporo powietrza do filtra przez co poranny rozruch jest niemal niemożliwy i męczący dla rozrusznika. Tym razem zakładając ten nierozbieralny filtr przełożyłem zaworek na przewód Bak - filtr, bo w razie jakiejkolwiek dalszej nieszczelności w układzie pompa filtr, mam przynajmniej pewność że w filtrze jest paliwo, nigdzie nie uciekło, gdybym dał zawór za filtrem przed pompą, w razie nieszczelności dalszych z filtra mogłoby cofnąć bo nic by nie blokowało drogi ropie. Nie wiem czy się nie pogubiłem w tym co chciałem powiedzieć. Ale mózg już zmęczony.MinisterQ pisze:Przy szczelnym układzie/zaciśniętych cybantach filtr nie ma prawa być pusty. Zaworek przepuszcza paliwo tylko w jednym kierunku, w odwrotnym zatrzymuje wszystko łącznie z tym co jest za nim.
A jamszoł sugerował gruche z lublina 3 z tego co kojarzę w każdym razie, dziękuję każdemu który mi pomógł, także Tobie MinisterQ, efekty - RANO...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak sugerowałem zakup filtra i gruchy od Lublina 3
A lublin 3 ma wszystko od Filtrona
elnino, gruchę mam nadzieję , że dałes przed filtrem ?
A dokladnie - między zaworek zwrotny a filtr.
Mógł bys też dać przewód paliwowy przezroczysty - między filtr a pompę
Będziesz widzial czy paliwo jest czyste - bez bombelków
A lublin 3 ma wszystko od Filtrona
elnino, gruchę mam nadzieję , że dałes przed filtrem ?
A dokladnie - między zaworek zwrotny a filtr.
Mógł bys też dać przewód paliwowy przezroczysty - między filtr a pompę
Będziesz widzial czy paliwo jest czyste - bez bombelków
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]