MK VII - Czy ma korek spustowy płynu chłodzącego w silniku?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:Sterowana jest elektrycznie
ciekawe, nawet focus nie ma elektrycznie,chyba ze ma klimatronika
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

u mnie jest w Esie
Na podszybiu jest silniczek i cięgno od niego
Nawet słychac po przekręceniu stacyjki a przed uruchomieniem silnika - jak sie otwiera
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, co ma piernik do wiatraka, po pierwsze nie jest to elektrczne,a podcisnieniowe (co najwyzej zaworek jest elektryczny), a po drugie nie ma to wplywu na grzanie i chlodzenie bo to ciegno od obiegu zewnetrznego. Takze zadnego silniczka tam nie ma, sterowanie przeplywem powietrza w kabinie jest na linkach.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

U mnie klapka jest sterowana linką - sprawdziłem cięgno działa w pełnym zakresie. To była jedna z pierwszych czynności bo myślałem, że regulator jest kranikiem i nie działa właściwie. Z drugiej strony, gdyby tu był pies pogrzebany to zawsze byłby taki sam strumień ciepła ( chyba, że się mylę ) u mnie się zmienia szczególnie jak jest niski bieg i wysokie obroty. Już chyba wszystko sprawdziłem, w desperacji zastanawiam się, czy w bloku silnika nie nastąpiło ograniczenie strumienia przepływu, ale to chyba mało prawdopodobne. Chciałem nawet w układ chłodzenia wpiąć kompresor, ale to chyba glupi pomysł?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli klapka jest OK
Jeśli przepływ przez nagrzewnicę jest Ok
To pozostaje - zbyt mało wydajna pompa
Nic mi więcej do głowy nie przychodzi
Czyli ?- albo ma za małe płetwy lub za duże kółko
Kółko mniejsze - obroty wyższe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Zgodzę się z Tobą. Też tak myślę z tym, że w zeszłym roku wymieniłem pompę na dobrą włoską , nie pamiętam firmy...?. Ale cóż chyba nie będzie wyjścia.... największy problem z rozrządem... nie robiłem tego nigdy samodzielnie.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 22:34 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

co nie oznacza , że może mieć za duże kółko :mrgreen:
Trzeba by było to jakoś skonfrontować z inną - orginalną
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jestem po rozmowie z mechanikiem, który wymieniał pompę - PA 501 GRAF, daje za nią głowę ( jeszcze nigdy nie miał reklamacji na nią ). Twierdzi, że tylko wyrzucę kasę na nową. Porównywałem ją teraz na warsztacie z oryginalną z eskorta ( mam tę starą ) i jest identyczna- łopatki metalowe średnica ta sama. Mechanik twierdzi, że były problemy z pompami, ale wtedy gdy miały plastikowe łopatki :???:. Nic tylko się pociąć..... już nie chodzi o kasę nawet, ale do końca nie ma pewności, ze to usunie problem. Jeszcze jedno, czy istnieje możliwość, że pomimo tego, że działa odpowietrznik w korku - układ nie odpowietrzy się samoczynnie?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze:Jeszcze jedno, czy istnieje możliwość, że pomimo tego, że działa odpowietrznik w korku - układ nie odpowietrzy się samoczynnie?
Tak - i to często tak bywa
Podjedź pod cos - tak , żeby przodek był lekko pod górkę i daj mu po obrotach - tak koło 2500 obrotów - nawet pod 3000 przez co najmniej minutę
Jesli nagrzewnica jest zapowietrzona - na bank wtedy się odpowietrzy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Odpowietrzyłem zatem nagrzewnicę. Wczoraj pomimo chłodnego dnia wentylator w mieście włącza się z tą samą częstotliwością co wcześniej. Na razie pojeżdżę trochę i będę myślał o nowej pompie.

[ Dodano: Wto 20 Lis, 2012 ]
Walczyłem z tym dość długo... a jednak nagrzewnica!!!. Kilka razy zalewałem samą nagrzewnicę na noc octem.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ