MK VII - Czy ma korek spustowy płynu chłodzącego w silniku?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar, tu nie chodzi o to , że za 1 czy 2 dni coś się stanie
To mogło przyspieszyć awarie czegoś i zamiast np. pompa paść za 60 tys km to padnie za 10 tys km
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Zgadzam się , że tak może być. Zaś z drugiej strony jak płukałem octem nie było żadnej reakcji a przy kwasie wyleciał praktycznie "żur". Może mi podpowiecie ( pisałem do moderatora, ale nie mam odpowiedzi ), dlaczego pomimo dobrze zaznaczonych opcji w profilu i przy pisaniu postu nie otrzymuje informacji mailem, że ktoś odpowiedział na posta?. Sorki, że nie na temat.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Solar, zmien adres mailowy np na gmail i beda przychodzic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ile wlałeś butelek octu? rozgrzałeś silnik do normalnej temperatury pracy i trochę na tej temperaturze go trzymałeś albo czy po prostu jeździłeś jakiś czas na tym occie?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:Solar, zmien adres mailowy np na gmail i beda przychodzic
Kurcze to będzie problem...., z drugiej strony otrzymuje powiadomienia z innych for i jest ok.
Nie ma innego wyjścia może coś zmienić w ustawieniach?.

[ Dodano: Sob 16 Lip, 2011 ]
Wlałem 6 butelek octu ( (0,75 l ) rozgrzałem do normalnej temp, pochodził ok. 20 min., ze 2 razy włączył się wentylator i zlałem do bańki.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, a może po prostu nie miałeś kamienia w układzie to i ocet nie miał co wypłukać. A kwas poleciał po wszystkim równo to i żur wyleciał... po kwasie to żur wyleci i z układu w nowym samochodzie prosto z taśmy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

No cóż stało się, nie odwrócę tego..... Nie pozostanie nic innego jak jeździć z różańcem :cry:
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, jak kwas nie był w zbyt mocnym roztworze podany to może za dużo szkód nie narobi... trzeba mieć taka nadzieję. A na przyszłość najpierw pomyśl a jak wymyślisz to zapytaj czy dobrze wymyśliłeś ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Yagr pisze:Solar, a może po prostu nie miałeś kamienia w układzie
Sam już nie wiem. Mam problem z chłodzeniem latem , zimą zaś z grzaniem. Wymieniłem w zeszłym roku pompę. Jak jadę w trasie jest ok. - wskazówka na środku skali. Jak tylko wjadę do miasta, co chwilę włącza się wentylator - wskazówka leci w prawo. Najgorsze, ze płukanie kwasem i tak temu nie zaradziło. Co robić dalej z tym fantem? . Zimą mam ogrzewanie ( słabe ) tylko wtedy jak silnik jest na wysokich obrotach :sad:
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, a termostat jest ok?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

termostat pomimo, że był dobry i tak wymieniłem.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze: Zimą mam ogrzewanie ( słabe ) tylko wtedy jak silnik jest na wysokich obrotach :sad:
A jak wtedy wygląda wskazanie na desce rozzielczej ?
Ale w jeździe miejskiej ?
Może masz sparciałe od środka węże idące do nagrzewnicy i jest tam słaby przepływ wody/płynu - wtedy na wysokich obrotach jakos tam to przechodzi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

stara zapchana nagrzewnica moze dawac takie efekty.


co do poczty, to na ta chwile nie da sie nic zrobic i jest to wina serwera ze na niektore skrzynki nie dochodzi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Sprawdziłem węże do nagrzewnicy, - przelot jak marzenie. Wskazanie na desce- połowa skali. Wcześniej czyściłem samą nagrzewnice. Odpiąłem węże, tam gdzie są plastikowe nyple i włączyłem w obieg zewnętrzna pompę + ocet, trochę brązowej wody wyleciało i to wszystko.

[ Dodano: Nie 17 Lip, 2011 ]
Jeżeli chodzi o pocztę na serwerze wprowadziłem wyjątek dot. tego forum ( spam ) ale i tak nie dostaje informacji o odpowiedziach. Wina leży po stronie serwera mojej poczty czy serwera forum?

[ Dodano: Nie 17 Lip, 2011 ]
Znajomy mechanik podpowiedział mi , że jeżeli wąż dolotowy do nagrzewnicy jest gorący, a odlotowy lekko ciepły, nagrzewnica jest ok i węże też, to pies jest pogrzebany w odpowietrzeniu nagrzewnicy. Wystarczy wtedy zamontować na wężu wylotowym z nagrzewnicy odpowietrznik jak to było np. w Daci - ?????, bajki zapewne - przecież tu układ sam się powinien odpowietrzyć?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli przelot przez nagrzewnicę jest ok i pokazuje na środku skali to:
Może Ci nie domykać klapka nawiewu
Przez nagrzewnicę idzie cały czas woda - tam nie ma kranika zamykającego to czy leci ciepłe czy zimne - odpowiedzialna jest specjalna klapa , która puszcza powietrze albo poprzez nagrzewnicę - lub obok niej
Sterowana jest elektrycznie
Jesli nie otwiera na max przelotu powietrza przez nagrzewnicę - ta nie będzie grzała na full
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ