MK VII - Czy ma korek spustowy płynu chłodzącego w silniku?
Moderator: Moderatorzy
MK VII - Czy ma korek spustowy płynu chłodzącego w silniku?
Czy zetec 1,6;16V,90 KM 11/97 ma korek spustowy płynu w bloku silnika. Z "obsługi i naprawy Ford escort" wynika, że tak ( str. 97 ). Odkręcam ten korek ( śruba - klucz 10 ) i nic ( jest blisko koła zamachowego kilka cm od 2-biegunowego gniazdka elektr. ). Wkładam drut wchodzi na ok. 15 cm, po wyciągnięciu jest z oleju (?). Wkładam podczas pracy silnika i coś go "złapało" tak, że ledwie wyciągnąłem drut z powrotem. Czy to właściwy korek?, jeżeli nie gdzie go szukać. Proszę o szybką odpowiedź, - czyściłem układ chłodzenia i ess jest rozgrzebany.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
w twoim silniku korek spustowy jest w chłodnicy
Jak staniesz na wprost auta to masz go w prawym dolnym rogu od strony silnika,i nie ma tam śruby na klucz tylko bierzesz płaski -szeroki śrubokręt ,odkręcasz(śruba ci nie wyleci) i spuszczasz płyn.
I nie wsadzaj żadnych drutów w silnik podczas jego pracy
Jak staniesz na wprost auta to masz go w prawym dolnym rogu od strony silnika,i nie ma tam śruby na klucz tylko bierzesz płaski -szeroki śrubokręt ,odkręcasz(śruba ci nie wyleci) i spuszczasz płyn.
I nie wsadzaj żadnych drutów w silnik podczas jego pracy
W chłodnicy to wiem, i więcej korków nie ma? - w bloku. Instrukcja pokazuje, że powinien być koło czujnika ciśnienia oleju.kris2629 pisze:w twoim silniku korek spustowy jest w chłodnicy
I nie wsadzaj żadnych drutów w silnik podczas jego pracy
To był miękki miedziany drut .
[ Dodano: Nie 10 Lip, 2011 ]
Masz rację to jest otwór do skrzyni korbowej!!!!. Czyściłem układ chłodzenia dość silną mieszanką kwasu i pomyślałem , że kamień zatkał mi ten otwór i trzeba przepchać. A w instrukcji wyraźnie wskazują, że tam jest korek spustowy w bloku.driver98 pisze:Solar, podejrzewam,że włożyłeś drut do blokady wału korbowego,no,ale z racji tego,że to benzynka to mogę się mylić.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Ocet wlałem wcześniej 10% i nic, no prawie nic. Po roztworze kwasu 5 razy płukałem i za każdym razem leciał "czarny żur". Na razie nic nie "rozpuściłem" a tak przy okazji kwas solny chyba nie bierze metalu?, w przemyśle używa się go do czyszczenia instalacji CO.Jamszoł pisze:wystarczyło wlać ocet - ten zwykły co używamy w kuchni
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Rombie że aż słychać chrupanie z dalekaSolar pisze:a tak przy okazji kwas solny chyba nie bierze metalu?
Najdelikatniejsze są : pompa wody , cylindry od zewnętrznej strony
Pompa - cienka blaszka , łożysko
Cylindry - są z cienkiego żeliwa
Lamele w chłodnicy i nagrzewnicy - cieniutkie blaszki z alu
Trzeb się było podpytać tu na forumie czym sie płucze układ chłodzenia jeśli ocet nic nie dał
Jest milion różnych preparatów specjalnie do tego stworzonych , żeby robiły swoje i zostawiły w spokoju to czego mają nie rąbać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Solar, ilu procentowy roztwór wlałeś tego kwasu i co za yntelygent ci to podsunął oraz dlaczego tu wcześniej nie spytałes o ten kwas?
Nawet jak metal ci jakimś cudem ocalał to co z uszczelnieniami? Kwas solny to jeden z najmocniejszych kwasów.
Nawet jak metal ci jakimś cudem ocalał to co z uszczelnieniami? Kwas solny to jeden z najmocniejszych kwasów.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
jeden z najmocniejszych kwasów beztlenowych (mocniejsze są kwas azotowy (V) i kwas siarkowy (VI) ze względu na właściwości utleniające), dodatkowo moc kwasu zależy od jego stężnienia. Jeśli chodzi o rozpuszczanie metali przez kwas solny to rozpuszcza on tylko metale o standardowym potencjale niższym od standardowego potenciału wodoru - czyli metale nieszlachetne np sód, potas, magnez, żelazo, nikiel, kobalt, chrom itd.Yagr pisze:Kwas solny to jeden z najmocniejszych kwasów.
musiałem, takie zboczenie chemiczne już mam
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
S3ci0r, potraktuj tym kwasem aluminium - natychmiast zrobi sie czarne
Lamele w nagrzewnicy sa tak cieniutkie , że nie wróżę im długiego życia po kąpieli w kwasie.
W silniku masz żelazo i aluminium
Żeliwo to też żelaz
A gilzy sa z cienkiego żeliwa
Guma też dostaje po tyłku jesli nie jest kwasoodporna a w silniku/przy silniku nie ma takich gum
Lamele w nagrzewnicy sa tak cieniutkie , że nie wróżę im długiego życia po kąpieli w kwasie.
W silniku masz żelazo i aluminium
Żeliwo to też żelaz
A gilzy sa z cienkiego żeliwa
Guma też dostaje po tyłku jesli nie jest kwasoodporna a w silniku/przy silniku nie ma takich gum
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
prawda, ale kwas solny nie rozpuszcza aluminium (glin), ponieważ metal ten ulega pasywacji - w kontakcie z kwasem powstaje tlenek glinu który tworzy ochronną warstwę przed dalszymi reakcjamiJamszoł pisze:S3ci0r, potraktuj tym kwasem aluminium - natychmiast zrobi sie czarne
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
który pod wpływem temperatury ok 100 C ( dopuszczalna nawet do 120 C )oraz ciśnienia i przepływu glikolu może się odrywać i zatkać nagrzewnice oraz termostatS3ci0r pisze:w kontakcie z kwasem powstaje tlenek glinu
Co z mosiądzem ? termostat jest z mosiadzu
Co z uszczelnieniem pompy - simering z gumy olejoodpornej a nie kwaso
Co ze sprężynka w simeringu , która jest z cienkiego drucika stalowego i dalej jak puści - łożysko ?
Cylinder/gilza - żeliwo cieńsze niż 1mm ?
Nie pisze z sarkazmem - znasz się lepiej to napisz co by wszyscy wiedzieli dlaczego nie lejemy kwasu
Co do samego kwasu - fakt nie jest najmocniejszy - przeca mamy taki w żołądkach o mniejszym stężeniu ale jest
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
mosiądz jest stopem miedzi i cynku gdzie cynk jest w dość znaczącej ilości, ponieważ miedź jest metalem szlachetnym to kwas solny tego nie ruszy natomiast cynk zje bez problemu. efekt taki że część termostatu się rozpuści.Jamszoł pisze:Co z mosiądzem ? termostat jest z mosiadzu
rozpuści sięJamszoł pisze:Co z uszczelnieniem pompy - simering z gumy olejoodpornej a nie kwaso
głównym składnikiem stali jest żelazo zatem kwas to rozpuści.Jamszoł pisze:Co ze sprężynka w simeringu , która jest z cienkiego drucika stalowego i dalej jak puści - łożysko ?
tu także głównym składnikiem jest żelazo, również się rozpuści.Jamszoł pisze:Cylinder/gilza - żeliwo cieńsze niż 1mm ?
nie jest najmocniejszy ale jest to kwas mocny. w żołądkach stężenie tego kwasu jest duże a pH potrafi osiągnąć wartość 1 (bardzo mocny odczyn kwasowy)Jamszoł pisze:Co do samego kwasu - fakt nie jest najmocniejszy - przeca mamy taki w żołądkach o mniejszym stężeniu ale jest
Ostatnio zmieniony 12 lip 2011, 00:02 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.