[MK7 TD] po odpaleniu zgasł i nie chce ponownie zapalić...

Moderator: Moderatorzy

Crick

[MK7 TD] po odpaleniu zgasł i nie chce ponownie zapalić...

Post autor: Crick »

Witam.
Dziś rano chciałem sobie normalnie odpalić autko, tak wiec odpalam, ładnie zapalił, aż tu nagle coś "pykło" i silnik zgasł... Więcej już zapalić nie chciał, nawet nie zagadał...

Dziwna sprawa, bo kontrolka od świec działa, także bezpiecznik od pompy nie poszedł....

Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić, oblukać?
Crick

Post autor: Crick »

Rozrusznik kręci bdb, prądu jest dużo.
MinisterQ pisze:Zdefiniuj bardziej jasno określenie "coś pykło". Bo to mógł równie dobrze np. "pyknąć" pasek rozrządu, czego bym nie życzył.
Nie no raczej wyglądało mi to na coś elektrycznego, jakiś przekaźnik czy coś.

(nie był to przekaźnik świec to odpalałem po jego wyłączeniu - pyknięciu)

Oj nawet nie strasz z tym paskiem...
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ, dzięki za zainteresowanie.

Idę zlokalizować te zaworek i posprawdzać bezpieczniki przy aku.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jak pasek padnie to kręci jak wściekły, nie życzę ale sprawdź ten pasek zanim zaczniesz znowu próbować kręcić...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Crick

Post autor: Crick »

Kręcił normalnie ;)


edit:
Byłem przy aucie, a więc tak... na początku chciałem sprawdzić te bezpieczniki przy aku, więc ściągam osłonkę a tu:

Obrazek

Już się cieszyłem że to to... ale jednak nie :( przykręciłem kabel do porządku, próbuje odpalić ale nic... :evil:

Zaworka nie sprawdzałem, bo nie wiem gdzie jest i jak go sprawdzić, muszę o tym doczytać, ale póki co odstawiam sprawę, bo trzeba też trochę popracować dziś...

A jak ten pasek sprawdzić? tą osłonkę zdjąć po lewej? Odkręciłem tą małą śrubkę ale i tak nie chciało zejść...
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze: Ten kabel wygląda jak połączenie aku - masa silnika,
Nie nie, to jest plusowy klema :P

Od zawsze miałem dwa takie grube, i w minusie i w plusie podłączone
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze:Zrób więcej fotek żeby można było się zorientować w sytuacji.
http://imgur.com/a/zm9L3#0NqGV
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze:http://imgur.com/a/zm9L3#MoL0Y tu masz zaworek, pomierz napięcia na tych przewodach które do niego dochodzą. Tam widać swoją drogą że ktoś przy tym już grzebał - jak widzę taką poskręcaną izolację to i mnie zaczyna skręcać.
Bo to jest tak ze jak sobie sam nie zrobisz to inny to na odwal robią :/

A co do kabelków od zawroka... to te trzy co do tego czerwonego dzyngla idą?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Crick, a jak przekręcisz kluczyk w pozycję 2 to słychać takie hmm... "trrr..." na pompie? Może nie dochodzi napięcie do pompy?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Crick

Post autor: Crick »

kupiec pisze:Crick, a jak przekręcisz kluczyk w pozycję 2 to słychać takie hmm... "trrr..." na pompie? Może nie dochodzi napięcie do pompy?
Nie, ale jakoś nigdy tego specjalnie nie słyszałem.
MinisterQ pisze:Crick napisał/a:
to te trzy co do tego czerwonego dzyngla idą?


Dokładnie tak.
Na tym jednym odkrytym pojawia się ok 2-3V.... pozostałych na razie nie rozklejałęm.
Rozpiąłem tą kostkę co jest przed tymi kabelkami... tam na dwóch pinach jest 4-6V...
Nie wiem skąd takie napięcia... dziwne jakieś
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze:Jeśli takie napięcia masz po przekręceniu kluczyka w pozycji "zapłon",
Właśnie w tej pozycji mierzyłem.

Bezpieczniki sprawdzone,na ten kabel tak na szybko luknąłem i wychodzi na to że leci w kierunku rozrusznika.
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze:To auto ma immo?
Nie, choć elektryk mi kiedyś gadał, że niby jest, ale już to ktoś omijał...
Także kluczyk mam zwykły bez immo.


Kurde, do tego mojego elektryka mam ok. 20-25km... :/ Holowanie nie bardzo, ale... jak nic nie wykminie to będzie bieda.

Ewentualnie jutro podjadę do niego i popytam.
Crick

Post autor: Crick »

MinisterQ pisze:To jeśli kontrolki zapalają się po przekręceniu w pozycję "zapłon" (co oznacza że stacyjka jest w porządku), to... zaczyna się grzebanina.
No właśnie wszystko działa, już kiedyś miałem przypadek że mi zgasł podczas jazdy, ale wtedy nie świeciła mi kontrolka świec, okazał się to padnięty bezpiecznik pompy.

A teraz jest inaczej.. kontrolka działa i bezpiecznik cały :P
MinisterQ pisze:Swoją drogą reszta elektryki działa poprawnie w aucie? Światła, spryski, kontrolki?
Świece się załączają i grzeją?
Tak, właśnie wygląda na to że nie dostaje paliwa.

Przed chwilą przemierzyłem jeszcze raz te trzy kabelki, na jednym 1-2V, na drugim 0.2-0.3V, na trzecim nic.


A mówisz, że powinno być na którymś +12, tak? (wiadomo... 12-14, tyle ile w aku w sensie)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

MinisterQ, lucas tyrka kolego :) jak nie tyrka to jak pisałeś pradu nie ma na pompie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Crick

Post autor: Crick »

Panowie, znalazłem bardzo przydatne informacje w internecie (trochę poszperałem).
I jednak na tych trzech kabelkach nie ma być +12 :P

Ale do rzeczy:
Bój o przywrócenie TD do pracy wygrany, trochę sie rozpiszę ale dla posiadaczy TD może się przydać. Nadmieniam że sprawa dotyczy pompy wtryskowej Lukasa.

1) małe czerwone na pompie i dochodzą do tego trzy kabelki.
To jest czujnik położenia dźwigni przyspieszenia. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał o położeniu dźwigni pedału gazu.

2) zaworek z boku pompy dochodzi jeden kabelek.
To zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika tzw.(elektrozawór STOP). Po wyłączeniu zapłonu kluczykiem odcina dopływ paliwa.

3) jakiś okrągły zaworek na przodzie pompy.
To korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika, Włączenie zasilania elektrycznego wywołuje zmiany wyprzedzenia wtrysku a urządzonko przestaje działać, gdy silnik nagrzeje się do normalnej temperatury pracy

To tyle jeśli chodzi o wykład na temat osprzętu pompy wtryskowej, a teraz co nieco o przyczynie unieruchomienia mojego TD. Padł elektrozawór odcinający dopływ paliwa opisany w poz.2 mojego wywodu. Według mnie dostała się do niego jakaś śladowa ilość wody, która spowodowała zwarcie i uszkodzenie elektromagnesu. A ten zamknął dopływ paliwa i można sobie było kręcić rozrusznikiem do zimy w 2008 roku. Teraz krótka porada jak sobie z tym poradzić w razie nagłej potrzeby. Oczywiście wymieniając go na nowy, ale awaria jest o tyle dokuczliwa że odrazu unieruchamia samochód. Trzeba wykręcić ten zawór, wyjąć z jego wnętrza tłoczek i sprężynkę założyć spowrotem to co zostało i w drogę. Pozwala to na dalsze kontynuowanie jazdy nie da się tylko zgasić silnika kluczykiem. Ale na to są inne sposoby
-zaczekać aż skończy się paliwo
-hamulec, 5-ty bieg i puścić sprzęgło
Przepraszam za takiego długiego posta i proszę o łagodny wymiar kary, ale dla TDieslowców może to być cenna informacja.
Tekst pochodzi z http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=89919&c=45&f=20

Jak tylko przestanie deszcz padać to idę posprawdzać to :twisted:
ODPOWIEDZ