Wymiana pompy wspomagania.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a ja mam, widze ze za tanio sobie życzę, gosc chcac 300zl wie co robi i slusznie :) ale jak wspomnialem to dostarcze ja przy okazji wyjazdu na slask i jakiegos spota z kolegami, inaczej nie mam zamiaru jej pakowac i wysylac. Trzeba bylo wczesniej sie namyslac, jak jechalem na zlot, ale widze ze żal bylo dac 50zl na pompe ktorej nigdzie nie ma.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Udało mi się znaleźć pompę i wymienić ją dzisiaj, nie obyło się bez problemów najpierw ze zdjęciem paska, później wkręceniem tej rurki metalowej do pompy. Na duchu podtrzymywał mnie od godziny 15 do 18 rzęsisty deszcz. Cały mokry ale pompa wymieniona, teraz kilka dni testu czy wszystko z nią ok.

Mam tylko jeden problem. Na luzie podczas gazowania wszystko jest niby ok, ale już jadąc na którymkolwiek biegu i wkręcając silnik na obroty powyżej 2000tys zaczyna być słychać dźwięk przypominający trochę ślizgający pasek, niby taki pisk ale stłumiony, a przecież wiadomo jak pasek potrafi piszczeć :roll: widzę, też, że kręcąc się po rolkach wibruje/faluje nie wiem jak to nazwać. tak od lewej do prawej buja go no i wydaje mi się, że jest luźniejszy niż był przedtem, mimo że koło napinające dociągnięte do oporu że aż silnik się podnosił. No i teraz pytanie, czy pasek mógł podczas tej całej operacji aż tak się rozciągnąć?

Czy to np łożyska w pompie?

Chociaż jak tak sobie myślę, to gdyby była to wina łożysk rzęziłyby na luzie tak samo gdybym zwiększył obroty silnika. no bo przecież koło się kręci tak czy siak. Więc byłbym bardziej za tym paskiem, tylko dlaczego taki luz?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ