Tulejki wahacza-firmy

Moderator: Moderatorzy

Kwazio

Post autor: Kwazio »

Jamszoł,

Pewnie chodziło o Krafta ;-) 229zł to cena w porządku za cały komplet. Na nasze drogi chociażby to z tytanu było to i tak się po roku lub dwóch rozleci ;-P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kwazio, jak każda inna guma w wahaczach
Naszych dziur nie wytrzyma nic
Oczywiście zależy jeszcze jak kto jeździ i jak ma postawiony wóz czyli gleba - seria - nieco wyżej
Gleba - 50 % wytrzymałości mniej od normalnego zużycia , trochę wyżej - wytrzymają nieco dłużej - nawet i ze 4 lata w powiązaniu z umiejętną jazdą :mrgreen:
Sam kiedyś byłem orendownikiem wymiany tulei - ale po wymianie tulei stwierdziłem , że nie warto się babrać - lepiej wymienić cały wahacz - dobrej firmy i mieć parę lat spokój
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale macie problemy :p 4 strony tematu co moglby sie skonczyc na 1. Jezdzilem na calych wahaczach 4max i jakos dawaly rade, a podobno to taki badziew. no i zalezy ile kto jezdzi autem to takie sobie kupuje. robisz duze przebiegi kup sobie cos co wiecej wytrzyma, robisz male, to po co Ci najlepsza firma w mniemaniu forumowiczow skoro i tak auto pewnie sprzedaz za rok lub 2 ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A możecie mi powiedzieć jakie śruby kupić? Jakie mają długości i jaką twardość wybrać?
Kwazio

Post autor: Kwazio »

WieSiu, Jamszoł,

Nie, żebym się podlizywał czy coś ale popieram ;-) hehehe :mrgreen:

Co do śrub to powiem szczerze zapomniałem o nich i moja druga połowa kupiła mi je w auto częściach ford w Mysłowicach. Kupiła oryginały 13zł za szt.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek pisze:A możecie mi powiedzieć jakie śruby kupić?
Tylko i wyłącznie orginały - nie kombinuj z innymi - dla swojego i innych , bezpieczeństwa
A jeśli już , to o twardości koło 10 - nigdy mniej niż 8,8
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Nie chce być przesadnie szczery ale robią się już tu flaki z olejem aaa
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Temat do zamknięcia, już wszystko kupione. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej nie będę zamykał tematu - to jest dział techniczny i ktoś może będzie sie chciał podpiąć pod temat
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Pany mam dylemat.
Chcę zrobić remont wahaczy w Escorcie. Co kupić ?
Na kompletne nowe wahacze nie mam kasy. Escort ma prawdopodobnie 445tyś km przebiegu więc nie wiem w jakim stanie są gniazda tulei, lewy wahacz jest jeszcze oryginalny Ford, drugi nie wiem co to bo nie widziałem loga. Czy jeżeli gniazda będą wyrobione to po zamontowaniu nowych tulei nie wybije mi ich za szybko ?

W grę wchodzi taki zestaw Febi, sworzeń i tuleje:
http://allegro.pl/tuleje-sworzen-wahacz ... 30432.html

Czy oryginalne tulejki:
http://allegro.pl/oryginalne-tuleje-wah ... 42830.html

Te śruby to sworznia wahacza, tylko po co mi je jak pasuje żeby dodali te co się tuleje przykręca :P

Ewentualnie Tuleje TRW lub Lemforder bo też są na allegro, nie wiem co wybrać.

Plus później ewentualnie dokupić sworznie Febi jak kasa zostanie.
Co doradzicie, bo chcę zrobić ten przód bo strasznie już wali, wolna jazda po nierównościach nie należy do przyjemności, a przy większych prędkościach mam wrażenie że buja przodem ( amory dobre, 2 lata temu było 80% sprawności )

Proszę od podpowiedzi bo mam mętlik co robić :/
kris

Post autor: kris »

mateusz_175 pisze:Pany mam dylemat.
Chcę zrobić remont wahaczy w Escorcie. Co kupić ?
mateusz_175 pisze:Czy oryginalne tulejki:
http://allegro.pl/orygina...2271942830.html
tylko ori ;)
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

kris pisze:
mateusz_175 pisze:Pany mam dylemat.
Chcę zrobić remont wahaczy w Escorcie. Co kupić ?
mateusz_175 pisze:Czy oryginalne tulejki:
http://allegro.pl/orygina...2271942830.html
tylko ori ;)
To chyba jednak się skuszę na nie :P
Dzięki za podpowiedź.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

To teraz ja 3 grosiki dodam. Pytanie mam - zaczęło mi trzeszczeć w zawieszeniu z prawej strony tak jak by gumy. Co to i co może się stać?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

robertford, to mogą być obejmy stabilizatora i łączniki stabilizatora - ale raczej te stukają, albo gumy wahacza - tu może się pojawiać "pływanie". Trzeszczenie może tez powodować łożysko kolumny McPhersona. Łączniki i obejmy stabilizatora są wkurzające ale nie wymagaja natychmiastowej wymiany. Tuleje wahacza powinien ci diagnosta na szarpakach wykryć.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ