Strona 1 z 1

Roznice w silniku 1.6 16v

: 06 cze 2011, 19:37
autor: mlekolowickie
Dorwalem sie do fajnych dokumentow odnosnie zeteca
Z moich obserwacji widac cos takiego:
silniki byly 3: l1h, l1k i l1e
l1e byl o pojemnosci 1596ccm, h/k 1597ccm.
czy to jedyna roznica w silnikach?
po sprawdzeniu w dowodzie, mam 1597 czyli raczej l1h.
nie daje mi to spac, ktos wie jakie sa roznice miedzy tymi silnikami?

: 06 cze 2011, 20:33
autor: cidzej
a czy wszystkie wersje byly na europe ?? :> moze np ktorys byl na rynki ameryki poludniowej przystosowany np do etanolu i stad roznica w pojemnosci :P

: 06 cze 2011, 20:37
autor: mlekolowickie
informacje podaj program oznaczony "ford europe" wiec raczej to odpada:)

: 06 cze 2011, 21:28
autor: Yagr
mlekolowickie,
tu znajdziesz info o różnych zetec'ach http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine . Ty masz zwykłego zeteca z pierwszej rodziny, która dała nazwę całości czyli zeta. Ten cos napisał (1596) to już sigma i jego raczej w essach nie było a był w focusach. Przeciez niedawno była dyskusja na sb o tym silniku tyle że z fiesty, skleroza? :twisted:
Chociaz muszę zwrócić honor... tu chodzi o silniki tej samej rodziny zeta tylko z mondków.
A jesli chodzi o oznaczenia L1. to te o poj1mności 1596 były w mondkach ale nie mam pojęcia skąd to się wzięło - może z różnego zaokrąglania tych anglosaskich cali sześciennych??

: 06 cze 2011, 23:11
autor: KULEK
Silniki posiadaja wybita pojemnosc, ale moc jest umieszczana na naklejce na dolocie powietrza i sciera sie. Jednak istnieje jeszcze oznaczenie wybite na boku bloku silnika od strony skrzyni biegow. Oto jak je odczytac:

Escort/Orion/Fiesta
============
Pierwsza litera:
L - 1.6
R - 1.8
N - 2.0

Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
D - 77kW / 105 KM
K - 85kW / 115 KM
Q - 96kW / 130 KM


Mondeo
=====
Pierwsza litera:
jak wyzej.

Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
K - 85kW / 115 KM (82kW / 112 KM w niektorych modelach)
G - 100kW / 136 KM

Trzecia litera to standard emisji, najwyrazniej B i J to oznaczenia najnowszego standardu.




Znalezione w necie

: 06 cze 2011, 23:21
autor: Yagr
KULEK, ale to nie o to chodzi tylko o ta nieszczęsną róznice w pojemności podawaną inaczej dla mondkowych zetec'ów z typoszeregu L1 i tego samego szeregu motorków w escorcie. Czyli własnie tej różnicy między
KULEK pisze:I/1 - 66kW / 90 KM
a
KULEK pisze:65kW / 88 KM w niektorych modelach
Zwłaszcza że był jeszcze mondek z silnikiem 1596ccm i mocą 95 koni (L1N/L1Q) ;)

POza tym spróbój mi wg tych wytycznych co podałeś rozszyfrować mój silnik LJF ;) To "J" jakos nie pasuje do schematu. Choć ogólne wytyczne są prawidłowe.

: 08 cze 2011, 23:05
autor: mlekolowickie
co wy mowicie, one maja taka sama moc, silniki ktore podalem powyzej, wg. moich informacji moga sie roznic umiejscowieniem filtra paliwa jak i modulem zaplonowym(zetec/dohc). czy to jedyne roznice?

: 09 cze 2011, 09:04
autor: Yagr
mlekolowickie, rozrzut mocy jest od 88do95 koni, ale jesli chodzi o ścisłość to mam wrażenie że tu w grę wchodzi właśnie to zaokręglanie i przeliczanie KM/HP, cali na cm itd...

: 09 cze 2011, 15:29
autor: cidzej
te 88 ps to jest celowe obnizenie mocy, bo w niektorych bardziej cywilizowanych krajach placi sie ubezpieczenie od mocy a nie pojemnosci i dzieki takiemu drobnemu zabiegowi placimy nieco mniej :D