Roznice w silniku 1.6 16v
Moderator: Moderatorzy
Roznice w silniku 1.6 16v
Dorwalem sie do fajnych dokumentow odnosnie zeteca
Z moich obserwacji widac cos takiego:
silniki byly 3: l1h, l1k i l1e
l1e byl o pojemnosci 1596ccm, h/k 1597ccm.
czy to jedyna roznica w silnikach?
po sprawdzeniu w dowodzie, mam 1597 czyli raczej l1h.
nie daje mi to spac, ktos wie jakie sa roznice miedzy tymi silnikami?
Z moich obserwacji widac cos takiego:
silniki byly 3: l1h, l1k i l1e
l1e byl o pojemnosci 1596ccm, h/k 1597ccm.
czy to jedyna roznica w silnikach?
po sprawdzeniu w dowodzie, mam 1597 czyli raczej l1h.
nie daje mi to spac, ktos wie jakie sa roznice miedzy tymi silnikami?
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a czy wszystkie wersje byly na europe ?? moze np ktorys byl na rynki ameryki poludniowej przystosowany np do etanolu i stad roznica w pojemnosci
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mlekolowickie,
tu znajdziesz info o różnych zetec'ach http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine . Ty masz zwykłego zeteca z pierwszej rodziny, która dała nazwę całości czyli zeta. Ten cos napisał (1596) to już sigma i jego raczej w essach nie było a był w focusach. Przeciez niedawno była dyskusja na sb o tym silniku tyle że z fiesty, skleroza?
Chociaz muszę zwrócić honor... tu chodzi o silniki tej samej rodziny zeta tylko z mondków.
A jesli chodzi o oznaczenia L1. to te o poj1mności 1596 były w mondkach ale nie mam pojęcia skąd to się wzięło - może z różnego zaokrąglania tych anglosaskich cali sześciennych??
tu znajdziesz info o różnych zetec'ach http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine . Ty masz zwykłego zeteca z pierwszej rodziny, która dała nazwę całości czyli zeta. Ten cos napisał (1596) to już sigma i jego raczej w essach nie było a był w focusach. Przeciez niedawno była dyskusja na sb o tym silniku tyle że z fiesty, skleroza?
Chociaz muszę zwrócić honor... tu chodzi o silniki tej samej rodziny zeta tylko z mondków.
A jesli chodzi o oznaczenia L1. to te o poj1mności 1596 były w mondkach ale nie mam pojęcia skąd to się wzięło - może z różnego zaokrąglania tych anglosaskich cali sześciennych??
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Silniki posiadaja wybita pojemnosc, ale moc jest umieszczana na naklejce na dolocie powietrza i sciera sie. Jednak istnieje jeszcze oznaczenie wybite na boku bloku silnika od strony skrzyni biegow. Oto jak je odczytac:
Escort/Orion/Fiesta
============
Pierwsza litera:
L - 1.6
R - 1.8
N - 2.0
Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
D - 77kW / 105 KM
K - 85kW / 115 KM
Q - 96kW / 130 KM
Mondeo
=====
Pierwsza litera:
jak wyzej.
Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
K - 85kW / 115 KM (82kW / 112 KM w niektorych modelach)
G - 100kW / 136 KM
Trzecia litera to standard emisji, najwyrazniej B i J to oznaczenia najnowszego standardu.
Znalezione w necie
Escort/Orion/Fiesta
============
Pierwsza litera:
L - 1.6
R - 1.8
N - 2.0
Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
D - 77kW / 105 KM
K - 85kW / 115 KM
Q - 96kW / 130 KM
Mondeo
=====
Pierwsza litera:
jak wyzej.
Druga litera/cyfra:
I/1 - 66kW / 90 KM (65kW / 88 KM w niektorych modelach)
K - 85kW / 115 KM (82kW / 112 KM w niektorych modelach)
G - 100kW / 136 KM
Trzecia litera to standard emisji, najwyrazniej B i J to oznaczenia najnowszego standardu.
Znalezione w necie
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
KULEK, ale to nie o to chodzi tylko o ta nieszczęsną róznice w pojemności podawaną inaczej dla mondkowych zetec'ów z typoszeregu L1 i tego samego szeregu motorków w escorcie. Czyli własnie tej różnicy między
POza tym spróbój mi wg tych wytycznych co podałeś rozszyfrować mój silnik LJF To "J" jakos nie pasuje do schematu. Choć ogólne wytyczne są prawidłowe.
aKULEK pisze:I/1 - 66kW / 90 KM
Zwłaszcza że był jeszcze mondek z silnikiem 1596ccm i mocą 95 koni (L1N/L1Q)KULEK pisze:65kW / 88 KM w niektorych modelach
POza tym spróbój mi wg tych wytycznych co podałeś rozszyfrować mój silnik LJF To "J" jakos nie pasuje do schematu. Choć ogólne wytyczne są prawidłowe.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mlekolowickie, rozrzut mocy jest od 88do95 koni, ale jesli chodzi o ścisłość to mam wrażenie że tu w grę wchodzi właśnie to zaokręglanie i przeliczanie KM/HP, cali na cm itd...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"