SWAP z 1,6 zetec na 2,0 i tuning 2,0

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

XxXSTUDIXxX

SWAP z 1,6 zetec na 2,0 i tuning 2,0

Post autor: XxXSTUDIXxX »

Witam jestem tu nowy mam już 2 Esika pierwszego miałem MK V teraz mam MK VII z obu jestem zadowolony ale do rzeczy mam silnik 1,6 16v ale chce włożyć 2,0 16v ale za nim go włoże chce go trochę poprzerabiać nie bede wnikał w szczegóły chyba ze ktoś bedzie zainteresowany. I tu moje pytanie czy nadaje sie do przeróbki czy tez moze ktos polecił by jakiś bardziej sie nadający motor.

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Wto 19 Kwi, 2011 ]
zły dział, tytuł tez niczego nie mówi - przeniesione i zmienione. A dodatkowo polecam poczytać podobne tematy ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 15:21 przez XxXSTUDIXxX, łącznie zmieniany 3 razy.
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

to zalezy co chcesz mieć. Napisz coś więcej.
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Jeśli dobrze zrozumiałem chcesz włożyć sobie RS'a, ale pierw go troszke podziubać. Moja odpowiedz jest jednoznaczna, szkoda takiego silnika. Jeśli chcesz ładować w niego kase to zrób mu porządny remont i ciesz się jazdą na nim. Silnik RS to wymierający gatunek i myśle, że szkoda takiego motoru do byle zabawy, tyle odemnie ;) Pozdrowił i powodzenia.
tomi
Posty: 273
Rejestracja: 23 lis 2010, 23:44
Lokalizacja: złotów

Post autor: tomi »

2.0 16v ale jaki?? bo w palecie forda kilka takich silnikow jest.
Ford Scorpio 94' 2.0 16v - sam
Ford Scorpio 95' 2.0 16v - frodo
Ford Ka 2001 1.3 60 KM - psyduck
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

z palety na złomowisku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
Benko

Post autor: Benko »

O dobry silnik 20 16 v ? Będzie trudno aa Ale kto szuka ten znajdzie :mrgreen: Najleprzy silnik to od Rs
POWODZONKA :lol:
XxXSTUDIXxX

Re: PD:

Post autor: XxXSTUDIXxX »

Chce włożyć 2,0 16 z RS a tu kilka żeczy które mam zamiar zrobić:
-TURBO tylko narazie sie zastanawiam bo dużo czytałem na ten temat podobno lepsze jest E-TURBO może ktos moze cos na ten temat napisac Jeszcze jest SEMITURBO,
-Przerobka silnika(przeczytałem gdzies ze producenci sami zaniżaja moc silnika o 5% zeby jego zywotnośc byla dluzsza)
-jakies modyfikacje ukladu zaplonu
-przerobić układ wydechowy tylko ze podobno dopasowanie tutaj jest bardzo trudne dlatego to zostawie na koniec
-chip tuning,

Chyba ze ktos moze polecic inny motor do modyfikacji

Aha jeszcze jedno pytanko czy musze miec skrzynie tez z Rs-a czy moze zostac ta co mam i czy bedzie pasowac

A ten silnik co mam teraz jest po Kapie ale chce cos mocniejszego zeby zeszta została w tyle ha ha (bmw czy audi)
Benko

Post autor: Benko »

XxXSTUDIXxX pisze:chce cos mocniejszego zeby zeszta została w tyle ha ha (bmw czy audi)
I tak trzymać
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tomi
Posty: 273
Rejestracja: 23 lis 2010, 23:44
Lokalizacja: złotów

Post autor: tomi »

Lubie takie odpowiedzi jak kolegi jaro , to podlapie podobny styl.

E-turbo czyli przez internet??? czy po wifi doaldowuje silnik no to cos w tym stylu.
E turbo bzdura.

Jak chcesz turbic to tylko 2.0 16v zetec black top , mechanika zamaist hydrauliki i mozna tam osiagac ladne liczby , a po zakuciu dolu , komplet kucizny kolo 3 tys , spokojnie 300 koni i 400 niuta seryjna skrzynia z focusa wytrzymuje to spokojnie.


Ale cos czuje ze ani wiedza ani budzetem grzeszyc nie bedziesz jak wogole wyczytales takie pierdy o jakis e turbo i semiturbo , wiec ogolnie sobie daj spokoj :D


ogolnie to wydaje mi sie ze bardziej realne bedzie , wlozenie przepustnicy walkow od 2.0 do tego pokrecic potem tymi walkami swiniaka zamontowac i bedzie fajnie.
Ford Scorpio 94' 2.0 16v - sam
Ford Scorpio 95' 2.0 16v - frodo
Ford Ka 2001 1.3 60 KM - psyduck
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2640
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

NO to żeście Kolegę na ZIEMIĘ sprowadzili ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tomi pisze:E-turbo czyli przez internet??? czy po wifi doaldowuje silnik no to cos w tym stylu.
E turbo bzdura.
tomi, e-turbo to nie żadna bzdura tylko że e-turbo z allegro czy ebaja nie ma nic wspólnego z profesjonalna instalacją pod elektryczne doładowanie dające porządny przyrost mocy ;) poczytaj sobie http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... to_08.html
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Chcesz dać turbo do 2.0 16v DOHC? Chcesz to chipować? :mrgreen:

Superchips dedykowany daje 10 koni, ale dostać taki graniczy z cudem, a i cena jest wysoka.

Nie rozumiem jaki problem jest z przeróbką wydechu. Dajesz przelotowy z nierdzewy i po sprawie.

Może inaczej - jakim budżetem chcesz się posługiwać to ci dopasujemy modyfikacje twojego auta.
Awatar użytkownika
Damiano-Gdynia
Posty: 513
Rejestracja: 08 lut 2009, 21:36
Lokalizacja: Mosty/Gdynia

Post autor: Damiano-Gdynia »

Nie ma co owijać w bawełnę , jak coś ma być zrobione dobrze to raczej mało kosztować nie będzie ... I nasuwa się pytanie , czy warto ładować kasę w silnik do esa wiedząc , że budy do najżywotniejszych nie należą .

Z ciekawości przeczytałem jeden temat z podanych przez Yagr'a i jeśli chodzi o budowę mocnego N/A to koszta nie są takie duże jak by się mogło wydawać a i z niektórych elementów można po prostu zrezygnować . 2.0Zetec w porównaniu z 2litrowym motorem z rs'a jest dość rozwojowym silnikiem i niewielkie ingerencje w samą mechanikę i skupiając się na elektronice można spokojnie podnieść moc tego motoru z tych seryjnych 130/136KM do ponad 150KM a i żywotność motoru się nie zmniejszy praktycznie .
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Damiano-Gdynia pisze:I nasuwa się pytanie , czy warto ładować kasę w silnik do esa wiedząc , że budy do najżywotniejszych nie należą .
buahahaha i kto to mówi :DDDDDDD
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Zablokowany