Problem z silnikiem, ale nie mechaniczny tylko życiowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Jamszoł pisze:Gajek, spróbuj wbić trochę mniejszą nasadkę na łeb śruby - z pół godziny wcześniej popryskaj WD 40 a tuż przed odkręcaniem uderz w łeb śruby młotkiem poprzez jakiś wałek ( wzdłuż osi obrotu śruby)
Lub jeśli masz palnik - upal łeb śrubie i ściągnij rozrusznik jak ze szpilki :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tym nie dogrzejesz śruby nie mówiąc o ucinaniu
WD 40 na 30 minut przed operacją - młotek i wałek do uderzenia a potem jak pisalem nasadka o wymiar mnniejsza - wbijasz młotkiem i kręcisz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Tej śruby nie da się ruszyć, wbiłem nasadkę, nawet przedłużyłem sobie klucz aby lepiej mi się odkręcało i nic. Klucz się okręca. A z tym silnikiem to dzisiaj go rozbieram. Jak najłatwiej ściągnąć rozrząd, ciąć pasek?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek pisze:ciąć pasek?
po co? odkręcasz napinacz i ściągasz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Spróbuje z tym paskiem. Nie mogę odkręcić śrub głowicy. Nie wiem jak ją rozebrać.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, ściągasz pokrywę zaworów - jakieś 10 śrub na klucz 10, pod spodem masz widoczne śruby głowicy - porządna nasadka i muszą puścić. Ale głowicy nie zdejmiesz od razu - trzeba jeszcze kolektory odkręcić. Z ssącym problemów nie będzie ale wydechowy może mieć śruby przygrzane i zapieczone. No ale najpierw to te śruby głowicy musisz odkręcić bez tego dalej nie ruszysz. Aaa... i odkręcasz w odwrotnej kolejności niż były dokręcane.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można od kolektora wydechowego odkręcić rurę wydechową , odpiąć wąż ssący od kolektora ssącego i zwalić głowicę z kolektorami - będzie łatwiej i szybciej :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no fakt, można to razem zwalić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Yagr, ja wiem gdzie są śruby. Chodziło mi o to, że śruby są tak mocno przykręcone, że nie mogę ich ruszyć zwykłą grzechotką. Pożyczę może klucz dynamometryczny, on ma dłuższą rączkę i tym powinno pójść. Rurę wydechową już odciąłem z katalizatorem ( był pusty) i wywiozłem go na złom, dostałem 4zł. Kolektor wydechowy też już odkręcałem i śruby były zapieczone trzeba było je ciąć. Brat ma pęknięty kolektor i chcemy wymienić na ten cały, ale on jest inny niż ten co on ma. http://allegro.pl/ford-escort-kolektor- ... 23474.html to jest ten co on ma. A to jest ten co jest w tym na złom http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-fo ... 86911.html

Co to za rurka i czy możemy wsadzić go do brata auta?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rurki wytnij a otwory zaspawać - jeśli reszta pasuje.
Od kiedy grzechotką się odkręca głowicę ?
To musi być PORZĄDNA nasadka , porządne pokrętło do tego i z pół metra rury na przedłużkę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Próbowałem tym co mam w domu. Grzechotka i nasadki są dobre, tylko za małe przełożenie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek, głowica jest na tyle przykręcona , że 99 % grzechotek powinno się rozlecieć a nakrętka/śruba nie puści
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

90 Nm + 90 stopni - czyli przy odkręcaniu musisz przyłożyć co najmniej 100 Nm
Acha - odkręcasz odwrotnie do przykręcania
Załączniki
głowica.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jeszcze mam problem z odkręceniem świec. Nie mogę ich ruszyć, wczoraj zniszczyłem klucz do świec. Żadna nie drgnie, strasznie mocno są dokręcone.
ODPOWIEDZ