Strona 7 z 11
: 08 lut 2009, 23:29
autor: yezozwierz
A mi kontrolka gaśnie po jakiś 2 sekundach jak silnik zimny całkiem
Ale jeździ, dzisiaj znów prawie dwie paki rozwinąłem

: 09 lut 2009, 08:43
autor: cidzej
ja bym sie wstrzymal ze stawianiem wyrokow czy pomoglo czy nie [przynajmniej przez kilka dni, bo bardzo czesto po wymianie jakiegos elementu cieszymy sie 1-2 dni, ze juz po problemie a on po tygodniu wraca

: 09 lut 2009, 09:45
autor: Pexu
I to jest optymistyczne podejście

: 14 lut 2009, 17:36
autor: gracurulezzz
Piszecie panowie o różnych markach olejów ,a co powiecie o Lotosie?Są dobre czy może znośne,albo totalne dno?Mój Ess jeździ na lotosie mineralnym,ale planuje zmienić na półsyntetyk i nie wiem czy na lotos czy inny......
: 14 lut 2009, 18:16
autor: deathrider_85
gracurulezzz pisze:Piszecie panowie o różnych markach olejów ,a co powiecie o Lotosie?Są dobre czy może znośne,albo totalne dno?Mój Ess jeździ na lotosie mineralnym,ale planuje zmienić na półsyntetyk i nie wiem czy na lotos czy inny......
Ja miałem półsyntetyk Lotosa i po zmianie na Castrola nie jestem zadowolony.
Uważam, że Lotos był lepszy.
Za niedługo zmieniam olej na Shella (już nie długo przebieg 00000

.
: 14 lut 2009, 20:11
autor: Jamszoł
gracurulezzz,
powiem tak - Lotos mineralny 15W40 API SG/CD temperatura płynięcia - minus 32 C
Lotos City mineralny 15W40 API SF/CC temperatura płynięcia - minus 30 C
Jak widac tej zimy były temperatury zbliżone do temp. płynięcia tego oleju a to już jest dość niebezpieczne dla silnika.
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk - API - SG/CD temp. płynięcia - minus 44
Więc tu już jest OK
Nie trzymaj w silniku minerala.
: 15 lut 2009, 19:51
autor: Przemo
Jamszoł
teraz Lotos Semisyntetic ma trochę inne właściwości:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Specyfikacje
ACEA A3-02 / B4-02, ACEA A3/B3-04
Gwarantuje
* optymalną temperaturę pracy silnika dzięki formule Thermal Control
* doskonałą czystość silnika
* łatwy rozruch w niskich temperaturach (do -25°C)
: 15 lut 2009, 20:20
autor: Jamszoł
Ja w necie znalazłem tak :
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Więc tak podałem
: 15 lut 2009, 23:04
autor: Przemo
to sa stare dane wiec zamiescilem nowe ze strony producenta i etykiety

: 05 mar 2009, 19:46
autor: jarekl
2 lata 90 tys km. i tylko 10 W 40 elf wymiana co 15 tys
: 11 cze 2009, 13:14
autor: swierszczu79
yezozwierz pisze:A mi kontrolka gaśnie po jakiś 2 sekundach jak silnik zimny całkiem
Ale jeździ, dzisiaj znów prawie dwie paki rozwinąłem

Hejka!! i jak tam autko sie sprawuje z nowym olejem??? sam sie zastanawiam nad taka operacja

: 11 cze 2009, 13:22
autor: Jamszoł
U mnie jest OK - nic nie zaczeło cieknąć - oleju po 3000 km nie ubyło nawet o milimetr na miarce.
Silnik chodzi ciszej , co do odpalanie - no cóż jest ciepło i nie można nic powiedzieć.
: 11 cze 2009, 13:26
autor: Yagr
cóż... u mnie cieknie ale ciekło też przed wymianą więc proszę o to nowego oleum nie obwiniać

: 11 cze 2009, 13:43
autor: Jamszoł
Yagr pisze:u mnie cieknie ale ciekło też przed wymianą
A dla czego cieknie ?
Odpowiedź jest prosta

Yagroski to nygus

uszczelnić się nie chce

: 11 cze 2009, 15:30
autor: Yagr
Jamszoł pisze:Yagroski to nygus

uszczelnić się nie chce

O, tak własnie jest

nie chce mi się ściagać skrzyni i michy pod blokiem
