Przy odrobinie walki można spokojnie dorobić pierścienie dystansowe i w oryginalne tylne miejsca na podszybiu wcisnąć elipsy 6x9 i nie dziurawić tylnej półki zawsze to dyskretniej i mniejsza demolka.
Co do przodu to bez zastosowania paneli da się tylko wsadzić system 13cm z odseparowanym tweeterem zamontowanym na słupku, ale warto pokusić się o montaż w panelach 16cm kickbasów różnica jest ogromna.
Oczywiście podłączyć to pod jakiś sensowny zewnętrzny wzmacniacz np. 5 kanałowy i uzupełnić o suba.
Taką ja mam koncepcje nagłośnienia autka i też mam tak w moim escorcie
6x9 wejdzie ale tylko do wersci 5 drzwiowej w 3 drzwiowej nie da sie wsadzic 6x9 wejdzie tylko 5x7
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
ale weszly a do mnie to bys musial chyba slupek wyciac
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
ale fakt jest taki ze udal ci sie nawet siatke zamontowac a u mnie to by cie nie dalo bo bym do bagaznika sie nie dostal
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Nie znam wersji 3 drzwiowej ale wydaje mi się że to nie powinno mieć żadnego znaczenia bagażnik przecież jest taki sam a glośniki montowane na podszybiu chyba że się mylę.
Kolejność montażu jest taka że od strony bagażnika wsadza się samą siatkę wraz z uszczelką od oryginalnych glośników (najlepiej to wygląda) następnie przykreca się pierścień redukcyjny wykonany z płyty mdf a do niego głośnik 6x9.
Wygląda jak oryginał ale gra o wiele lepiej.
airbob, widac fachowosc w Twoich slowach, mysle ze takie rozwiazanie jest najlepsze, tylko co jezeli glosnik jest wiekszy niz otwor przez ktory mialby sie wydostawac dzwiek???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Powierzchnia otworu jest niewiele mniejsza od powierzchni membrany jeśli odejmiemy powierzchnie resoru to można przyjąć że jest taka sama.
Resor i tak nie gra.
Nawet jeśli się uprzemy to można lekko rozpiłować w stożek wewnętrzną krawędź pierścienia redukcyjnego z mdf ale uważam że to nie potrzebne.
Zazwyczaj głośniki 6x9 mają oryginalnie rant umożliwiający montaż "od spodu" zapobiegający ocieranie resora o krawędzie otworu więc ten problem też odpada.
Troche roboty ale napewno na koniec większa frajda ze słuchania.
Chociaż trochę basu zagości w autku.
Moim skromnym zdaniem to odrazu skreśliłbym te ostatnie, ponieważ są 8 ohm-owe. Są różne gusta co do dźwięku dlatego jestem ciekawy jak sobie poradzą z niskimi tonami.
Hm, patrzac tak tylko po wygladzie glosnikow, to jakos nie specjalnie mi sie podobaja. Rozumiem przez to, ze mozesz sie zawiesc na jakosci dzwieku. Wiem, ze wyglad glosnika nie musi isc w parze z jego jakoscia i osiagami, ale nawet sadzac po cenie, nie nalezy sie chyba spodziewac cudow.
Witam
I ja dorzucę moje zdanie.
Nie jestem zwolennikiem stosowania głośników o jakości rodem z placu, wiem że cena jest tutaj znacznie niższa niż produktów markowych.
Ale każdy kij ma dwa końce jak się założy coś w miarę dobrego to jest na lata a z placówką to różnie bywa.
Nikt nie lubi jak pada mu jeden głośnik podczas np. wakacyjnego wyjazdu a zazwyczaj większość usterek przytrafia się w lecie, pośrednio jest to spowodowane wysokimi temperaturami.